co to jest tapioka?

1. Data: 2003-03-05 19:48:31

Temat: co to jest tapioka?
Od: SKiBA <s...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

Czesc,

Co to jest tapioka i do czego sluzy?

Ja wiem tylko, ze to sie je :-)

SKiBA
Holandia, Francja & Fotogaleria:
http://ski-ba.w.interia.pl/
&
http://home.wanadoo.nl/skib/

East Poland:
http://sk-i-ba.w.interia.pl/

1. Data: 2003-03-05 20:38:27

Temat: Re: co to jest tapioka?
Od: "rena" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

kasza wyrabiana ze skrobi manioku. Jest lekko strawna i pozywna. Stosowana
jako dodatek do zup lub jako surowiec do sporzadzania leguminy. Tapioka jest
importowana z Gujany, Singapuru, Jawy, Brazylii i Antylów. W Polsce
wytwarzany jest surogat tapioki ze specjalnej maki ziemniaczanej.

1. Data: 2003-03-06 15:31:30

Od: Oleńka <o...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Co to jest tapioka i do czego sluzy?
>
> Ja wiem tylko, ze to sie je :-)

takie coś z manioku. Jak sie rozgotuje, to właściwościami, konsystencją itp.
przypomina ugotowaną mąke ziemniaczaną, czyli przbiera posać bezbarwnego i
bezwonnego kisielu.
o.

1. Data: 2003-03-06 17:21:03

Temat: Odp: co to jest tapioka?
Od: "monia" <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik SKiBA <s...@n...net> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
napisał:4...@4...com..
.
> Czesc,
>
> Co to jest tapioka i do czego sluzy?

Ja tez kupilam tapioke i nie wiem, co z niej robic.

1. Data: 2003-03-06 17:57:43

Od: SKiBA <s...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

dziekuje za wyjasnienie!

SKiBA
Holandia, Francja & Fotogaleria:
http://ski-ba.w.interia.pl/
or
http://home.wanadoo.nl/skib/

East Poland:
http://sk-i-ba.w.interia.pl/

1. Data: 2003-03-06 20:17:16

Od: "Iris" <i...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

monia <m...@p...com> napisał(a):

> Ja tez kupilam tapioke i nie wiem, co z niej
robic.

Zupe mleczna, tylko nie rozgotowac kaszy na klej.

Iris

1. Data: 2003-03-06 22:26:48

Temat: Re: Odp: co to jest tapioka?
Od: l...@a...com (Lilibell555) szukaj wiadomości tego autora

> Ja tez kupilam tapioke i nie wiem, co z niej robic.

Cytuje moj post na temat tapioki "z kiedys" :-)
robie pudding z tapioki blyskawicznej.To moj ulubiony pudding. Robie na oko
przewaznie ale podaje przepis z opakowania:
Tapioca pudding
1/3 szkl. cukru
3 lyzki tapioki
2-3/4 szkl. mleka
1 jajo,dobrze ubite
1 lyzeczka wanilii
W garnuszku dobrze wymieszac cukier,tapioke,mleko i ubite jajo;odstawic na 5
minut.Gotowac na srednim ogniu mieszajac az sie zagotuje.Zestawic z ognia i
wlac wanilie.Po 20 min. zamieszac.
Podawac cieple albo z lodowki.
Trzeba uwazac zeby sie jajo nie scielo(to moj komentarz).Ja to zamiast cukru
normalnego dodaje waniliowy(taki co sobie stoi z laskami wanilii w
srodku).Mozna dodac troche kardamonu albo wody rozanej albu tego i tego
razem(wyjdzie wariacja na temat deseru arabskiego z tapioki)Mozna dodac
kakao,troche wiecej mleka i cukru i wyjdzie czekoladowy budyn tapiokowy.Mozna
dodac mleka kokosowego zamiast krowiego.Mozna tez uzywac tapioke jako
zageszczacza do owocowych pajow (pie).Ooo jeszcze widze teraz na opakowaniu
przepis na pudding na soku owocowym ale go nie robilam:
1/3 szkl. cukru
3 lyzki tapioki
szczypta soli
2 szkl. soku jablkowego
Wszystko zmieszac,odstawic na 5 min.
Zagotowac,mieszajac,ochlodzic 20 min. zamieszac.Jesc cieple albo z
lodowki.Mozna uzyc jakiego sie chce soku.Wyobrazam sobie,ze jesli tapioka nie
jest blyskawiczna to trzeba ja namoczyc porzadniej i dluzej gotowac.
Pozdr.Dot

a może Gorenje???
marynata
Lin w smietanie