Zdewaluowany

11. Data: 2006-09-03 19:41:43

Temat: Odp: Zdewaluowany
Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Coraz

> A Wy?

Martwcie się o siebie... ;)

12. Data: 2006-09-03 19:51:11

Temat: Re: Zdewaluowany
Od: "AW" <o...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"Sky" <s...@o...pl> wrote in message news:edfb23$mf1$1@news.onet.pl...

> Użytkownik AW <o...@h...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
> napisał:%QFKg.5857$y...@n...news.prodigy.c
om...

> dyskusyjnych
m...

m...

net...

> grup

napisał:gXsKg.20392$k...@n...news.prodigy
.com...

> Coraz

> Martwcie się o siebie... ;)

To smućcie się sami. :-(

13. Data: 2006-09-03 20:31:17

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik AW <o...@h...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:PmGKg.5868$y...@n...news.prodigy.c
om...

dyskusyjnych
> [...]
ryło...

> To smućcie się sami. :-(

Komu samotność nie smutna temu smutek radością ;)

14. Data: 2006-09-03 21:36:26

Od: "ksRobak" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

pl.sci.filozofia,pl.sci.psychologia,pl.soc.religia
"Sky" <s...@o...pl>

> Komu samotność nie smutna temu smutek radością ;)

FAŁSZ
Brak smutku nie jest radością - jest pustką.
Na tę chorobę cierpią trupy emocjonalne niezdolne do przeżywania.

Hymn /fragment/
Smutno mi, Boże! - Dla mnie na zachodzie
Rozlałeś tęczę blasków promienistą;
Przede mną gasisz w lazurowej wodzie
Gwiazdę ognistą...
Choć mi tak niebo Ty złocisz i morze,
Smutno mi, Boże!
autor: Juliusz Słowacki (1809 - 1849)
++++++++++++++++++
Utrzymanie crossposta na 3 grupy jest uzasadnione:
1. prawdziwie wierzący nigdy nie są samotni (pl.soc.religia)
2. samotność w tłumie (pl.sci.psychologia)
3. czy BRAK czegokolwiek może wywołać radość? (pl.sci.filozofia)
przykład: "raduję się z tego, że się nie smucę"
smutek radością - źle (dualizm, obłuda, zakłamanie)
brak smutku radością - dobrze (szczerość, uczciwość, prostolinijność)
Jestem zadowolony (radość) bo nie mam żadnych zmartwień (smutek).
~>°<~
Edward Robak*
Uwaga: kopia na free-pl-prawdy

15. Data: 2006-09-04 01:25:39

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik ksRobak <r...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:edfhrv$ulo$...@a...icm.edu.pl...
> [...]
> Brak smutku nie jest radością - jest pustką.
> Na tę chorobę cierpią trupy emocjonalne niezdolne do przeżywania.

Robaku:
Ot jak "chłodna logika" i uproszczone spojrzenie na ludzką psychikę mogą
wypaczać zrozumienie czyjegoś świata wewnętrznego. ;)

Kto nauczy się odnajdywać radość-pokój i w samotności (w jej egzystencjalnie
każdego dotykającym wymiarze) a przynajmniej nie będzie się jej bał (przez
co nie będzie go ona napełniała go smutkiem) to i z przeżywania smutku może
wkrótce nauczyć się czerpać radość (doświadczanie własnych emocji jako
akceptowanego smaku własnego życia)

Serdeczności...

16. Data: 2006-09-04 01:36:54

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

każdego dotykającym wymiarze) a przynajmniej nie będzie się jej bał (przez
co nie będzie go ona napełniała smutkiem) to i z przeżywania smutku może
wkrótce nauczyć się czerpać radość (doświadczanie własnych emocji jako
akceptowanego smaku życia)

Serdeczności...

17. Data: 2006-09-04 07:58:19

Od: "ksRobak" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> to i z przeżywania smutku może wkrótce nauczyć się czerpać radość
> (doświadczanie własnych emocji jako akceptowanego smaku życia)

Rozumiem. Piszesz Pan o samooszukiwaniu siebie a więc o takim
uproszczonym spojrzeniu na własną psychikę by wyćwiczyć w sobie
mechanizmy "chłodno logiczne" (wyrachowanie, premedytacja, kalkulacja).
Na tę chorobę cierpią trupy emocjonalne niezdolne do przeżywania.
komentarz:
Żadne zdarzenie samo w sobie nie jest nigdy ani smutkiem ani radością
ani dobrem ani złem. To myślący i czujący człowiek przeżywa i opisuje
to - czego doświadcza zarówno w sferze emocjonalnej (trauma) jak
i intelektualnej (skutki zaistniałe i do przewidzenia).
Przyjęcie do wiadomości negatywnych przyczyn wywołujących smutek
nie jest radością lecz wyrozumiałością wynikającą z wolności.

WOLNOŚĆ
to zdolność świadomego podmiotu do niebuntowania się
przeciwko niesprawiedliwości. Człowiek wolny nie buntuje się
lecz zapobiega.

Gdy człowiek emocjonalny (prawdziwy) rozpozna przyczynę swoich
stanów emocjonalnych jako SMUTEK i uzna, że chciałby to zmienić
to nie wmawia sobie, że smutek jest radością (głowa w piach)
lecz znając przyczynę smutku (tu w przykładzie: samotność)
wyszukuje antidotum.
Receptą na samotność jest TOWARZYSTWO.

morał:
~~~~~
Nie chcesz być smutny z powodu samotności?
- Znajdź sobie towarzysza/towarzyszkę życia (także inny kolektyw). :)

Nie chodzi o towarzystwo ubzdurane istniejące w wyobraźni
lecz o ludzi z krwi i kości z którymi można wymieniać myśli i gesty
a więc współżyć na wszystkich płaszczyżnach ludzkiej osobowości:
intelektualnej, emocjonalnej i seksualnej (to już uwarunkowania
zróżnicowane wiekiem i potrzebami organizmu).
Te trzy potrzeby muszą być zaspokajane aby człowiek był pełny
(zharmonizowany).
Potrzeby ducha są równie ważne jak potrzeby ciała.

PS. W odpowiedzi możesz Pan wyciąć z mojego posta wszystko
czego nie rozumiesz i nie czujesz (wyparcie) i napisać coś w stylu:
białe jest czarne, dobro jest złem, smutek jest radością
i tym podobne oszołomskie odmóżdżające, obłudne,
samozaprzeczające się "pierdziny" skołatanego, przyćmionego mózgu
służące manipulatorom do niszczenia zdrowego rozsądku i izolowania
ludzi od świata.
Śmiało - tnij Pan. :)
~>°<~

18. Data: 2006-09-04 15:03:32

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik ksRobak <r...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:edgm9v$aa3$...@n...onet.pl...
> [...]
> samozaprzeczające się "pierdziny" skołatanego, przyćmionego mózgu
> służące manipulatorom do niszczenia zdrowego rozsądku i izolowania

Dziękuję za twoją opinię.
:)

19. Data: 2006-10-02 18:13:27

Od: "Robak" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> autor: ... (1809 - 1849)
> ++++++++++++++++++
> Utrzymanie crossposta na 3 grupy jest uzasadnione:

Dlaczego tylko na trzy?

20. Data: 2006-10-03 09:45:28

Od: "ksRobak" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

pl.sci.filozofia,pl.sci.psychologia,pl.soc.religia
"Robak" <r...@w...pl>
> "ksRobak" <r...@w...pl>

> Dlaczego tylko na trzy?

Dlatego Drogi Panie - bowiem nie ma w polskojęzycznym Usenecie
grupy news:pl.sci.nauka
na której specjaliści z różnych dziedzin mogli by wymieniać swoje poglądy
na ten sam temat. :-() <zieeew> ;)
~>°<~
--
"GEOMETRIA jest lustrem w którym przegląda się matematyka" /autor znany/
Jeśli jakaś teoria nie jest jednoznacznie falsyfikowalna w geometrii

problem ...
co sie dzieje po malzenstwie?
szukam ksiązki "Podbój szczęścia"
Jak radzić sobie ze stresem