krem do ciasta

1. Data: 2004-03-15 18:06:24

Temat: krem do ciasta
Od: "Andżelika" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam!
mam prośbe, czy ktoś mi może powiedziec czemu nie wychodzi mi krem. Mam
przepis na krem, który robi się z budyniem, do masła dodaje się po łyzeczce
wczesniej ugotowanego i wystudzonego budyniu i uciera.tylko że mi ta masa
zawsze się waży, dlaczego?

1. Data: 2004-03-16 21:54:35

Temat: Re: krem do ciasta
Od: "Lilla" <l...@b...lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andżelika" <a...@w...pl> napisała:
> [...]
> wczesniej ugotowanego i wystudzonego budyniu i uciera.tylko że mi ta masa

Maslo i budyn powinny miec taka sama temperature przy polaczeniu.
Najpierw nalezy dobrze utrzec maslo, a potem dodawac budyn malymi
porcjami, czyli po lyzce lub lyzeczce, jak kto woli.
Jezeli krem pomimo to i tak sie zwarzyl, mozna go jeszcze uratowac:
wziac nowa porcje masla (pol kostki lub kostka), utrzec mikserem,
a potem malymi porcjami dodawac zwarzony krem, nadal ucierajac
- to powinno pomoc.

Pozdrawiam
Lilla

Re: Sredniowieczne slodycze