Szerszenie

1. Data: 2002-09-26 09:34:48

Temat: Szerszenie
Od: "niusy.onet.pl" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moze ktos zna bezpieczzny i skuteczny sposob na pozbycie sie szerszeni.
Obecnie maja swoje gniazdo w gruszce.

2. Data: 2002-09-26 10:19:16

Temat: Re: Szerszenie
Od: "Kamas.hw" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "niusy.onet.pl" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Moze ktos zna bezpieczzny i skuteczny sposob na pozbycie sie szerszeni.
> Obecnie maja swoje gniazdo w gruszce.
> Pozdrawiam

Jeszcze chwila i wyginą, a na drugi rok pilnować i niszczyć gniazda póki
małe. Chociaż ja nie niszczę, nauczyłem się żyć z nimi w zgodzie.Chronią
mnie przed osami :-))

--
pozdrawiam:-)
Sławomir J. Marusiński (Kamas.hw)

3. Data: 2002-09-26 10:42:23

Temat: Odp: Szerszenie
Od: "niusy.onet.pl" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo dziekuje za rade. A jak pewnosc ze w natepnym roku nie wroca w to
same miejsce.
U mnie sa i osy i szerszenie i pszczoly. Kazdy znajdzie jakis brzeczyk dla
siebie. Ale z tego co slyszlam to podobniez ukaszenia szerszenia sa dla
ludzi niebezpieczne.
Pozdrawiam

Użytkownik Kamas.hw <m...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:amunlv$9uh$...@n...tpi.pl...

4. Data: 2002-09-26 11:22:48

Od: "Kamas.hw" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> U mnie sa i osy i szerszenie i pszczoly. Kazdy znajdzie jakis brzeczyk dla
> siebie. Ale z tego co slyszlam to podobniez ukaszenia szerszenia sa dla
> ludzi niebezpieczne.

Strach ma wielkie oczy, ale jak ktoś jest uczulony to i komar mu zaszkodzi.

5. Data: 2002-09-26 11:32:00

Od: "Qwax" <...@...Q> szukaj wiadomości tego autora

> Moze ktos zna bezpieczzny i skuteczny sposob na pozbycie sie
szerszeni.

Poszukaj w archiwum - jak nie znajdziesz dzwoń: 998

Pozdrawiam
Qwax

6. Data: 2002-09-26 11:32:19

Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "niusy.onet.pl" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Moze ktos zna bezpieczzny i skuteczny sposob na pozbycie sie szerszeni.
> Obecnie maja swoje gniazdo w gruszce.

Gaśnica!
pozdrawiam :-)
Janusz
PS
A gdybyś tak podpisał się jakimkolwiek zmyslonym imieniem, to sympatyczniej
by było. ;-)
J.

7. Data: 2002-09-26 11:47:43

Od: "Qwax" <...@...Q> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
brzeczyk dla
> siebie. Ale z tego co slyszlam to podobniez ukaszenia szerszenia sa

było o tym dużo.

Mimo tego że chce mi obić co nie co zgadzam się tym razem z
Kamas(em).hw.
Szerszeń też stworzenie Boże !!!

Pozdrawiam
Qwax

8. Data: 2002-09-26 21:44:28

Od: "Piotr Adwentowski" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gasnica probowalem... nic z tego.. najlepiej wezwac straz pozarna..
Ale fakt, ze jak ktos uczulony to i komar zaszkodzi. mnie kiedys 3
szerszenie dziabnely i poza opuchlizna i troche goroczki nic mi nie bylo..
pozdrawiam
Agent

9. Data: 2002-09-26 22:35:57

Od: "Jacek Kaliszan" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kiedys dawno temu .....:-)
podałem przpis na pułapke na szerszenie.
Wybór czy ja zastosowac czy nie, należy do ogrodnika i jego poczucia
zagrożenia lub stopnia zangażowania w ruch animalsów. Istnieje tu swoboda
wyboru.
Szerszenie sa drapieznikami w swiecie owadów. Zajadaja sie owocami oraz
atakuja ule , osy i inne owady,,
Nie gardza równiez padliną leśna. Ten jadłospis pokazuje , że jad szerszeni
może byc grożny ze wzgledu na prznoszone bakterie i inne toksyny dla
człowieka.
Niektórzy twierdza , że przesada jest stwierdzenie o smiertelności wskutek
ukąszenia kilku szerszeni.
Inni podają ze kilka ukąszen szerszenia zabija konia.

W tym roku agresywnosć szerszeni jest spora ( może to plamy na słońcu czy
tez fakt zbliżajacych sie wyborów )
Praktycznie chyba nie ma dnia by straż pożarna w Opolskim nie usuwała
jakiegoś gniazda.
Przepis jest prosty:
Butellka szklana litrowa z wąską szyjka zawieszona na drzewie do której
nalezy nalac trochę piwa ( szczegolarzom podaje, że może być dowolne byle
nie bez alkocholowe) dosypac kilka łyżeczek cukru nieco wody..... będzie
grobem dla rozmaitych owadów. Zlatujące się owady do fermentującej cieczy
stanowić będa z koleji przynetę dla szerszeni tym skuteczniejsza im więcej
ich tam sie będzie znajdować.
Pułapka taka działa zwłaszcza podczas ciepłych dni.
Szerszen nie potrafi wystartowac poprzez wąską szyjke butelki z powodu nie
moznosci rozwinięcia skrzydeł i tam pozostaje .
Ten sposób pozwala mi na kontrolowanie liczebności tych owadów w ogrodzie .
Jesli pojawia ich sie kilka na dzien to przy ich nie płoszeniu i gonieniu z
łopatą nic sie nie dzieje.
Jednak gdy sa małe dzieci nie potrafiące zapanowac nad swymi odruchami gdy
taki bombowiec nadlatuje
trzeba wybierać albo my albo one.
Uszanowanie
Jacek

10. Data: 2002-09-27 01:14:55

Od: "Moon" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Qwax" <...@...Q> napisał w wiadomości news:28384-
1...@2...17.138.62

> było o tym dużo.
>
> Mimo tego że chce mi obić co nie co zgadzam się tym razem z
> Kamas(em).hw.
> Szerszeń też stworzenie Boże !!!

Wszy też.
I szarańcza...
Zapalenie ogniska na wylocie gniazda z pewnością nie spodoba się
szerszeniom.
Moon

Pustaki skarpowe
Siostry bośniaczki