Odp: Trzeci migdal

From: "Cosa" <c...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Odp: Trzeci migdal
Date: Wed, 26 Apr 2000 07:19:44 GMT

Użytkownik Dariusz <t...@p...onet.pl> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych napisał:3...@p...onet.pl...

> Nie oczekuj ze jak usunie migdal to nie bedzie chorowala, bo to
> jest uluda.
> Migdalek moze przeszkadzac przy oddychaniu nosem i naturalne wtedy
> otwieranie ust na mrozie umozliwia wprowadzanie zimnego powietrza do
> gardla i stad mozliwe anginy.
> Ponadto powiekszony migdal utrudnia czyszczenie nosa itd,
>
> Ale nie jest terapia na grype, anginy itd. usuwanie migalka.

Nieprawda - jesli przerost migdalka sie utrzymuje , dodatkowo
wystepuja czeste epizody zapalenia ucha srodkowego - badz to
wysiekowego , badz to ostrego , czy przewleklego , czy tez w przypadku
utrzymywujacego sie mimo antybiotykoterapii ropnego kataru , czy tez
zapalenia zatok okolonosowych , to wyluskanie migdalka jest raczej
wlasciwym lekarzem. Powiklaniem przewleklego zapalenia ucha
srodkowego moga byc zaburzenia sluchu.

> Taka wiedza jakie wnioski.
> A skad niby wiesz, ze po usunieciu migdala nie wystapia problemy z
> zajsciem w ciaze.
> Nie czytales o kolejnym organie umieszczonym wlasnie w nosie, moze
> jest ten midalek, ktory decyduje o wzajemnym przyciaganiu partnerow
> ew. zdolnosci do zajscia w ciaze.
>
> Akurat ma 2 znajome , ktorym usunieto migdalek w szkole i obie sa
> bezdzietne w malzenstwach.
>
> Zatem taka nasza wiedza, jak i niewiedza.
> Jest Medline, tam najlepiej szukac przeciwskazan do usuwania
migdalka.

A to ciekawe - wplyw migdalka na plodnosc - chyba rozpoczne badania.
Wacpanowi chodzilo o narzad lemieszowo-nosowy , a wlasciwie za te
nedzna pozostalosc która czlowiek posiada. Zapewniam - z migdalkiem
nie ma nic wspólnego.

> Byl taki okres w medycynie (przed wojna) ze kazdemu profilaktycznie
> usuwano, rzekomo niepotrzebny wyrostek.
> I co i sie skonczylo.
> Prawdopodobienstwo zapalenia wyrostka jest male, a
> ryzyko powiklan operacyjnych wielokrotnie wieksze
> i zrezygnowano z takiej pseudo-profilaktyki.

Toz to nie wycinali tych wyrostków , tak jak robili skriningowe RTG
pluc - kazdemu kto podlecial
Wycinali przy okazji innych operacji.
Obecnie praktyka mówi - przy kazdej operacji na jamie brzusznej
szukamy wyrostka robaczkowego i jesli tylko widzimy zmiany - usuwamy.
Powiem wiecej - przy przewleklych stanach zapalnych takze dazymy do
appendektomii - lepiej usunac niz czekac na zaostrzenie sie procesu.
No , bo nie zawsze zdazy sie z operacja , a zapalenie otrzewnej , czy
to ograniczone , czy rozlane to juz choroba bardzo niebezpieczna.
I jeszcze jedno - w USA ( wiem , wiem - nie wszystko co robia jest
dobre ) na dzien dzisiejszy istnieje trend usuwania wyrostka , przy
okazji innych operacji - profilaktyka jest zawsze tansza niz leczenie.

> A skad znachorze wiesz, jakim chorobom zapobiega ten migdalek,
> moze chroni cie od raka pluc.
> skad wiesz ?

A skad znachorze drugi wiesz jaka jest jego funkcja - od raka pluc
najskuteczniej chroni niepalenie tytoniu.

> Nic wówczas rodziców nie usprawiedliwi,
>
> Bo natura to samodoskonalacy sie byt, a czlowiek to nadal zwierze,
> skoro ma migdalek to jest niezbedny jak noga, wlosy, paznokcie.

Akurat czlowiek ma od skurczybyka i jeszcze troche tkanki
limfoidalnej - jeden przerosniety migdal nie jest mu do zycia
potrzebny - podobnie jak wyrostek robaczkowy , uchylek Meckela , i
podobne

> W Afryce slonce swieci pionowo a kazdy ma geste , zdrowe i dlugie
wlosy.
> W Europie gola do zera, czy myslisz ze nie ma to wplywu na
> nowotwory ?

Oni takze maja nowotwory - tyle ze tam nie zawsze masz szanse dozyc
takiego wieku jak w Europie.
Ja mysle ze golenie ma bardzo luzny zwiazek z czestoscia wystepowania
nowotworów.

> Wirusy i różne
>
> A po czym to poznales ?
>
> Ludziska, nie czytajcie bajania, ale majac Internet poczytajcie
> w Medline po co jest migdalek i czemu zapobiega.
> To naprawde nic nie kosztuje.

Ludziska - nie czytajcie bajan domoroslych znachorów , tylko
sluchajcie lekarzy - oni :
1) 6 lat studiów + staz + specjalizacje wszelakie uczyli sie tylko
jednego - jak pomóc pacjentowi
2) Maja zwykle doswiadczenie i wiedze potrzebna do postawienia
diagnozy i zaproponowania leczenia
3)Zwykle chca pomóc , a nie zaszkodzic
Polska to bardzo dziwna kraj (blad zamierzony) - tu do wszystkiego
biora specjalistów - do naprawiania pralki , samochodu , muru . Do
sadu biora adwokata , a do rachunków ksiegowa .
Tylko do zadzenia i leczenia kazdy wtraca swoje trzy grosze ,
traktujac tych którzy do pelnienia tych funkcji zostali przysposobieni
jak nieuków i kanciarzy. Tu kazdy wie jak leczyc , co leczyc , lepiej
od niejednego lekarza ( czesto to próbujac udowodnic )
Polska to dziwna kraj......

> Uszy zima tez marzna, zle zeby z tego powodu je obcinac, to nie mam
> zdania.

Uszy to nie bo by czapka JWP spadla - ale te dwa neurony i cztery
oligodendrocycty to ( skoro nie uzywane ) wyciac mozna bez problemu

--
Cosa

"Konie trojanskie maja swych rycerzy gdzies"