Sledz a la'trestan

1. Data: 2003-04-05 14:59:36

Temat: Sledz a la'trestan
Od: "Stanislaw" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Wlasnie ide konczyc przyprawianie sledzika po mojemu.Uprzedzony dygresja
Magdy B. swowje przepisy bede tytulowal np.sledzik a la'trestan, zupa rybna
a la'......itp.zeby wszyscy wiedziele ,ze to ja!!!wymyslilem.No nie zupelnie
opieram sie na wszystkich postach i cos z tego sam kombinuje.Po przeczytaniu
jakiegos postu z przepisem zaczyznam to zrobic w zaciszu domowym ( jak zony
nie w domu) i zawze improwizuje.Tak bylo na przyklad z ......kalafiorem w
jajkach ,czy zupa rybna z papryka ....czy ...zapiekanka z brukselk
itp.Wszystkie te przepisy zmodyfikowalem po swojemu wg wlasnego
gustu -smaku,a co za tym idzie to juz nie sa przepisy poprzedniego
autora.(wg praw autorskich).Ale sie rozpisalem a sledzik czeka w lodowce
zakropionu cytrynka.Bedze to sledzik w zalewie-sosie mozna powiedziec
smietankowo-majonezowo-chrzanowo-pomidorowo...et ce tera itp.Jak ktos chetny
to potem napisze ile co i czego dodalem.

Stanislaw z Gdanska
GG 3068281
Idea 503-65-72-29

1. Data: 2003-04-11 19:02:04

Temat: Re: Sledz a la'trestan
Od: Aneta Baran <a...@c...anetek.net> szukaj wiadomości tego autora

Stanislaw <t...@g...pl> wrote:

> Wlasnie ide konczyc przyprawianie sledzika po mojemu.
Prosimy o pikantne szczegóły :-)

> Jak ktos chetny to potem napisze ile co i czego dodalem.
Bardzo proszę.

Anetek (kocham śledzie!)
.' .. `. Aneta Baran *---* Work: ++41 22 76 74598 A...@c...ch
:`.__.': http://2510053385/~aneta/ *----* Home: a...@a...net
`....' * Anything is good and useful if it is made of chocolate. *

1. Data: 2003-04-13 05:28:47

Temat: Odp: Sledz a la'trestan
Od: "Stanislaw" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Prosimy o pikantne szczegóły :-)

> Bardzo proszę.
>
> Anetek (kocham śledzie!)

Przepraszam,ze z malym poslizgem odpowiadam ale nie mialem ostatnio kontaktu
z komputerem.
I tak,sledzik a,la trestan (na pewno juz podobny przepis gdzies istnieje)
robie z :
1kg matyjasow z beczki(czyli filety solone)
2 cebulki srednie
3 ogorki kiszone
1 zabek czosnku
1 cytryna
ziola prowensalskie,majranek,papryka czerwona slodka
musztarda,chrzan,przecier pomodorowy,majonez
smietana i olej.

Przygotowanie:

Wymoczone sledziki czyli platy kroje wzdluz i potem w kwadraciki gdzies po 2
cm ale to do woli
wkladam do miseczki i zakrapiam cytryna .Na 1 kg sledzia cala cytyryna i
odstawiam do lodowki na jakes 3-4 godz.W miedzy czasie pokroje drobniutko w
kostkie cebule,obiore ze skorki ogorki kiszone i drobniutko pokroje w
kostkie.i przygotuje sobie zabek czosnku a jak ktos lubi moze byc i dwa ale
nie za duzo.
Po 4 godzinach wyjmuje sledzika z lodowki i zaczynam go przyprawiac tzn
posypywac ziolami prowensalskimi i majrankiem Robie to w ten sposob ,ze
ukladam warstwe sledzika posypuje ziola i majranek potem cebulkie i ogorek i
nastepna warstwa .Kiedy sledzik juz na "sucho" przyprawiony przygotowuje
zalewe.
Pojemnik smietany wlewam do miseczki w ktorej juz beda "dojrzewac" sledziki
do tego lyszkie stolowa oleju i dwie lyzeczki majonezu.calosc rozmieszam.
wciskam zabek czosnku,pol lyzeczki musztardy i pol lyzeczki chrzanu i dalej
mieszamNa koncu dodaje dwie lyzeczki przecieru pomidorowego i odrobine
papryki czerwonej.Po dokladnym wymieszaniu( mozna posmakowac zalewe i dodac
jakegos skladnika jak smak za mdly lub za slaby) do zalewy wrzucamu
przygotowanego "na sucho" sledzika i mieszamy,zeby caly sledzik byl
zamaczany w zalewie."Przyglaskac" z gory lyszka zeby ladnie
wyrownac,przykryc miseczkie zeby nie kusilo i do lodowki.Spozywac dopiero po
24 godzinach a im pozniej (jak doczeka) to lepiej.

Zycze smacznego
Stanislaw z Gdanska

1. Data: 2003-04-15 20:08:00

Od: Aneta Baran <a...@c...anetek.net> szukaj wiadomości tego autora

Stanislaw <t...@g...pl> wrote:

> I tak,sledzik a,la trestan (na pewno juz podobny przepis gdzies istnieje)
> robie z :
[ciach przepis]

Dziękuję bardzo, smakowicie wygląda. Zainteresował mnie dodatek ziół
prowansalskich, muszę koniecznie spróbować, bo śledzi z zielskiem
prowansalskim jeszcze nie jadłam ;-)

Anetek
.' .. `. Aneta Baran *---* Work: ++41 22 76 74598 A...@c...ch
:`.__.': http://2510053385/~aneta/ *----* Home: a...@a...net
`....' * Anything is good and useful if it is made of chocolate. *

rafaello
Panierka z sezamem ?
Szukam przepisu na ciacho.
marynata i świnka