bojaźń

1. Data: 2003-04-15 10:44:31

Temat: bojaźń
Od: "Dana" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dladzego boimy się innych ludzi?

1. Data: 2003-04-15 10:45:56

Temat: Re: bojaźń
Od: Paweł Niezbecki <t...@p...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dana <z...@o...pl>
news:b7gnc8$qrj$1@nemesis.news.tpi.pl:
> Dladzego boimy się innych ludzi?

Bo dla znakomitej większości z nas, bardzo wiele zależy od kontaktów z nimi.

P.

1. Data: 2003-04-15 11:02:28

Od: "Tris von Bis" <t...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Paweł Niezbecki:
> Dana:
>
> Bo dla znakomitej większości z nas, bardzo wiele zależy od kontaktów z nimi.

Co zalezy?
Ludzie jako ogol maja niewielki wplyw na mnie. Jednostki owszem. Jesli
jednostki sie z jakichs powodow boje - to ja eliminuje z mojego zycia.
Proste.
Ludzi sie nie boje.

I chyba nie rozumiem dlaczego 'znakomita wiekszosc z nas' mialaby sie ich bac.

Tris

1. Data: 2003-04-15 11:10:01

Od: "Bacha" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tris napisała w wiadomości news:b7gos4$iet$1@inews.gazeta.pl...

> Ludzi sie nie boje.
> I chyba nie rozumiem dlaczego 'znakomita wiekszosc z nas' mialaby sie ich
bac.

Bać to przesada (fobia?), ale uważać trzeba. ;)
Ludzie to kupa wariatów. Hihi.
Zasada ograniczonego zaufania. ;)

Bacha.

1. Data: 2003-04-15 11:18:53

Od: "Tris von Bis" <t...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bacha:
> Ludzie to kupa wariatów. Hihi.

Ale nie kazdy wariat jest szkodliwy :)
I popieram zasade ograniczonego zaufania.

Tris

1. Data: 2003-04-15 11:43:58

Od: "Qwax" <...@...Q> szukaj wiadomości tego autora

> Dladzego boimy się innych ludzi?

Bo was tak wychowano!!!

Qwax

1. Data: 2003-04-15 13:16:05

Temat: Odp: bojaźń
Od: "Dana" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Tris von Bis <t...@N...gazeta.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:b7gos4$iet$...@i...gazeta.pl...
> [...]
> Ludzi sie nie boje.
>
> I chyba nie rozumiem dlaczego 'znakomita wiekszosc z nas' mialaby sie ich

http://www.gazeta.pl/usenet/

A co wtedy, gdy nie da się wyelimonować jednostek, któych się boimy, bo np.
jesteśmy skazani na przebywanie z nimi przez połowę dnia?

1. Data: 2003-04-15 13:45:07

Temat: Re: Odp: bojaźń
Od: "Tris von Bis" <t...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dana:
> A co wtedy, gdy nie da się wyelimonować jednostek, któych się boimy, bo np.
> jesteśmy skazani na przebywanie z nimi przez połowę dnia?

Najgorsze co mozesz zrobic to trwanie w strachu.

Jesli nie mozesz wyeliminowac danego osobnika, to sprobuj zaprzyjaznic sie z
nim, oswoic go, rozbroic go (u)smiechem. Wbrew pozorom mozna wiele.
Taki 'przeciwnik' to przeciez tez czlowiek.

Przede wszystkim to Ty musisz sobie odpowiedziec, co sprawia, ze sie kogos
boisz. Bo ma wladze i moze ja uzyc przeciwko Tobie? Bo moze Cie zranic/
skrzywdzic/ osmieszyc? Bo...?

Znajac podstawe czesto latwiej neutralizowac strach.

Tris

1. Data: 2003-04-15 13:56:54

Od: "Qwax" <...@...Q> szukaj wiadomości tego autora

> Przede wszystkim to Ty musisz ...
[ciach]

a spróbuj zastosować do strachu moją (jego) definicję:
"Strach jest to informacja o zagrożeniu zewnętrznym"
(przy okazji: definicja bólu (moja):
"Ból jest to informacja o zagrożeniu wewnętrznym")

i wtedy masz możliwość przemyślenia jakie bodźce (uświadamiane i
nieuświadamiane) mają na to wpływ - dostrzeżec jest wtedy również
łatwiej istnienie obciążeń które nam wbudowano w procesie wychowania
(i ich zdroworozsądkową niwelację)

Pozdrawiam
Qwax

1. Data: 2003-04-15 18:16:46

Od: "cbnet" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dana:
> Dladzego boimy się innych ludzi?

Boicie sie nie ludzi, ale ew. konsekwencji po tym
jak uda Wam sie ktoregos z nich skrzywdzic.

Czarek

jak zneutralizować teściową?
dlaczego tak właśnie wybieram - ciąg dalszy
Uwaga! Post M.N. - czytelnik
Uwaga! Post M.N. - tolerancja cd
Zabijam siebie