jak przezyc gastroskopie

1. Data: 2002-04-03 12:11:30

Temat: jak przezyc gastroskopie
Od: "marqz" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej. Juz mialem raz robiona ale lekarz potrzebuje swierze wyniki...
Po pierwszym razie wyszedlem jak po torturach... malo nie skonalem w czasie
badania...
Mar

2. Data: 2002-04-04 05:40:59

Temat: Re: jak przezyc gastroskopie
Od: "Dwach" <d...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie denerowoac sie, nie myslec o badaniu... i gleboko oddychac :)
Nie jesc i nie pic przed badaniem...

A jezeli naprawde bylo tak zle to zrobic sobie badanie w prywatnej klinice
ze znieczuleniem... nic nie boli...

d.

3. Data: 2002-04-04 07:27:41

Od: Lech Trzeciak <l...@i...gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dwach wrote:

> Nie denerowoac sie, nie myslec o badaniu...
> i gleboko oddychac :)
> Nie jesc i nie pic przed badaniem...

W trakcie badania nie starać się przełykać śliny, bo to się i tak nie uda, a
prowokuje drażnienie gardła przez aparat. Ślina będzie wypływać z ust - i tak
ma być. Nie przejmować się straszliwymi odgłosami wydobywającymi się z brzucha
- w trakcie badania żołądek trzeba trochę napompować powietrzem, żeby go lekko
wypełnić i rozprostować. To powietrze oczywiście próbuje wydostać się z
żołądka, wszyscy to mają i nie należy z tym walczyć ani się tego wstydzić.

> A jezeli naprawde bylo tak zle
> to zrobic sobie badanie w prywatnej klinice
> ze znieczuleniem... nic nie boli...

Przecież to badanie z założenia nie boli??? Nie trzeba od razu w prywatnej
klinice i ze znieczuleniem - trzeba natomiast u dobrego fachowca. To jest
takie badanie, że jeden endoskopista jest artystą, a drugi - za przeproszeniem
- rzeźnikiem. Znaczenie ma zręczność manipulowania w żołądku, zwłaszcza
sprawność pokonania gardła bez zaglądania do oskrzeli ;-), a potem sprawność
wykonania inwersji (czyli zrobienia w żołądku zwrotu o 180 stopni, by móc
spojrzeć końcówką wstecz), zamiłowanie do pompowania powietrza do pacjenta
itd. Lepiej wyjaśniłby to jakiś sprawny endoskopista; tylko że tacy są zajęci
wykonywaniem badań, a nie pisaniem na listę ;-)

Proponuję rozejrzeć się w swoim mieście, może rzuć konkretne pytanie na listę
- może znajdziesz kogoś, kto poleci swojego endoskopistę.

Szukając przyjemnego endoskopisty warto jednak pamiętać, że łatwiej zrobić
przyjemne badanie, gdy badający nie stara się dokładnie obejrzeć żołądka. W
niektórych sytuacjach próby dokładnego obejrzenia tego czy owego będą bardzo
nieprzyjemne (tzw. trudne warunki anatomiczne - w żołądku raczej rzadko,
ale...). A w sumie celem badania nie jest zrobienie sobie dobrze, tylko
dokładne sprawdzenie przełyku, żołądka i kawałka dwunastnicy.

Leszek

4. Data: 2002-04-04 09:29:10

Od: "marqz" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie... poprostu drugi raz nie pójdę...
Na samą myśl (mimo że Wasz opis jest rozluźniający) mdleję...

5. Data: 2002-04-04 19:43:21

Temat: Odp: jak przezyc gastroskopie
Od: "Maja" <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik marqz <m...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:G1Vq8.1275$Z...@n...nokia.com...
> Nie... poprostu drugi raz nie pójdę...
> Na samą myśl (mimo że Wasz opis jest rozluźniający) mdleję...

Ja uwazam ze to jest tylko bardzo nieprzyjemne ale nie az tak straszne zeby
mdlec :))) Warto jeszcze pomyslec, ze to jest niewiele w porownaniu do
innych zabiegow tego typu, np. biopsja ktora tez mi robili. :)

pozdrawiam
Maja

6. Data: 2002-04-05 04:48:04

Temat: Re: Odp: jak przezyc gastroskopie
Od: m...@a...com (MrufkaYY) szukaj wiadomości tego autora

Subject: Odp: jak przezyc gastroskopie
From: "Maja" m...@s...pl
Date: 4/4/02 2:43 PM Eastern Standard Time

U?ytkownik marqz <m...@w...pl> w wiadomo?ci do grup dyskusyjnych
napisa?:G1Vq8.1275$Z...@n...nokia.com...
> [...]
mdlec :))) Warto jeszcze pomyslec, ze to jest niewiele w porownaniu do
innych zabiegow tego typu, np. biopsja ktora tez mi robili. :)

Te opisy sa straszne. Ja powinnam sobie tez zrobic gastroskopie i juz
przymierzam sie kilka lat. Cierpie bole ale pojsc sie boje. Odwazylam sie
kiedys zrobic sobie bronchoskopie. Jest to wkladanie rureczki wlasciwie drucika
przez nos do oskrzeli. Bylo nieprzyjemne ale nie tak jak sobie wyobrazalam. Czy
ktos z fachowcow moze mi powiedziec czy gastroskopia jest bardziej
nieprzyjemna? Moze sie kiedys odwaze ale boje sie ze nie udusza :(
Czy gastroskopie mozna zastapic innym badaniem np tomografia?
Pozdrawiam
Mrufka

7. Data: 2002-04-05 06:39:21

Od: "violeczka" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lepiej jednak idz. Moj znajomy tez tak zwlekal (dwa lata sie nie mogl
wybrac) i niestety przed wigilia zmarl z powodu raka zoladka :(
To da sie przezyc, w koncu tylu juz to przeszlo i ZYJA!
violeczka

8. Data: 2002-04-05 07:57:07

Od: "marqz" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie mówie ze nie....
Po mnie wjechala babcia na wózku... jak miala glówke opuszczona przed to i
po i nie bylo po niej widac...
a ja sie trzaslem caly jak galareta i bylem mokry !!!
Malo sie nie przekrecilem wtedy :(
Mar.

9. Data: 2002-04-05 12:55:08

Od: "beata" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "MrufkaYY" <m...@a...com> napisal w wiadomosci
> [...]
> nieprzyjemna? Moze sie kiedys odwaze ale boje sie ze nie udusza :(
> Czy gastroskopie mozna zastapic innym badaniem np tomografia?
------------------------------------

Jesu....Ludzie....Bylam na gastroskopii, w normalnym szpitalu, ze
skierowaniem chorokasowym. Psiknal mi w gardlo, wsadzil rurke, pogmeral,
pogmeral, popatrzyl i juz. W trakcie mi sie odbijalo- bo schodzilo powietrze
z brzucha - czlowiek sie bardziej wstydzi tego, niz przezywa sam zabieg.
Reasumujac: melduje, ze nic nie boli, da sie przezyc, wole to, niz badanie
ginekologiczne /Waldim, sorka/ :-)
A czy mozna to czyms zastapic nie mam pojecia- nie jestem lekarzem, ale to
chyba troche tak, jakbys do muchy z armaty chciala strzelac ;-)

beata
m...@o...pl

10. Data: 2002-04-05 23:08:04

Od: "Magdalena Busk" <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"Lech Trzeciak" <l...@i...gov.pl> skrev i meddelandet

> Przecież to badanie z założenia nie boli??? Nie trzeba od razu w
prywatnej
> klinice i ze znieczuleniem - trzeba natomiast u dobrego fachowca.

Wydaje mi sie, ze nie masz w stuprocentach racji. Czasami takie
badanie jest horrorem dla pacjenta i trzeba mu ulzyc, jesli mozna.
Znalam czlowieka, ktory zle sie czul i lekarze go wielokrotnie
kierowali na rektoskopie. Po namowach sie zgodzil ale okropnie to
przezyl. Po jakims czasie okazalo sie, ze trzeba je powtorzyc, z
powodu jakiegos bledu czy wyjasnienia czegos. Przejscie drugiej
rektoskopii bylo dla niego tak wielkim stresem, ze nie wytrzymal tej
mysli i popelnil samobojstwo (strzal w glowe!) :-((((( Po sekcji
okazalo sie, ze nie bylo zadnych nieprawidlowosci...

magda

Łuszczyca - nowości.
bol bioder, kosci
Slina...