Uczulenie na promienie słoneczne

1. Data: 2001-11-20 21:06:25

Temat: Uczulenie na promienie słoneczne
Od: "rymi" <r...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Szukam pomocy w znalezieniu odpowiedzi na nurtujący mnie problem a
mianowicie: dziecko lat 5 jest uczulone na promienie słoneczne, jak
dotychczas nie zdiagnozowano choroby tzn. nie nazwano choroby. Objawy
uczuleniowe pojawiają się z wielką siłą na wiosnę. Dodatkowo w tym okresie
dolegliwość wzmagają niektóre pokarmy. Latem dziecko nie może przebywać na
słońcu, nawet przez krótką chwilę.
Proszę Szanownych Grupowiczów o jakąkolwiek informację na temat tej choroby
(dolegliwości) bądź o kontakt z osobą, która być może kiedyś spotkała się z
takim przypadkiem.

Pozdrawiam Rymi

2. Data: 2001-11-20 21:29:35

Temat: Re: Uczulenie na promienie słoneczne
Od: Jack Szaniawski <i...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"rymi" <r...@a...net.pl> wrote:

> [...]
>Szukam pomocy w znalezieniu odpowiedzi na nurtuj?cy mnie problem a
>mianowicie: dziecko lat 5 jest uczulone na promienie s?oneczne, jak
>dotychczas nie zdiagnozowano choroby tzn. nie nazwano choroby. Objawy
>uczuleniowe pojawiaj? si? z wielk? si?? na wiosn?. Dodatkowo w tym okresie
>dolegliwo?ae wzmagaj? niektóre pokarmy. Latem dziecko nie mo?e przebywaae na
>s?o?cu, nawet przez krótk? chwil?.
>Prosz? Szanownych Grupowiczów o jak?kolwiek informacj? na temat tej choroby
>(dolegliwo?ci) b?d 1/4 o kontakt z osob?, która byae mo?e kiedy? spotka?a si? z

a czy wiadomo na jaki zakres widma. UV, widzialne, podczerwien? jezeli
UV to moze ta zabawka byla by przydatna, tylko ze droga.
http://office.safesun.com/safesun.html

3. Data: 2001-11-21 21:51:52

Temat: Odp: Uczulenie na promienie słoneczne
Od: "rymi" <r...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

U?ytkownik Jack Szaniawski <i...@n...com> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych napisa3:p...@4...com..
.

> a czy wiadomo na jaki zakres widma. UV, widzialne, podczerwien? jezeli
> UV to moze ta zabawka byla by przydatna, tylko ze droga.
> http://office.safesun.com/safesun.html

Niestety nie wiadomo na jaki zakres widma jest dziecko uczulone.

4. Data: 2001-11-21 22:09:44

Od: Jack Szaniawski <i...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"rymi" <r...@a...net.pl> wrote:

> [...]
>na
>choroby

>Niestety nie wiadomo na jaki zakres widma jest dziecko uczulone.

to powinno byc zbadane w pierwszej kolejnosci. i to jest dosyc proste
do zbadania przy pomocy zestawu filtrow. takim w filtrem jest np.
szyba okienna. nie przechodzi przez nia czesc zakresu UV (dokladniej
to UVB). czy swiatlo sloneczne ktore przeszlo przez szybe tez go
uczula?

5. Data: 2001-11-23 20:39:56

Od: "rymi" <r...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jack Szaniawski <i...@n...com> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:k...@4...com..
.
> [...]
> szyba okienna. nie przechodzi przez nia czesc zakresu UV (dokladniej
> to UVB). czy swiatlo sloneczne ktore przeszlo przez szybe tez go

Nie pomyślałem a już napisałem. Badań na rodzaj promieniowania, które uczula
nie było robionych, ale trzeba było założyć przyciemniane szyby do
samochodu. Zdarzyło się, że nie tak długa podróż w słoneczny dzień
spowodowała zaostrzenie dolegliwości i to bardzo.

6. Data: 2001-11-23 21:26:10

Od: Jack Szaniawski <i...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

.

>Nie pomy?la?em a ju? napisa?em. Bada? na rodzaj promieniowania, które uczula
>nie by?o robionych, ale trzeba by?o za?o?yae przyciemniane szyby do
>samochodu. Zdarzy?o si?, ?e nie tak d?uga podró? w s?oneczny dzie?
>spowodowa?a zaostrzenie dolegliwo?ci i to bardzo.

czyli podczerwien widzialne albo UVA

mozesz zrobic testy na podczerwien. co drozsze biurowce maja szyby
pokryte warstwa zlota, zeby nie puszczaly podczerwieni. takie szyby
maja zlotawy kolor kiedy sie na nie patrzy z zewnatrz a zielony kiedy
sie jest wewnatrz pomieszczenia

pamiętaj!!!!!
pamiętaj!!!!!
Gronkowiec Zlocisty