Odp: Winogron

From: "Piotr Siciarski" <p...@r...pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Odp: Winogron
Date: Sun, 6 Jul 2003 17:28:41 +0200

Użytkownik Dirko <d...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:be98u0$t4k$...@n...news.tpi.pl...
> W wiadomości news:be8mb7$oel$6@atlantis.news.tpi.pl Piotr

> Hejka. Myślałem, że dla takiego eksperta nie stanowi to problemu. ;-)
> Ale skoro nie wiesz. :-)

:-)))
A jednak podśmiechujki.
To dobrze, że nie jesteś śmiertelnie poważny:-)

Dobrze wiesz, że chodziło mi o to abyś przeczytał to co poniżej:

> [...]
> np. w przypadku skaleczenia organów roślinnych; komórki w miejscu
zranienia
> zaczynają się dzielić, bowiem zostaje zniesiona blokada genów, dzięki
czemu
> wracają one do stanu embrionalnego. W wyniku podziału komórek wytwarza się
> początkowo kallus, składający się z niezróżnicowanych komórek, który
> zasklepia ranę. Następnie rozpoczynają się na nowo procesy różnicowania i
> następuje regeneracja (odtworzenie) utraconych tkanek lub nawet całych
> organów. Niektóre komórki wykazują nawet zdolność do totipotencji.

A jakie wysnuwasz wnioski? Prócz ogrodniczego rozmnażania.
Każda roślinna komórka może żyć oddzielnie?
Czy zdolność tworzenia kalusa wynika z właściwości rośliny jako ogranizmu?
tzn. czy tworzenie kalusa jest funkcją rośliny? czy komórki?

> Jakie znaczenie dla nas ogrodników ma zdolność roślin do regeneracji
nie
> muszę Ci chyba wyjaśniać. :-)

Chyba, że coś nowego możesz mi powiedzieć:-)))

Pozdrawiam
p...@r...pl