Tiramisu

1. Data: 2003-05-13 14:21:37

Temat: Tiramisu
Od: "Agnieszka Sobczyk" <a...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakich biszkoptów używacie do deseru tiramisu - wychodzi mi super wszyscy
się zajadają ale coś mi nie pasuje z tymi biszkoptami albo je za długo moczę
, może to dosłownie chwilkę trzeba aż całe nie nasiąkną ? W sumie są OK ale
czasem za bardzo się rozlatują.
Pozdrawiam,
Aga

1. Data: 2003-05-13 14:40:25

Temat: Re: Tiramisu
Od: "zefirka" <z...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnieszka Sobczyk" <a...@e...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
moczę
> , może to dosłownie chwilkę trzeba aż całe nie nasiąkną ?

Ja uzylam ostatnio biszkoptow z San-u (tych podluznych). Gdzies wyczytalam,
ze dobre sa jakies niemieckie, bo twardsze i wolniej nasiakaja.
Trzeba zanurzac je tylko na momencik, do polowy, bo i tak czesc wilgoci
przejma z masy..

1. Data: 2003-05-13 15:24:30

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 13 May 2003 16:21:37 +0200, "Agnieszka Sobczyk"
<a...@e...com.pl> wrote:

> [...]
>, może to dosłownie chwilkę trzeba aż całe nie nasiąkną ? W sumie są OK ale

no przecie musza sie rozleciec - nasaczone sa wszystkim morkym -
alkoholem, serem... a tiramisu na biszkopcie (nie biszkopTACH)
jadlas?. ani on chrupki ani suchy ;)

Trys

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2003-05-13 15:42:12

Od: "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krysia Thompson" <K...@h...fsnet.co.uk> napisał w
wiadomości news:hf32cvkidq9eb1b24jp3lsakb34g2drptg@4ax.com...
> no przecie musza sie rozleciec - nasaczone sa wszystkim morkym -
> alkoholem, serem... a tiramisu na biszkopcie (nie biszkopTACH)
> jadlas?. ani on chrupki ani suchy ;)

Musza byc umiejetne ;) nasaczone, zeby nie zrobila sie papka, sasiadka
kiedys przyniosla nam, tylko ze za mocno w tej kawie moczyla.. i jak na
talerzyk sie polozylo, to az spod spodu wyciakalo wszytsko

Marta

1. Data: 2003-05-13 15:59:18

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>kiedys przyniosla nam, tylko ze za mocno w tej kawie moczyla.. i jak na
>talerzyk sie polozylo, to az spod spodu wyciakalo wszytsko

znaczy i za duzo mazidla i za mokry ser i za many biszkopt ;)

Trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2003-05-13 16:15:17

Od: "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krysia Thompson" <K...@h...fsnet.co.uk> napisał w
wiadomości news:0i52cv4etql83nnnkg26od61d2vf5kr53p@4ax.com...

> znaczy i za duzo mazidla i za mokry ser i za many biszkopt ;)

Ser byl okej :)) tylko tej mieszanki kawowo-rumowej za duzo ..
a co do tiramisu na biszkopcie, to rzeczywicie, .. jadlam takowy.. ale jakis
taki suchy byl.. niesmaczny

Marta

1. Data: 2003-05-14 15:53:02

Od: "Chalek" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
moczę
> , może to dosłownie chwilkę trzeba aż całe nie nasiąkną ? W sumie są OK

Ja nie namaczam tylko spryskuje. W ten sposob sa rownomiernie nasaczone, ale
nie rozmoczone. Do spryskiwania uzywam takiego specjalnego urzadzenia
wyglada jak termos, jest ze stali nierdzewnej, ma w zakrywce pompke, pompuje
sie i psika jak spray. Idealne rozwiazanie. Wlewam do srodka odpowiednia
mieszanke, pompuje i psikam na biszkopty.
Chalek

1. Data: 2003-05-14 17:31:47

Od: "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Chalek" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> sie i psika jak spray. Idealne rozwiazanie. Wlewam do srodka odpowiednia
> mieszanke, pompuje i psikam na biszkopty.

Ulala jakiez zabiegi :)))))

Marta

1. Data: 2003-05-14 18:37:11

Od: "JurekA" <jurdag@....o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson wrote:
> no przecie musza sie rozleciec - nasaczone sa wszystkim morkym -
> alkoholem, serem... a tiramisu na biszkopcie (nie biszkopTACH)
> jadlas?. ani on chrupki ani suchy ;)

Krysiu, czy w UK tez jest taki owczy ped to tego tiramisu? Od kilku lat
zauwazam w Polsce wielki boom na ow deser. W drogich restauracjach za
jakies idiotycznie wysokie pieniadze podaje sie tiramisu jako bardzo
drogi i wypasiony deser. Znajomi pieja z zachwytu ze wlasnie cos takiego
podali na przyjeciu.

Troche tego nie rozumiem bo w Niderlandach tiramisu stoi w marketach
obok jogurow i lodow w podobnych opakowaniach po bardzo przystepnych
cenach. Jak to wyglada w w UK?

Pozdrowienia,

J.

1. Data: 2003-05-14 18:54:55

Od: "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JurekA" <jurdag@....o2.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Troche tego nie rozumiem bo w Niderlandach tiramisu stoi w marketach
> obok jogurow i lodow w podobnych opakowaniach po bardzo przystepnych

Tu, sa deserki pod nazwa tiramisu, i tyz stoja obok jogurtow, a hmmmm czy
takie drogie jest... za ogromna porcje, taka ze uszami wychodzi, mozna
zaplacic nawet 8 zl, to nie duzo. a to ze taki boom.. to prawda, ale
przeciez tak jest z wiekszoscia "nowinek" ktore przychodza do nas z innego
kraju, a ze wielu osobom to smakuje ..:)

Marta

placek z wódką
napoj orzeżwiający
sałatka owocowa