ser Philadelphia?

1. Data: 2004-03-17 08:47:15

Temat: ser Philadelphia?
Od: "Iwona" <i...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Będąc w Szwecji miałam okazję spróbować wielu przysmaków ich kuchni. M.in.
jadłam deser lodowy pod nazwą "Chees cake". Dostałam na niego przepis, ale
zastanawia mnie sam ser (jak w temacie).
Robiłam już deser w domu dając zwykły twaróg, ale obawiam się, że ten z
przepisu ma coś dodatkowo w swoim składzie.

Jeśli ktoś z was wie coś na ten temat proszę o napisanie paru słów i jakim
ew. twarogiem można zastąpić Philadelphię.

Iwona
P.s. Jeśli kogoś interesuje przepis to go wrzucę niebawem.

1. Data: 2004-03-17 08:51:46

Temat: Re: ser Philadelphia?
Od: Konrad Brywczyński <k...@b...tk> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwona" <i...@W...pl> napisał w wiadomości

> Jeśli ktoś z was wie coś na ten temat proszę o napisanie paru słów i
jakim
> ew. twarogiem można zastąpić Philadelphię.

Philadelphia, IIRC przypomina nasze serki typu np. Ostrowia (myślę, że
do
deseru to bezsmakowa). Dawno nie jadłem. Nie lepiej jednak po prostu
kupić
Philadelphię? Chyba jest u nas dostępna. Przynajmniej kiedyś
kupowałem.

K.

1. Data: 2004-03-17 08:57:34

Od: "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Iwona wrote:

> Jeśli ktoś z was wie coś na ten temat proszę o napisanie paru słów i
> jakim ew. twarogiem można zastąpić Philadelphię.

Philadelphia to nic innego jak kremowy ser kanapkowy naturalny, jak Rama
Creme Bonjour czy Almette. Fakt, ze bardzo smaczny i szkoda, ze w Polsce
niedostepny (przynajmniej w Toruniu). Mysle, ze mozna go zastapic zwyklym
twarogiem zmielonym, jak np. Tosca czy Campina. Co prawda nie uzywalam
Philadelphii do deserow, ale nie sadze, by jakos wyjatkowo roznila sie od
dobrze zmielonego twarogu. Mozesz tez zastosowac Rame czy Almette, ale to
wyjdzie drozej niz Tosca (ale i tak taniej niz Philadelphia).
Ania

www.biblioNETka.pl - Sprawdź, co lubisz czytać!

1. Data: 2004-03-17 09:00:56

Od: "joanna" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwona" <i...@W...pl> napisał w wiadomości
> Jeśli ktoś z was wie coś na ten temat proszę o napisanie paru słów i jakim
> ew. twarogiem można zastąpić Philadelphię.
Nie znam coprawda serka Philadelphia, ale może taki mocno mielony Bacha
pasowałby?
joanna

1. Data: 2004-03-17 09:10:33

Od: "Kasia A" <buniapl(nic)@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> dobrze zmielonego twarogu. Mozesz tez zastosowac Rame czy Almette, ale to
> wyjdzie drozej niz Tosca (ale i tak taniej niz Philadelphia).

w okolicach lublina (a moze i w calej Polsce) jest taki serek mielony bardzo
dokladnie (krem poprostu) i produkuje go krasnystaw mysle ze nadalby sie
idealnie :)

zainteresowalo mnie danie bardzo :)
czy mozna dostac przepis? :))

pozdrawiam smacznie

--
( )''. .''( )
( (Y) )

1. Data: 2004-03-17 09:45:02

Od: Grzegorz Mucha <m...@z...mielonka.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wysoki Sadzie, przychodzi do mnie Wed, 17 Mar 2004 09:47:15 +0100 w imieniu
grupy trzymajacej wladze Iwona i mowi:

> Będąc w Szwecji miałam okazję spróbować wielu przysmaków ich kuchni. M.in.
> jadłam deser lodowy pod nazwą "Chees cake". Dostałam na niego przepis, ale
> zastanawia mnie sam ser (jak w temacie).

Cheesecake to na moj gust sernik jest nowojorski - jego da sie i ze
zwyklego, trzykrotnie mielonego sera bialego zrobic. Tez bardzo lubie, a
szczytem wszystkiego byl kumpel, co to przez 2 tygodnie pobytu w Stanach
codziennie zazeral sie tym to na deser ;)

mucher

1. Data: 2004-03-17 10:56:48

Od: "Magdalena W." <e...@N...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Philadelphia to nic innego jak kremowy ser kanapkowy naturalny, jak Rama
> Creme Bonjour czy Almette.
Oj, Aniu, Rama C.B. to jest mix margaryny z serkiem.
Najblizszy Philadelphii - nawet pudelka ma podobne ;) - jest serek Turek,
dawniej Toska. W plaskich pudeleczkach.
A jak to ma byc deser, to ja bym polecala wlasnie tak jak Ty, Toska/Turek
lub Campina zmielony twarog. Delikatny, bez grudek, smaczny.

Pozdrawiam
Magdalena

1. Data: 2004-03-17 11:24:05

Od: "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena W. wrote:
> Użytkownik "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> napisał w
> wiadomości
> Oj, Aniu, Rama C.B. to jest mix margaryny z serkiem.

A, no to fuj :(. Na wytlumaczenie powiem, ze ja tego nie jadam i osobiscie
polecam serek naturalny "Kolus" z SM Kolo. Pyszny i nie zawiera podejrzanych
skladnikow.

1. Data: 2004-03-17 13:02:51

Od: "AniaM" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Iwona" <i...@W...pl> wrote in message
> [...]
> ew. twarogiem można zastąpić Philadelphię.
>
> Iwona
> P.s. Jeśli kogoś interesuje przepis to go wrzucę niebawem.
Mozna prosic o przepis ?
Pozdrawiam
Anna

1. Data: 2004-03-17 14:48:03

Od: "Iwona" <i...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Iwona ( i...@W...pl ) napisał:

> Iwona
> P.s. Jeśli kogoś interesuje przepis to go wrzucę niebawem.

Dzięki wszystkim za rady "serowe";)))

Już podaję przepis na deser lodowy. Jest bardzo prosty w wykonaniu, takie
lubię:)))

"Chees cake":

- 4 jajka
- 1szkl. cukru (ja daję pół)
- 300 ml śmietany 30%
- 1 cytryna
- 100 g sera białego Philadelphia (lub inny mielony)
- 3-4 herbatniki

Najpierw sparzyć/umyć cytrynę (i jajka)
Żółtka utrzeć z cukrem do białości, dod. startą skórkę z cytryny i
wyciśnięty sok oraz twarożek -zmiksować.
Ubić śmietanę.
Ubić białka na sztywno.
Wszystko połączyć i dokładnie zmiksować.
Pokruszyć herbatniki do tortownicy (z odczepianym spodem) i na to wyłożyć
masę. I do zamrażalnika.

Ja robię bez herbatników i przekładam do małych foremek po serkach,
jogurtach (każdy ma swoją porcję w łapce i wcina łyżeczką).

Ciasteczka sezamowe??
frużelina
gdzie porcelana?
kasza gryczana