kret,jak go humanitarnie wyprosić

21. Data: 2000-04-04 12:26:12

Temat: Re: kret,jak go humanitarnie wyprosić
Od: "Jarek Grzelak" <g...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiedzialem, jeeeeeeee!!!!! :-))))
pozdrowka
Jarek

Użytkownik Dorota Nowicka <d...@n...gov.pl> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych napisał:3...@n...gov.pl...
> Jako biolog odpowiadam: krety byly wczesniej:-)) i na swiecie, i na
> dzialce...
> Dorota

Myslisz,

22. Data: 2000-04-04 12:31:52

Temat: Odp: Odp: kret,jak go humanitarnie wyprosić
Od: "Ko#mnie?" <S...@G...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> z tego wynika, ze forsa ponad wszystko...
> Dorota

Pani Dorota sprytnie zapomniała o pt.3,4,5,6,7,10,11,12,14. Proszę nie
traktować wybiórczo poruszanych tutaj spraw.

--
Ko#mnie?

23. Data: 2000-04-04 12:36:41

Temat: Odp: kret,jak go humanitarnie wyprosić
Od: "Ko#mnie?" <S...@G...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Panie Jarku niech mnie Pan nie łapie za słowa. Lecz zaproponuje coś w
zamian. Krety są na pewno pożyteczne ale do czasu, do czasu zwiększenia się
nadmiernie populacji. Wtedy są naprawdę "utrapieniem"(w najbardziej
przyzwoitej formie tego słowa. Do jutra.

24. Data: 2000-04-04 12:43:52

Temat: Re: Odp: Odp: kret,jak go humanitarnie wyprosić
Od: d...@n...gov.pl (Dorota Nowicka) szukaj wiadomości tego autora

Pewnie, ze zapomnialam. te ktore wymienilam, byly wiele mowiace...
Dorota (moze byc pani, jak wolisz)

25. Data: 2000-04-04 13:14:06

Od: Janusz Czapski <j...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy jak Wasz pies naleje na trawnik to tez go chcecie zlikwidowac???!!!

A pewnie!!! Gdy mi suki syn zasikał na śmierć pięknie rozwijajšce się młode
sadzonki unikalnych gatunków winorośli to egzekucja była o włos. Amnestię
ogłosiłem dopiero wtedy gdy żona skorumpowała mnie fantastycznš poledwicš z
grilla i dużš ilościš piwska.
Pomimo tego gdy sobie to jeszcze dzisiaj przypomnę to mnie reka swierzbi by mu
dołożyć! :-)
Janusz

26. Data: 2000-04-04 17:56:14

Od: p...@n...com.pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Nie sadze!!
Zawsze jakis uczynny sasiad moze Ci go zrzucic na spadochronie :))))
Pozdrawiam Boguslaw.
27. Data: 2000-04-05 05:05:47

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarek Grzelak" <g...@p...com.pl> napisał w wiadomości
> Co za ludzie z Was. Tepic krety, co to kurna jest. To, ze Wam
przeszkadzaja
> nie znaczy zeby je zaraz tepic

Myślę, że kluczem do naszego stosunku względem kretów jest fakt ich
występowania.
Kto nastawiony jest do nich pozytywnie, temu, prawdopodobnie, nie wyrządzają
strat.
Kto "bucha" rządzą mordu ten pewnie wielokrotnie mdlał z rozpaczy nad
zniszczeniami.
Ja ( i chyba Jarek a może też Dorota) możemy wykazywać się tolerancją i
wielką przyjaźnią względem kretów, dlatego, że nam te kochane zwierzątka nie
czynią szkody.
Ja rozumiem tych zdesperowanych.

Zaznaczę jeszcze tylko, że stwierdzenie Doroty "ogrodnicy niestety rzadko
bywają jednocześnie
miłośnikami zwierząt..." jest mało precyzyjne.
Ogrodnik może być wrogiem kretów i kotów ale jednocześnie przyjacielem
dżdżownic, motyli i żab.
I nade wszystko, przyjacielem innych ogrodników bez względu na to czy
zwalczają oni krety czy nie :-).

--
:-) http://ogrod.to.jest.to

28. Data: 2000-04-05 05:18:59

Od: "Jarek Grzelak" <g...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ko#mnie? <S...@G...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8ccnmj$e0v$...@i...nask.pl...
> [...]
się
> nadmiernie populacji. Wtedy są naprawdę "utrapieniem"(w najbardziej
> przyzwoitej formie tego słowa. Do jutra.

Przede wszystkim nie jestem zaden Pan tylko po prostu Jarek. Kiedys ktos
(przepraszam ze nie pamietam kto) z tej grupy zbesztal mnie za zwrot Pan,
wiec...
Nie lapie Cie za slowa tylko napisalem co mysle na temat Twoich argumentow.
Sa one poniekad mocne ale tylko w przypadku wlascicieli dzialek. Widzisz,
kretowi nie przetlumaczysz, zeby uciekal z Twojej dzialki bo wydales na nia
mnostwo kasy. Zreszta przeciesz krety po cos sie na Twojej dzialce znalazly.
Nie jest to wybryk natury. Sa one w lancuchu pokarmowym, pomijam, ze sa
pozyteczne. Nie robia szkod Twoim drzewom. Zauwaz co sie dzieje, gdy
przedstawiciele jakiegos gatunku wypadna z lancucha pokarmowego - katastrofa
ekologiczna. Brzmi to bardzo dumnie, ale u Ciebie bedzie to samo tylko w
mikroskali. Fauna glebowa bardzo sie zmieni.
Nie chce tu kogokolwiek przekonywac do pozostawienia kretow na dzielce, ale
do tego aby ich nie zabijac. One sa naszymi sasiadami i trzeba to
zaakceptowac. Dlaczego nie zabija sie szpakow, ktore klada czasem cala
uprawe wisni. Ploszy sie je tylko.
Krety moze nie sa dla Ciebie pozyteczne, ale na okoliczych lakach na pewno
sa.
Nie znam lekarstwa na pozbycie sie kretow z dzialki, ale jezeli krety
wedruja pod ziemia (moze ktos wie na jakiej glebokosci max. zyja krety) to
moze warto pomyslec np. nad wkopaniem drobnej siatki wzdluz plotu na x
glebokosc. Jest to kosztowne ale moze skuteczne, no i nie wiem czy
prawdopodobne. Potem wystarczyloby tylko upolowac (zywe) z naszej dzialki i
wyniesc poza jej obreb. Na pewno nie wroca.
pozdrowka
Jarek (bez Pan)

29. Data: 2000-04-05 05:40:44

Od: Krzysztof Koterba <k...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarek Grzelak wrote:
> (moze ktos wie na jakiej glebokosci max. zyja krety)

U nas na Slasku ponad 1000m :-)

--
Pozdrawiam serdecznie :-)
Krzysztof Koterba e-mail: k...@r...pl