ser Philadelphia?

1. Data: 2004-03-17 16:36:28

Temat: Re: ser Philadelphia?
Od: "rena" <r...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwona" <i...@W...pl> napisał w wiadomości
news:c393bf$pfk$1@absinth.dialog.net.pl...

> Jeśli ktoś z was wie coś na ten temat proszę o napisanie paru słów i jakim
> ew. twarogiem można zastąpić Philadelphię.

ten ser jest we wszystkich niemalze delikatesach w wwie, tylko drogi jest -
ok. 11 zl za opakowanie. zacheca i kusi informacja na wieczku o 5 %
tluszczu - mocno niskokaloryczny jest, czego w smaku nie traci...

1. Data: 2004-03-21 22:29:50

Od: Sabinka <s...@c...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 17 Mar 2004 11:56:48 +0100, "Magdalena W."
<e...@N...interia.pl> wrote:

>Oj, Aniu, Rama C.B. to jest mix margaryny z serkiem.

A nie serwatka z zelatyna?

--
Pozdrawiam, Sabina
(z adresu usun co trzeba)

www.pajacyk.pl

1. Data: 2004-03-22 00:30:28

Od: ":: Solana ::" <s...@h...NO-SPAM.com> szukaj wiadomości tego autora

"Iwona" <i...@W...pl> skrev i meddelandet
> Będąc w Szwecji miałam okazję spróbować wielu przysmaków ich kuchni.
M.in.
> jadłam deser lodowy pod nazwą "Chees cake".

Pierwsze slysze, ze jest to szwedzki przysmak....
Nazwa sugeruje zupelnie inne pochodzenie.

Sadze, ze oni tu daja Philadelphie, bo nie ma w sklepach typowego
bialego sera. Mozna kupic cos w stylu polskiego homogenizowanego,
naturalnego, ktory mozna bylo kupic w czasach mojego dziecinstwa :-)
Moze ktos pamieta, taki z niebieskim wieczkiem :-)

Wracajac do Philadelphii: ser ten jest dosc specyficzny. Nadaje sie
doskonale na slono jak i na slodko. W pieczeniu mozna go zastapic
zwyklym twarogiem, chociazby dlatego, ze "cheese cake" charakteryzuje
sie masa grudkowata.

Ze szwedzkich smakolykow polecam natomiast ciasto marchewkowe, ktore
ma polewe robiona wlasnie z sera Philadelphia (zmieszany z cukrem
pudrem). Wychodzi rewelacyjny krem. Niestety nie pieklam tego ciasta
nigdy, wiec nie mam wyprobowanego przepisu, ale jakby ktos bardzo
zapragnal oraz mial pod reka oryginalna Philadelphie, moge jakis cos
przetlumaczyc.

pozdr, magda

1. Data: 2004-03-22 07:01:32

Od: "Iwona" <i...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

:: Solana :: ( s...@h...NO-SPAM.com ) napisał:

> "Iwona" <i...@W...pl> skrev i meddelandet
> M.in.
>
> Pierwsze slysze, ze jest to szwedzki przysmak....
> Nazwa sugeruje zupelnie inne pochodzenie.

Może wiesz lepiej, ale to u nich jadłam...i o to mi chodziło.
Jakie jest pochodzenie - diabli wiedzą, natomiast my porozumiewamy się w
jęz. angielskim i stąd taka nazwa (być może). Po szwedzku i tak bym nie
zrozumiała;)

> [...]
> naturalnego, ktory mozna bylo kupic w czasach mojego dziecinstwa :-)
> Moze ktos pamieta, taki z niebieskim wieczkiem :-)

Jasne pamiętam, to był na owe czasy mój ULUBIONY serek;)

> [...]
> doskonale na slono jak i na slodko. W pieczeniu mozna go zastapic
> zwyklym twarogiem, chociazby dlatego, ze "cheese cake" charakteryzuje

W przepisie mam podane, żeby dokładnie zmiksować, aby nie było grudek(!)

> jakby ktos bardzo
> zapragnal oraz mial pod reka oryginalna Philadelphie, moge jakis cos
> przetlumaczyc.

To jak to jest z tą Philadelphią - można ją zastąpić konkretnym serem
(nazwa) czy też nie?
Ja zrobiłam ten deser dodając zwykły (mazurski) twarożek. Musiałam go
p_o_rz_ą_d_n_i_e zmiksować, ale mam wrażenie, że i tak czegoś brak mojemu
deserowi i stąd te pytania o tę Philadelphię.

Iwona

1. Data: 2004-03-22 07:47:14

Od: "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

:: Solana :: wrote:
> [...]
Magdaleno, to brzmi ciekawie. Przypuszczam, ze masz to po szwedzku? Bo z
angielskim bym sobie poradzila. Bylabym wdzieczna za przetlumaczenie, jak
znajdziesz chwile. Jak sadze, Philadelphie mozna jakos zastapic rowniez w
polewie.
BTW, ciasto marchewkowe tez chyba jest specjalem amerykanskim (co nie
wyklucza, ze moze byc rowniez szwedzkim ;)).
Ania

www.biblioNETka.pl - Sprawdź, co lubisz czytać!

1. Data: 2004-03-22 09:49:01

Od: ":: Solana ::" <s...@h...NO-SPAM.com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
się w
> jęz. angielskim i stąd taka nazwa (być może). Po szwedzku i tak bym

Ale na opakowaniu i tak jest napisane "cheese cake", wiec jezyk
konwersacji nie ma znaczenia...

charakteryzuje

> W przepisie mam podane, żeby dokładnie zmiksować, aby nie było
grudek(!)

Zaraz zaraz, w Philadelphii nie ma grudek! Ten serek ma konsystencje
kremowa...

Grudki ma natomiast Keso i jest podobne do polskiego Cottage Cheese
(grudki sera w "sosie").

> To jak to jest z tą Philadelphią - można ją zastąpić konkretnym
serem
> (nazwa) czy też nie?

Niestety, od wielu lat nie mieszkam w Polsce, wiec nie powiem Ci
dokladnie. W pieczeniu sadze, ze mozna zastapic zwyklym bialym serkiem
hom. (Ja kiedys, w chwili desperacji, z Philadelphia robilam pierogi i
podczas gotowania sie zupelnie zepsulo nadzienie).

Poszukam w przepisach i odezwe sie.

pozdr, magda

1. Data: 2004-03-22 23:25:37

Od: ":: Solana ::" <s...@h...NO-SPAM.com> szukaj wiadomości tego autora

"Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> skrev i meddelandet

> Magdaleno, to brzmi ciekawie.

Poprosze moja znajoma o sprawdzony, swietny przepis i sie odezwe za
jakis czas. Jakbym zapomniala, przypomnijcie sie na priva.

magda

1. Data: 2004-03-23 08:16:03

Od: "Iwona" <i...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

:: Solana :: ( s...@h...NO-SPAM.com ) napisał:

> "Iwona" <i...@W...pl> skrev i meddelandet
>
> Ale na opakowaniu i tak jest napisane "cheese cake", wiec jezyk
> konwersacji nie ma znaczenia...

Na jakim opakowaniu??? Nie miałam okazji widzieć żadnego opakowania (cheese
cake).

> [...]
> kremowa...
>
> Grudki ma natomiast Keso i jest podobne do polskiego Cottage Cheese

Nie za bardzo zrozumiałam, wytłumacz jeszcze raz o co chodzi z tymi
grudkami. Raz piszesz, że "Cheese ceke" charakteryzuje się masą grudkową,
potem, że Philadelphia jest gładka. Skąd w takim razie te grudki?

Dzięki.

Iwona

1. Data: 2004-03-23 21:41:04

Od: ":: Solana ::" <s...@h...NO-SPAM.com> szukaj wiadomości tego autora

"Iwona" <i...@W...pl> skrev i meddelandet news:c3orp4$sk0

> Na jakim opakowaniu??? Nie miałam okazji widzieć żadnego opakowania
(cheese
> cake).

Jest mozliwe, ze mowimy o zupelnie innych cheese cake.
To, ktore ja jadlam, jest grudkowate (na poczatku myslalam, ze to
ryz!). Kupuje sie je mrozone w aluminiowej foremce ale niestety nie
pamietam, czy je sie je zamrozone czy trzeba je podpiec. Na opakowaniu
jest nazwa angielska, moze to mnie zmylilo.

Szukajac jednak o tym serze dla Ciebie znalazlam przepisy na cheese
cake z wykorzystaniem Philadelphii... Zerknij tutaj:
http://www.kraftfoods.com/main.aspx?s=recipe&m=recip
e/knet_recipe_display&recipe_id=57149

pozdrawiam,
magda

1. Data: 2004-03-23 23:19:15

Od: "Izabela Sowula" <i...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

:: Solana :: <s...@h...NO-SPAM.com> napisał(a):

> (cheese
>
> Jest mozliwe, ze mowimy o zupelnie innych cheese cake.
> To, ktore ja jadlam, jest grudkowate (na poczatku myslalam, ze to
> ryz!).
To moze byc cottage cheese - serek wiejski

Philadelphia jest gladka, bez soli (w UK) i nadaje sie do amerykanskich
sernikow pieczonych i niepieczonych.

Iza

Ciasteczka sezamowe??
frużelina