kasza gryczana

1. Data: 2004-03-16 20:50:35

Temat: kasza gryczana
Od: "dino64" <n...@b...vectranet.pl> szukaj wiadomości tego autora

może banalna sprawa, ale jak ugotować kaszę gryczaną.
Kiedyś jadłem w restauracji i była bardzo dobra,
ja niestety nie potrafię tak ugotować.
Z góry dzięki.

1. Data: 2004-03-17 00:04:37

Temat: Re: kasza gryczana
Od: "Wojciech F." <"vankaszaner[REMOVE_IT]"@tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tue, 16 Mar 2004 21:50:35 +0100, na pl.rec.kuchnia, dino64 napisał(a):

> może banalna sprawa, ale jak ugotować kaszę gryczaną.
> Kiedyś jadłem w restauracji i była bardzo dobra,
> ja niestety nie potrafię tak ugotować.
> Z góry dzięki.

kupic kasze gryczana w woreczkach i zagotowac wg przepisu na opakowaniu.

1. Data: 2004-03-17 08:20:15

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

dino64 napisał(a):
> może banalna sprawa, ale jak ugotować kaszę gryczaną.
> Kiedyś jadłem w restauracji i była bardzo dobra,
> ja niestety nie potrafię tak ugotować.
> Z góry dzięki.
====
Są dwa smakowe rodzaje kaszy gryczanej, prażona i ta zwykła, nie prażona. W
mojej rodzinie wszyscy wolą prażoną. W prażonych są dwa podrodzaje, średnio
prażona i mocno prażona. Ta mocno prażona wyróżnia się ciemnobrązowym
kolorem i mi osobiście nie za bardzo smakuje - jest specyficzna. Polecam
więc kaszę prażoną, ale nie za ciemną.
Można taką kaszę przygotować według przepisu na opakowaniu (gotować), ale
też można zapiekać - i ja tak robię.
Zapieka się dokładnie tak samo, jak kaszę jęczmienną czy ryż. Jedna część
suchej kaszy na 1,8-2,2 części wody (trzeba wypróbować, zależy od konkretnej
kaszy), łyżka masła, sól i podgotować aż woda zostanie wchłonięta. Potem na
15-20 minut do piekarnika w 100C. Ilość wody trzeba tak dobrać, aby kasza
nie była za sucha i twarda oraz aby nie była rozciapana, jak przy zwykłym
gotowaniu. Jeśli wcześniej kasza była płukana, to ma już w sobie ok. 0,5
części wody i to co się dolewa należy zmiejszyć o tą ilość.
W kaszach jest zawsze trochę kamyczków i spalonych (twardych) ziarenek, więc
przed przygotowaniem należy to przejrzeć i usunąć, chyba, że ma się taniego
i dobrego dentystę. Kamyki najlepiej wybiera się, wsypując kaszę na sitko i
traktując bardzo silnym strumieniem wody. Gromadzą się wtedy u góry i łatwo
można je usunąć.

waldek
====

1. Data: 2004-03-17 09:02:54

Od: "Umberto" <u...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

a ja polecam kasże prażoną njasmaczniejszą na świecie
którą mój mąż uwielbia
ja czasem jem
KASZA GRYCZANA PRAŻONA Z SULECHOWA (Firma "SULMA")
w woreczkach
gotuje się ja tylko 8 min.

nie jadłam leszej
przysięgam
chociaz może nie najzdrowsza bo w woreczkach gotowana....

1. Data: 2004-03-17 09:05:10

Od: "Umberto" <u...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

ale wystepuje ona też luzem ;)

1. Data: 2004-03-17 09:10:14

Od: "dino64" <n...@b...vectranet.pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2004-03-17 09:31:24

Od: "batory" <b...@w...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "dino64" <n...@b...vectranet.pl> napisał w wiadomości

> Dziękuję bardzo, a gdyby taką wersję bez piekarnika, może jakoś
podsmarzyć?

Podsmażyć - nie. Ale zamiast piekarnika (ja tak zawsze robię również z
ryżem) garnek z kaszą należy zawinąć w gazety (kilka warstw) i wsadzić pos
poduchę (jak nie masz również poduchy to zawinąć w koc a lepiej w kołdrę)
Pozdrówka - Agnieszka

1. Data: 2004-03-17 09:46:52

Od: "Marianka" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Ja teraz z lenistwa gotuję kaszę w woreczkach, ale ok.5 min. dłużej niż
podpowiadają na pudełkach.
Kiedyś gotowałam tak samo jak Waldek, ale zamiast dawać ją do piekarnika
zawijałam w gazetę/szczelnie kilka gazet codziennych/, potem zawijałam w koc, na
to wszystko jeszcze poduszka itp. Robiłam to rano, a po pracy miałam gotową
kaszę. Zamiast masła dawałam czasem skwarki ze stopionego wędzonego boczku
/razem z tłuszczem/, ale to już zależało od tego, do czego miała być ta kasza.
Oczywiście w tym kocu nie trzeba tej kaszy trzymać cały dzień!
Przypomniałam sobie jeszcze, że po gazetach, a przed kocem powinna być jakaś
folia /może być torba foliowa/. Tak można robić ryż i inne kasze, a sposób ich
robienia nazywa się "w dogotowywaczu"...
I pokrywka musi szczelnie przylegać do garnka!
Smacznego!
Marianka

1. Data: 2004-03-17 09:52:31

Od: "Marianka" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

To znowu ja! Gdy pisałam o kaszy, to listu Agnieszki jeszcze nie było i
zdublowałyśmy się w informacjach - przepraszam!
M.

1. Data: 2004-03-17 10:32:12

Od: "Jakub 'Wilq' Wilczek" <w...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marianka" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
ich
> robienia nazywa się "w dogotowywaczu"...
> I pokrywka musi szczelnie przylegać do garnka!

A po co te gazety i folia? Ja pakuje w sama koldre i wystarczy. I to w 30-40
minut ;-)) To samo z ryzem. Oczywiscie wody w stosunku 1:2. Tyle ze w
odroznieniu od Waldka pakuje w koldre jak tylko zawrze.

A kaszy w woreczkach niestety nie toleruje - zawsze wychodzi sklejona, ja
uwielbiam sypka...

WILQ

--
http://www.wilq.z.pl/ <<<+++++++>>> gg: 1149759

"Jak tak dalej pojdzie to dopchamy ten autobus do Katowic"
(c) pasazer pchajacy

Re: jaki robot
Sredniowieczne slodycze
Problemy doktora Serkowskiego