Ciekawostki kulinarne z Toronto

1. Data: 2000-03-17 14:39:42

Temat: Ciekawostki kulinarne z Toronto
Od: Slavek <s...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

Ciekawostki kulinarne z Toronto
W Toronto prowadzona jest wielka akcja wnikliwych inspekcji sanitarnych
w restauracjach pod nazwa "DIRTY DINING".
W Toronto jest 6895 restauracji. Inspekcje przeprowadono do tej pory
chyba w okolo 140.
82 % restauracji w ktorych przeprowadzono inspekcje nie spelnialo
wymogow sanitarnych, kilka nawet zamknieto (problemy: karaluchy, myszy,
jaja karaluchow w jedzeniu, odchody myszek w jedzeniu itd). Restauracje
z problemami to w wiekszosci restauracje orientalne. Akcja trwa nadal.
Smacznego, ale nie w restauracjach Toronto !!!

Slav

1. Data: 2000-03-17 19:43:39

Temat: Re: Ciekawostki kulinarne z Toronto
Od: e...@a...com (Evajp) szukaj wiadomości tego autora

>W Toronto jest 6895 restauracji. Inspekcje przeprowadono do tej pory
>chyba w okolo 140.
>82 % restauracji w ktorych przeprowadzono inspekcje nie spelnialo
>wymogow sanitarnych, kilka nawet zamknieto

wniosek - jak wyjezdzac do Toronto to tylko z wlasna walowka.

<eva>
"Some days you're the dog; Some days you're the hydrant."

1. Data: 2000-03-19 02:53:08

Od: "Stasiek Z." <p...@s...ca> szukaj wiadomości tego autora

Slavek <s...@u...net> wrote in message news:38D243AE.C98B58F4@usa.net...
> [...]
> z problemami to w wiekszosci restauracje orientalne. Akcja trwa nadal.
> Smacznego, ale nie w restauracjach Toronto !!!

Czesc
Post ten mozna zadedykowac wszystkim zwolennikom restauracji orientalnych
w Polsce
(nie kojarzyc z kuchnia orientalna) tj hinduskich,chinskich itp ktorych
zapewne
w niedlugim czsie jako ze kraj szeroko otwarty wiele przybedzie.
Moim zdaniem kuchnia orientalna tak natomiast restauracje prowadzone
przez w/w nacje zdecydowanie odradzam.
Stasiek.

1. Data: 2000-03-20 10:19:24

Temat: Odp: Ciekawostki kulinarne z Toronto
Od: "Przemyslaw" <p...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> z problemami to w wiekszosci restauracje orientalne. Akcja trwa nadal.
> Smacznego, ale nie w restauracjach Toronto !!!

Gdyby Polski Sanepid wyslac np. do Wloch, czy Hiszpanii na kontrole, z
miejsca zamknalby 99% knajpek. Gwarantuje.

Przemyslaw Koziarski

1. Data: 2000-03-20 15:41:07

Temat: Odp: kuchnia orientalna w Polsce
Od: "Zalewscy" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Stasiek Z. wrote
(cytat niedokładny, sens wypowiedzi tak)
> Moim zdaniem kuchnia orientalna tak, natomiast restauracje prowadzone
> przez Hindusów czy Chińczyków w Polsce zdecydowanie odradzam.

To ja Cię serdecznie zapraszam do mojej ukochanej knajpki "Taj Mahal" w
Gdyni. Zaznaczam, ze nie jestem ani znajomą ani spokrewniona ani nawet
zaprzyjazniona z Hindusami prowadzacymi ten interes. To prawda, ze jest tam
drogo, ale za to proponuje sie blogie podniebieniu chwile. Bez zadnych
zastepstw, namiastek i skrotow. Tzn skladniki potraw sa dokladnie takie, jak
wymagaja przepisy; nawet specjalny piec zostal sprowadzony z Indii. A
przyjaciele, ktorzy spedzili w Indiach kawal zycia na haslo "kuchnia
indyjska" wpierw sceptycznie pokiwali glowami a po konsumpcji jednoglosnie
stwierdzili, ze *to jest dokladnie to*. Podoba mi sie rowniez fakt, ze
wlasciciele nie uciekli od oryginalnego wystroju wnetrza. Kicz tak
charakterystyczny dla Indii (te bogactwo kolorow!) dla Europejczykow jest
jednak zbyt "rozbuchany"; jednak w tym przypadku komponuje sie znakomicie.
Pobytowi w "Taj Mahal" towarzyszy dyskretnie oryginalna hinduska muzyka.
Jestem pewna, ze po wizycie w "Taj Mahal" zmienisz zdanie
Pozdrowienia
Ula

1. Data: 2000-03-21 01:06:04

Temat: Re: kuchnia orientalna w Polsce
Od: "Stasiek Z." <p...@s...ca> szukaj wiadomości tego autora

Zalewscy <j...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
> Pobytowi w "Taj Mahal" towarzyszy dyskretnie oryginalna hinduska muzyka.
> Jestem pewna, ze po wizycie w "Taj Mahal" zmienisz zdanie

Dziekuje z zaproszenia chetnie skorzystam jezeli do pow.tekstu dodasz:
"a poza tym wszystkim bylam w kuchni i na zapleczu i widzialam w jakich
warunkach te przysmaki sa przygotowywane".
W Toronto na zewnatrz tez wszystko bylo cacy.
Tak na marginesie chcialbym dodac,ze kiedys zostalem mocno zbesztany
przez kolege w pracy (hindusa) za to ze zabilem pajaka.
Strach pomyslec co by sie stalo gdyby to byl karaluch albo mysza !!!
Pozdrawiam.
Stasiek

1. Data: 2000-03-21 13:48:37

Od: "Zalewscy" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Stasiek napisal
> Dziekuje z zaproszenia chetnie skorzystam jezeli do pow.tekstu dodasz:
> "a poza tym wszystkim bylam w kuchni i na zapleczu i widzialam w jakich
> warunkach te przysmaki sa przygotowywane".

Stasiu kochany!
A gdzie mozna bywac na zapleczu i ogladac warunki pracy kucharzy? Czy
*naprawde* chcialbys byc swiadkiem przygotowywania tych wszystkich cudow?
Jak mawial Kubus Puchatek "wszystko, co najlepsze w jedzeniu miodku to ten
moment przed". Chyba nikt i nigdy nie zagwarantuje Ci w 100% najlepszego w
swiecie kucharza pracujacego w sterylnym pomieszczeniu. Oczywiscie, nie mam
na mysli zlych warunkow higienicznych. Wydaje mi sie, ze jesli juz zapada
decyzja o spozyciu posilku w restauracji, to nie nalezy sobie tej
przyjemnosci psuc roznorakimi domyslami.

> Tak na marginesie chcialbym dodac,ze kiedys zostalem mocno zbesztany
> przez kolege w pracy (hindusa) za to ze zabilem pajaka.
> Strach pomyslec co by sie stalo gdyby to byl karaluch albo mysza !!!

Tez stworzenia Boze! A tak na powaznie, to w mysl ich wierzen pozbawiles
zycia istote, ktora w tym wcieleniu byla akurat pajakiem.
Wszystkiego dobrego
Ula

1. Data: 2000-03-21 21:09:21

Od: "Przemyslaw" <p...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> decyzja o spozyciu posilku w restauracji, to nie nalezy sobie tej
> przyjemnosci psuc roznorakimi domyslami.

Nie da sie !!! W pewnym momencie robi sie taki kociol, ze juz nie zwracasz
uwagi co na czym kroisz, na czym kladziesz. I chodz w kuchni gdzie
szefowalem kotlety nie walaly sie po podlodze i ogolnie naprawde dbalismy o
higiene, to jest to jednak cos odmiennego niz kuchnia w domu. Jeszcze jedno
: jedzac w jakiejkolwiek knajpie licz sie z tym, ze dana potrawe jedna lyzka
moglo probowac pare osob (co bardzo tepilem, ale nie zawsze sie udawalo)
:)))

BTW, najlepszy numer opowiadal mi uczen na praktyce, Wczesniej byl na
praktyce w hotelu w Brzegu (woj.opolskie). Pewnego razu
kierowca-zaopatrzeniowiec przyszedl do kuchni cos zjesc, dostal wiec fasolke
po bretonsku podana na talerzu z mikrofalowki. Tak sie zlozylo, ze akurat
ktos zamowil. Kucharka zabrala mu ten talerz, dolozyla fasolki, podgrzala w
mikro , nalozyla porcje dla goscia a reszte dala kierowcy zpowrotem do
jedzenia. Glowe daje , ze talerz nie zostal potem umyty i nastepny mial tak
samo podgrzewane.

Jezeli kogos zniechecilem od gastronomii w ten sposob, to sorry, ale
naprawde wszedzie tak nie jest

Przemyslaw Koziarski

1. Data: 2000-03-21 21:10:50

Od: "Feliks" <f...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Slav
> Teraz to piszesz.....!!! Bylem w Toronto i jadlem obiad w hinduskiej
restauracji w Downtown ....Tfuu...teraz nie wiem czy takie cos czarne w
sosie to byl pieprz czy jaja karakuchow... Pewne jednak jest, ze od tego sie
nie umiera.... ;)))
F.

1. Data: 2000-03-22 03:02:54

Od: "Stasiek Z." <p...@s...ca> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Tez stworzenia Boze! A tak na powaznie, to w mysl ich wierzen pozbawiles
> zycia istote, ktora w tym wcieleniu byla akurat pajakiem.

Wlasciwie te ostatnie zdania wszystko wyjasniaja.Zgadzam sie z tym ze
zadna
restauracja nie gwarantuje 100% sterylnosci i jezeli juz musze tam cos
zjesc
to mnie w zupelnosci sastysfakcjonuje 50 %.Pracowalem przez jakis czas
w kuchni (nazywane to bylo bodajze zywienie zbiorowe) i wiem dokladnie
jak to wyglada.No coz zalezy to od welu rzeczy poczawszy od kultury
osobistej kucharza a na zaopatrzeniu rynku w srodki czystosci skonczywszy.
Jezeli natomiast do tego wszystkiego dodamy jeszcze tego typu wierzenia
nie moze byc tu mowy o jakiejkolwiek gwarancji.

Smacznego.
Stasiek.

Jedzeniowy WEBsite
Muszelki w sosie z papryki [Conchiglie in salsa di peperoni]
Jak zrobić karpatkę?
ptysie
Szarlotka