ciprobay uro a diane 35

1. Data: 2002-08-12 11:18:10

Temat: ciprobay uro a diane 35
Od: "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pytanie do lekarzy: czy zażywanie ciprobay uro (prawdopodobnie
antybiotyk)
w trakcie przyjmowania diane 35 (pierwsza tabletka opakowania)
może obniżyć skuteczność antykoncepcji?

Zamierzam doleczyć sobie przeziębiony pęcherz moczowy ale nie wiem,
czy nie muszę poczekac do następnej 7dniowej przerwy miedzy
opakowaniami diane 35.

pozdr

cherokee

2. Data: 2002-08-12 15:49:11

Temat: Re: ciprobay uro a diane 35
Od: "WALDIM" <w...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> napisał w
wiadomości news:aj859p$ovi$1@absinth.dialog.net.pl...
> [...]
>
> Zamierzam doleczyć sobie przeziębiony pęcherz moczowy ale nie wiem,
> czy nie muszę poczekac do następnej 7dniowej przerwy miedzy

bardzo dziwne...
nie wiesz co to za lek a masz zamiar sie doleczac?
czyzby sama? bez nadzoru lekarza?
a jesli przepisal Ci lekarz to czemu jego nie spytalas?
a jaka to roznica czy bierzesz w czasie przerwy czy poza przerwa? jesli ma
obnizyc skutecznosc antykoncepcji to zrobi to obojetnie od tego kiedy go
przyjmujesz...
poza tym troche smieszne wydaje mi sie "doleczanie" w bardziej dogodnym
terminie... zastanawiasz sie przypadkiem czasami nad tym co lykasz, kiedy i
w jakim celu???

--

WaldiM

Serwis antykoncepcyjny
http://www.antykoncepcja.pl

3. Data: 2002-08-12 19:18:38

Temat: Odp: ciprobay uro a diane 35
Od: "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki za odpowiedź, trochę zaskakujaca, ale spieszę z wyjaśnieniami:

> bardzo dziwne...
> nie wiesz co to za lek a masz zamiar sie doleczac?
> czyzby sama? bez nadzoru lekarza?

Receptę mam od lekarza, a lek za poradą grupy.

> [...]
> a jaka to roznica czy bierzesz w czasie przerwy czy poza przerwa?
> poza tym troche smieszne wydaje mi sie "doleczanie" w bardziej

Hmmm, trochę niegrzecznie, chyba masz zły dzień.
Przeziębiłam sobie w grudniu pęcherz moczowy i jak widać nie
wyleczyłam tego całkowicie, bo przy lekkim przechłodzeniu organizmu
dolegliwości powracają.
Nie jestem w sytuacji "podbramkowej", tabletki urosalu pomagają
doraźnie. Ale ponieważ chcę się pozbyć bakterii, zamierzam zastosowac
kuracje ciprobay'em.

Nie zmienia to faktu, że nie zamierzam celowo obniżać działania
antykoncepcyjnego Diane 35 trzydniową (bo to 6 tabl. co 12 h) kuracją
antybiotykową.
Dlatego pytam, czy nie lepiej poczekac do następnej przerwy, gdy
podczas miesiączki przez trzy dni spokojnie nie będę miała szansy na
ciążę ( z powodów "technicznych"), aby nie katować ewentualnego bobasa
hormonami z tabletek.

Poza tym przecież nie wszystkie leki powoduja obnizenie skuteczności
Diane 35, stąd moje pytanie, które zreszta ponawiam.

dzięki z góry za wszelkie odpowiedzi

cherokee

4. Data: 2002-08-12 19:49:56

Od: "KM" <k...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Zamierzam doleczyć sobie przeziębiony pęcherz moczowy ale nie wiem,
> czy nie muszę poczekac do następnej 7dniowej przerwy miedzy

Ciprobay (Ciprofloksacyna) antybiotyk z grupy fluorochinolonów nie jest
wymieniany w grupie interakcji preparatu Diane 35.
Ale dodatkowe metody zabezpieczenia rowniez nie powinny zaszkodzic...

Chris

5. Data: 2002-08-12 21:57:46

Od: "tolo" <t...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "KM" <k...@m...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> wymieniany w grupie interakcji preparatu Diane 35.
> Ale dodatkowe metody zabezpieczenia rowniez nie powinny zaszkodzic...

Nie musi wchodzić w interakcje, żeby obniżyć skuteczność antykoncepcji.
tolo

6. Data: 2002-08-12 22:26:48

Od: "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie musi wchodzić w interakcje, żeby obniżyć skuteczność
antykoncepcji.
> tolo

Ale obniża, czy nie?!!!!!

czekam niecierpliwie

cherokee

7. Data: 2002-08-13 15:33:40

Od: "tolo" <t...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale obniża, czy nie?!!!!!
>
> czekam niecierpliwie
>
> cherokee

Nikt na 100% nie zagwarantuje, że nie obniży skuteczności antykoncepcji.
Przyjmuje się, że wszystkie antybiotyki i chemioterapeutyki o szerokim
spektrum działania mogą obniżyć skuteczność antykoncepcji.

Postępowanie: przez czas leczenia i kolejne 7 dni dodatkowe zabezpieczenie.
Dlatego kombinowanie z przesunięciem leczenia na czas przerwy w braniu
pigułek nie sensu.
pozdr tolo

8. Data: 2002-08-13 16:11:34

Temat: przynajmniej rzeczowa odpowiedź producenta
Od: "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Właśnie dostałam odpowiedź z Bayer (producenta Ciprobay Uro).
Kto zna niemiecki, niech sobie poczyta.
Nie ma wpływu!

pzdr

cherokee

Sehr geehrte Frau,

wir beziehen uns auf Ihre Frage, ob Ciprobay die Wirkung der "Pille"
beeinträchtigt.

In zwei Studien wurden die Auswirkungen der 2 x täglichen Gabe von 500
mg
Ciprofloxacin, also einer weit höheren Dosis als 2 x tgl. 100 mg) auf
die
Ovarialfunktion der Frau, die gleichzeitig orale Kontrazeptiva
einnahm,
untersucht. Per Ultraschall wurde das Follikelwachstum verfolgt und
die
Hormonkonzentration (Östrogene / Gestagene) im Serum gemessen.

In beiden Studien wurden keine Veränderungen des Hormonspiegels bzw.
-gleichgewichts festgestellt. Wir haben bis heute keinen Hinweis
dafür, daß
Ciprobay die Wirkung des Kontrazeptivums beeinflußt.

Mit freundlichen Grüßen

Hans-Jürgen Müller
Bayer Vital GmbH
PH-MED-MIDAS-MED INFO
Leverkusen, D162
Tel.: 0214/30-51182
Fax: 0214/30-51598
E-Mail: h...@b...de
Internet : http://www.bayervital.de

9. Data: 2002-08-13 16:34:16

Temat: Re: przynajmniej rzeczowa odpowiedź producenta
Od: "Dr" <m...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam :)

Diane 35 nie jest typowym lekiem antykoncepcyjnym, choć wykazuje działanie
antykoncepcyjne. Przede wszystkim jednak jest wykorzystywany w trakcie
leczenia objawów androgenizacji u kobiet takich np jak trądzik. Leakami w
pierwszej kolejności na które trzeba zwrócić uwagę to: ryfampicyna,
teracykliny, ampicylina i chociażby alkohol. Pomimo tego, że producent
zapewnia 100% skuteczność - ja z doświadczenia sugerowałbym jednak
ostrożność w trakcie brania ciprofloksacyny.

Pozdrawiam

Doc
Użytkownik "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> napisał w
wiadomości news:ajbari$fn1$1@absinth.dialog.net.pl...

10. Data: 2002-08-13 16:49:43

Od: "WALDIM" <w...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> napisał w
wiadomości news:aj91eg$60f$1@absinth.dialog.net.pl...

> Receptę mam od lekarza, a lek za poradą grupy.

pogartulowac miejsca gdzie sie leczysz :)

> dogodnym terminie
>
> Hmmm, trochę niegrzecznie, chyba masz zły dzień.

niegrzeczne? slowo "smieszne" jest wyjatkowo delikatnym okresleniem tego co
mysle na temat leczenia sie za pomoca porad na grupach dyskusyjnych, bez
konsultacji z lekarzem i do tego w chwili w ktorej masz akurat wolna
chwile...
albo jestes chora i powinnas sie leczyc jak najszybciej... albo Twoje
dolegliwosci tak naprawde nie sa powazne i bedziesz tylko niepotrzebnie
brala leki... albo masz bardzo "lekki" stosunek do Twojego zdrowia... ale to
demokratyczny kraj... kazdy moze siebie leczyc jak ma na to ochote... tak
jak i mozna wypowiadac sady na ten temat...

> [...]
> Nie jestem w sytuacji "podbramkowej", tabletki urosalu pomagają
> doraźnie. Ale ponieważ chcę się pozbyć bakterii, zamierzam zastosowac

skad taki pospiech? niedlugo bedziesz mogla swietowac rocznice... moze warto
poczekac?

> [...]
> podczas miesiączki przez trzy dni spokojnie nie będę miała szansy na
> ciążę ( z powodów "technicznych"), aby nie katować ewentualnego bobasa

skoro piszesz to co piszesz powyzej to znaczy, ze tak naprawde nie masz
pojecia o dzialaniu tabletek antykoncepcyjnych ktore przyjmujesz... i nie
wiesz tego tez, ze nie wazne kiedy przyjmujesz lek... bo jesli dziala on
obnizajac skutecznosc antykoncepcyjna to robi to rownie dobrze i w przerwie
pomiedzy opakowaniami...

--

WaldiM

Serwis antykoncepcyjny
http://www.antykoncepcja.pl

niski wzrost
RU486
Gdzie instytut dr Roetzera
Skoro to jest lista SCI to troszke poczytajmy abstracty naukowych prac:
Poronienie