endoproteza za granicą?

1. Data: 2006-06-13 19:58:28

Temat: endoproteza za granicą?
Od: "w...@p...onet.pl" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mój tata cierpi na reumatoidalne zapalenie stawów, kwalifikuje się do
endoprotezy stawu biodrowego, lekarz zapisał go w kolejke na zabieg na luty
2008, do tego czasu pewnie silne leki przeciwbólowe wykończą mu wątrobe lub
nerki. To jakiś absurd, usługa wirtualna, dobrze że nie każą kobietom w ciąży
rodzić w 15 miesiącu ciąży ze względu na kolejkę do łóżka szpitalnego.
Czy ktoś z Państwa orientuje się czy można pojechać np. do Niemiec, poddać się
zabiegowi a rachunek przedstawić NFZ do refundacji? Jeśli tak to gdzie
najlepiej jechać na taki zabieg?

2. Data: 2006-06-13 21:08:03

Temat: Odp: endoproteza za granicą?
Od: "jagna" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <w...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:6...@n...onet.pl...
> [...]
się
> zabiegowi a rachunek przedstawić NFZ do refundacji? Jeśli tak to gdzie

http://www.nfz.gov.pl/ue/index.php?katnr=5&dzialnr=0
&artnr=0

J.

3. Data: 2006-06-13 22:28:09

Temat: Re: endoproteza za granicą?
Od: "regen" <r...@-...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> się
> zabiegowi a rachunek przedstawić NFZ do refundacji? Jeśli tak to gdzie

Z tego co wiem , zabiegi za granicą są refundowane tylko, kiedy są
zabiegami koniecznymi , pilnymi. Nie sądzę ,żeby NFZ zwrócił koszty
planowej implantacji protezy z zagranicy - kilka - kilkanaście tysięcy
Euro.

Pozdrawiam
regen

4. Data: 2006-06-13 22:47:11

Od: "Marek Li" <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jagna" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik <w...@p...onet.pl> w wiadomo?ci do grup dyskusyjnych
> napisał:6...@n...onet.pl...
> luty
> lub
> ci?ży
> się

Jak na razie, to wiadomo mi o jednej sprawie, w której do Trybunału
Sprawiedliwości (Europejskiego) wniosła sprawę
siedemdziesięcioparoletnia Angielka (chyba też o ortopedyczną operację,
którą wykonała za granicą. Trybunał wydał wyrok, który nakazywał
refundację leczenia za granicą (czy też wydanie takiej zgody), jeśli w
kraju nie ma mozliwości przeprowadzenia jej w czasie jak określali
uzasadnionym medycznie (lub coś w tym stylu).
Niedawno czytałem o tym chyba w kurierze Medycyny Praktycznej. Ale teraz
nie mogłem znaleźć?
Rozumiem ten wyrok Trybunału jako wskazujący na kierunek działania.
Najpierw zgłoszenie do NFZ po zgodę, później operacja. Wydaje mi się, że
poddanie się operacji i oczekiwanie zwrotów może dać oręż NFZowi, który
zawsze może wtedy twierdzić, że czas oczekiwania nie był długi, a jeśli
nawet był, to w innym miejscu był krótszy, więc nieuzasadnione jest
refundowanie.
--
Marek Li

Kleszczowe zapalenie mózgu
Symetryczne "ukłucia" w okolicach twarzy
coś mnie pokąsało :((((
nowy paznokiec na kciuku - czy bedzie takiego samego rozmiaru?
Wynik badania histopatologicznego