TVP a kuchnia

1. Data: 2000-03-13 12:55:03

Temat: TVP a kuchnia
Od: Marcin S <m...@e...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kierowany przyplywem frustracji, zdecydowalem sie dac jej wyraz pod postacia
niniejszego posta. Otoz dostawszy w swoje rece program telewizyjne na
weekend, odruchowo otworzylem na niedziele, by upewnic sie, ze program R.
Maklowicza jest jak zwykle o 10.50. Myslac przy tym: "Dobra, tydzien temu nie
bylo (msza beatyfikacyjna), to chyba tym razem bedzie?". Jakiez bylo moje
zdumnienie, gdy oczy moje napotkaly informacja o jakims filmia dokumentalnym
o tej wlasnie porze!!! Doprawdy nie rozumiem uporu zarzadu programowego TVP
w zwalczaniu najciekawszych programow. "Podroze kulinarne Roberta
Maklowicza" oraz "W 80 dan dookola swiata z R.M." to chyba jedyne programy,
jakie ogladalem na Dwojce!!! I choc poczatkowa idea programu: podrozowanie
kulinarne po swiecie upadla (pewnie pieniadze...), Robert Maklowicz pokazal,
ze potrafi, i zrobil cykl programow o kuchni w Polsce: rownie (a moze nawet
jesze bardziej) ciekawy, niz poprzednie wypady do Wiednia czy Tokaju.
Pokazal kuchnie Cyganow, Tatarow, kuchnie Podhala itd. Programy robily sie
coraz ciekawsza, formula ewoluowala w strone (moim zdaniem) idealu, czyli
Keitha Floyda. Widac bylo, jak Maklowicz coraz bardziej bawi sie produkcja,
nie tracac przy tym nic z fachowosci kulinarnej. Wszystkie przepisy byly
NAPRAWDE ciekawe, ale nie udziwnione na sile (vide nalesniki z bigosem
Kuronia). Ale TVP zadecydowala: tym oto sposobem milosnicy Maklowicza
(ktorzy z pewnoscia chetnie obejrzeliby powtorki) musza niestety obejsc sie
smakiem (?). Na cale szczescie telewizja regionalna nadaje cykl o kuchni
francuskiej, to nieco podbudowuje moje morale...
Aha, jesli to tylko tymczasowa przerwa w emisji, PROSZE, dajcie znac (przed
niedziela). Pozdrawiam,

Marcin

PS. Moze leci gdzies jakis program Floyda?

1. Data: 2000-03-14 17:45:21

Temat: Odp: TVP a kuchnia
Od: "Kasia L." <U...@o...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marcin S <m...@e...pw.edu.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8aiof7$i97$...@s...icm.edu.pl...

(ciach)
> [...]
> niedziela). Pozdrawiam,
>
> Marcin
>
> PS. Moze leci gdzies jakis program Floyda?

Rzadko ogladam Maklowicza ale bardzo lubie czytac jego felietony kulinarne w
krakowskim dodatku Gazety Wyborczej. Ostatnio pisal o nowym kucharzu w
restauracji "Wentzl". Olivier Boudon- tak sie nazywa ten pan i podobno to
swiatowa pierwsza liga. Maklowicz tak sugestywnie opisuje to co zjadl, ze
nnnatychmiast zapragnelam sprawdzic osobiscie- szczegolnie "barszcz
podprawiony oliwa aromatyzowana laskowymi orzechami i gotowany razem ze
zrumienionymi wczesniej orzechami wloskimi". Brzmi niezle, prawda? Jak juz
sprawdze to podziele sie wrazeniami:)

Kasia L.

1. Data: 2000-03-15 08:40:06

Temat: Re: TVP a kuchnia
Od: Marcin S <m...@e...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kasia L. <U...@o...com.pl> wrote:

> Rzadko ogladam Maklowicza ale bardzo lubie czytac jego felietony kulinarne w
> krakowskim dodatku Gazety Wyborczej.

Kiedys w jakims wywiadzie wspomnial cos o swojej ksiazce, niestety mimo
najszczerszych checi nie udalo mi sie jej nigdzie dostac (w dodatku nie
pamietam tytulu). Z tego co mowil, to ksiazka troche o gotowaniu, a troche o
historii Galicji. Poniewaz i na jednym i na drugim zna sie doskonale,
ksiazka pewnie jest b. dobra. Coz, musze jeszcze troche ponekac ksiegarzy
stolecznych (lub moze wyskoczyc do grodu Kraka ?).

Marcin

PS. Maklowicz to (moim zdaniem) kolejny dowod na wyzszosc Krakowa (i ogolnie
Galicjiji) nad moja rodzinna Warszawka (i Kongresowka).
da

1. Data: 2000-03-16 21:12:16

Od: "Gosia Kalinowska" <k...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
[ciach]
> Marcin
>
> PS. Moze leci gdzies jakis program Floyda?
Na kanale travel.
Gośka

1. Data: 2000-03-17 14:08:59

Od: "Gosia Kalinowska" <k...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2000-03-17 14:09:08

Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Gosia Kalinowska <k...@p...com> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:%%qA4.6599$O...@n...tpnet.pl...
> Na kanale travel.

A dokladniej?

1. Data: 2000-03-20 10:17:39

Od: "Gosia Kalinowska" <k...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jader <j...@p...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8atecd$20q$...@f...man.torun.pl...
> Użytkownik Gosia Kalinowska <k...@p...com> w wiadomości do grup
> dyskusyjnych napisał:%%qA4.6599$O...@n...tpnet.pl...
>
> A dokladniej?

Kiedyś leciał "Floyd z korkociągiem", teraz co niedziela godz.23-"Floyd w
Australii".Polecam jeszcze co środę o godz.17-"Australijski przewodnik dla
smakoszy".W najbliższym odcinku jak ugotować ośmiornicę.
Gośka

1. Data: 2000-03-26 10:20:23

Od: "Marcin M" <h...@k...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Och, dobra dobra......

MM

Użytkownik Kasia L. <U...@o...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8ama8g$2ke$...@i...cyf-kr.edu.pl...

1. Data: 2000-05-06 17:27:56

Od: "ISIA" <i...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin S napisał(a) w wiadomości: <8ani96$isi$1@sunsite.icm.edu.pl>...

>Kiedys w jakims wywiadzie wspomnial cos o swojej ksiazce, niestety mimo
>najszczerszych checi nie udalo mi sie jej nigdzie dostac (w dodatku nie
>pamietam tytulu).

Mam tę książkę :-)
Nazywa się "CK kuchnia" i została wydana przez Prószyński i Ska
Spróbuj na ich stronie www.proszynski.pl - w Klubie Książki
Naprawdę jest świetna - każdy rozdział to dykteryjka z historii CK monarchii
zakończona odpowiednim przepisem. Warto przeczytać!

Pozdrowienia
ISIA

KASZANKA Z MIODEM
MALINOWE CIASTO Z POMARAŃCZY