[chwale] Buleczki oliwkowo-slonecznikowe Reny

1. Data: 2004-03-17 11:14:44

Temat: [chwale] Buleczki oliwkowo-slonecznikowe Reny
Od: "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo serdecznie polecam!
Przepis jest tu: http://tinyurl.com/2zntz
Zrobilam wczoraj na kolacje, do czego zmobilizowal mnie brak pieczywa w
domu. Zastapilam oliwki czarne zielonymi, bo takie mialam, zreszta czarnych
nie lubie... Buleczki wyszly przepyszne. Podalam do nich twarozek ze
szczypiorkiem i rzodkiewkami (rzodkiewki niestety hiszpanskie, smakuja jak
woda w ktorej umyto polskie rzodkiewki :(). Bulek wychodzi 16 szt, we dwojke
zjedlismy 12, a reszte zjadlam dzis na sniadanie ;). No ale one sa raczej
nieduze. Zachwyt w oczach mojego meza mowi mi, ze bede musiala robic je
czesciej (a co mi tam, bardzo chetnie!).

Ania

www.biblioNETka.pl - Sprawdź, co lubisz czytać!

1. Data: 2004-03-17 11:37:49

Temat: Re: [chwale] Buleczki oliwkowo-slonecznikowe Reny
Od: "Renia" <r...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nieduze. Zachwyt w oczach mojego meza mowi mi, ze bede musiala robic je
> czesciej (a co mi tam, bardzo chetnie!).

Ale narobiłaś mi ochoty :))
Dzięki za link do przepisu :)

Pozdrawiam
Renia

1. Data: 2004-03-17 12:48:10

Od: Kinga 'Słowotok' Macyszyn <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Narobiłyście mi smaka - w weekend jadę odwiedzić mamę i zabieram przepis ze
sobą! :)

--

Pozdrawia KingAM

"Aleś ty mądra. Jak google" [Sylwia]

1. Data: 2004-03-17 13:23:05

Od: "Anet" <a...@t...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kinga 'Słowotok' Macyszyn" <k...@b...gazeta.pl>
napisał w wiadomości news:c39hc4$n7q$1@inews.gazeta.pl...
> Narobiłyście mi smaka - w weekend jadę odwiedzić mamę i zabieram przepis
ze
> sobą! :)
>
> --
>
> Pozdrawia KingAM

A ja przepis mam od dawna, już na pierwszy rzut oka wyglądał smakowicie, ale
jakoś nie mogłam się zabrać. Za to dzisiaj im nie odpuszczę. Z premedytacją
nie kupiłam dzisiaj pieczywa tylko drożdże i słonecznik więc nie mam
wyjścia.

Aneta

1. Data: 2004-03-17 16:34:58

Od: "rena" <r...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Bardzo serdecznie polecam!
> Przepis jest tu: http://tinyurl.com/2zntz

ojej - ale mi sie milo zrobilo:)))) ciesze sie, ze smakowalo - one sa juz w
moim regularnym menu, bo sa naprawde przepyszne. dla porzadku dodam tylko,
ze to nie moj przepis, a pochodzacy ze strony
http://uczta.vege.pl/index.html

1. Data: 2004-03-19 08:21:39

Od: "Vegga" <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kurde zrobiłam te bułeczki, ale wyszły mi "bardzo chrupiące", a co
bezczelniejsi koledzy w pracy powiedzieli nawet "twarde". Kiedy robiłam ciasto
ciągle się kleiło, można powiedzieć , że daleko mu było do gładkiego. Dodałam
mąki i trochę przestało się kleić. Teraz nie wiem czy to był błąd. Macie
jakieś sugestie

kuchenny amator
Monika

1. Data: 2004-03-19 08:33:39

Od: "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Vegga wrote:
> [...]
> było do gładkiego. Dodałam mąki i trochę przestało się kleić. Teraz
> nie wiem czy to był błąd. Macie jakieś sugestie

Ja rowniez dodawalam maki, ale chyba nie mialo to negatywnego wplywu na
buleczki. Pewnie to zalezy od ilosci maki. Podobno ciasto drozdzowe po
dluzszym wyrabianiu przestaje sie kleic, chociaz mi brakowalo cierpliwosci
na sprawdzenie tego. A czy "chrupkosc" buleczek nie wynikala na pewno ze
zbyt dlugiego pieczenia lub zbyt wysokiej temperatury? Moje buleczki mialy
troche chrupka "skorupke", ale w srodku byly mieciutkie.

1. Data: 2004-03-20 17:48:16

Temat: Odp: [chwale] Buleczki oliwkowo-slonecznikowe Reny
Od: "Basiek" <bkolodziej_nospam@eastwest_nospam_.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zbyt dlugiego pieczenia lub zbyt wysokiej temperatury? Moje buleczki mialy
> troche chrupka "skorupke", ale w srodku byly mieciutkie.

Ja tez wlasnie wczoraj upieklam owe buleczki. W smaku wyszly rewelacja, ale
mialam rowniez problem z kleistoscia ciasta i dodalam maki. Potem Pieklam je
dosc dlugo, bo po sprawdzeniu wykalaczka okazywalo sie, ze musza jeszcze
troche posiedziec w piekarniku. I tym sposobem wyszly strasznie twarde.

Co robicie, zeby nie byly takie twarde? Jak zrobic, zeby tylko skorupka byla
lekko chrupiaca, a reszta miekka?
Pozdrawiam.
basiek.

1. Data: 2004-03-21 09:45:22

Od: "Anet" <a...@t...net> szukaj wiadomości tego autora

> Co robicie, zeby nie byly takie twarde? Jak zrobic, zeby tylko skorupka
byla
> lekko chrupiaca, a reszta miekka?
> Pozdrawiam.
> basiek.

Też je piekłam i też nie byłam do końca zadowolona. Ciasto się za bardzo
kleiło i też dodałam mąki to były po upieczeniu twarde. Natomiast piekłam
wczoraj bułeczki Doruni z tym, że do przepisu dodałam uprażony słonecznik
(tak jak w tych oliwkowo-słonecznikowych).Ciasto bardzo szybko urosło, a po
uformowaniu bułeczek dałam im urosnąć. Wyszły pyszne, dzisiaj rano są
jeszcze smaczniejsze. Polecam

Aneta

1. Data: 2004-03-22 08:23:18

Od: "Renia" <r...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie :)
Byłam padnięta i nie mogłam się zmobilizować. Oddałam przepis w bardziej
fachowe (zwłaszcza jeśli chodzi o ciasto drożdżowe) ręce mojego męża. Wyszły
mu super bułeczki ale z pewnymi modyfikacjami. Dodał więcej drożdży i mąki.
Nie potrafię powiedzieć ile więcej, bo on wszystko robi na wyczucie. Są
jakieś określone proporcje między ilością mąki i drożdży, żeby ciasto dobrze
wyrosło. Niestety nie pamiętam. Może ktoś przypomni. Ogólnie bułeczki były
pyszne i szybko zniknęły.

Pozdrawiam wszystkie łakomczuchy :)
Renia

Szukam Aforyzmów i Przysłów na temat jedzenia
jaki robot
ser Philadelphia?
Ciasteczka sezamowe??
frużelina