śledzie-co z nich zrobić?

1. Data: 2001-09-07 07:08:28

Temat: śledzie-co z nich zrobić?
Od: "MechaGodzilla" <m...@n...plNOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

jak w temacie.
co można z takich solonyxch śledzi zrobic oprocz tych klasycznych w
smietanie i oleju...
moze jakieś sałatki?

czekam
i pozdrawiam oczywiście
Mechcia

1. Data: 2001-09-07 07:33:38

Temat: Re: ?ledzie-co z nich zrobić?
Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik MechaGodzilla <m...@n...plNOSPAM> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9n9ns4$sq6$...@z...man.szczecin.pl...
> jak w temacie.
> co można z takich solonyxch śledzi zrobic oprocz tych klasycznych w
> smietanie i oleju...
> moze jakieś sałatki?

Żydowską można, ale nie próbowałam, bo nie cierpię śledzi. Jak chcesz to
wygrzebię przepis.

Wk

1. Data: 2001-09-07 07:34:55

Temat: Odp: ?ledzie-co z nich zrobić?
Od: "Ela" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jak w temacie.
> co można z takich solonyxch śledzi zrobic oprocz tych klasycznych w

Witam !

Czytam tę grupę od jakiegoś czasu ale jeszcze nigdy nic nie pisałam.
Chciałam podać przepis na "Śledzie po francusku".
Zestaw produktów jest szokujący ale zawsze zaskakuję tym daniem
moich nowych znajomych.

1. Wymoczyć lekko filety
2. Usmażyć cieniutkie naleśniki
3. Zrobić sos: majonez, kilka łyżek śmietany, pokrojone korniszony, trochę
rodzynek i malutka posiekana cebulka.
4. Na naleśnik położyć filet śledziowy, polać sosem i położyć połówkę
ugotowanego jajka, zawinąć.
5. Polać sosem
6. Na wierzchu na środku położyć połówkę brzoskwini z puszki a z obu boków
po plasterku ananasa z puszki.

Efekt wizualny i smakowy murowany.

Ela.

1. Data: 2001-09-07 07:37:07

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Wkn <w...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9n9t5t$5ro$...@n...tpi.pl...

> [...]
> dyskusyjnych napisał:9n9ns4$sq6$...@z...man.szczecin.pl...
> >
> Żydowską można, ale nie próbowałam, bo nie cierpię śledzi. Jak chcesz to

wycofuję się, nie wiem co mi się ubzdurzyło, ale tam wcale nie ma śledzi,
hm, może jednak pójdę po lecytynkę, hm...

Wk

1. Data: 2001-09-07 07:40:15

Od: i...@r...com.pl (Klient - rzeczoznawcyap - info) szukaj wiadomości tego autora

From: MechaGodzilla

> jak w temacie.
> co można z takich solonyxch ?ledzi zrobic oprocz tych klasycznych w
> smietanie i oleju...
> moze jakie? sałatki?

Aaaa !!!

Z ziemniakami, cebulką, ogóreczkiem kiszonym, zalane sosem
tatarskim....
Oj, zgłodniałam....

--
Maya
"When God made man, she was only testing"

1. Data: 2001-09-07 07:46:06

Od: "{Wilma}" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MechaGodzilla" <m...@n...plNOSPAM> napisał w wiadomości
: jak w temacie.
: co można z takich solonyxch œledzi zrobic oprocz tych klasycznych w
: smietanie i oleju...
: moze jakieœ sałatki?
:
: czekam
: i pozdrawiam oczywiœcie
: Mechcia
:
Czasami robie sledzie z klasyczna salatka jarzynowa z tym, ze zamiast wedliny
dodaje wlasnie sledzi.
pozdr. Wilma

1. Data: 2001-09-07 07:59:28

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> co można z takich solonyxch śledzi zrobic oprocz tych klasycznych w
> smietanie i oleju...
> moze jakieś sałatki?
1. siekane
2. sałatka śledziowa
3. marynowane
4. smażone
5. forszmak
6. pieczone
7. i pieczone z ziemniakami
a wszystkie z kuchni żydowskiej. Na co masz ochotę?
pozdr. Jerzy

1. Data: 2001-09-07 08:00:13

Temat: Re: śledzie-co z nich zrobić?
Od: "Beata M." <b...@k...umcs.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

MechaGodzilla napisał(a):

> jak w temacie.
> co można z takich solonyxch śledzi zrobic oprocz tych klasycznych w
> smietanie i oleju...
> moze jakieś sałatki?

Moze to nie jest salatka, ale jak sie wymiesza na talerzyku to
bedzie;-). Sledzie mocze, pozniej kroje je na paseczki ok 2-3 cm,
nastepnie ukladam na jakims talerzu, kropie sokiem z cytryny, tyci oleju
na to leje, kroje glowke lub 2 cebuli, w zaleznosci od ilosci sledzi i
obsypuje tym talerz ze sledzikami, a raczej sledzie na tym talerzu, a
na kazdego sledzika nakladam po pol lyzeczki majonezu, odstawiam do
lodowki na troche, by sie schlodzilo i jem ze smakiem:-).

Pozdrawiam sledziowo
Beata

1. Data: 2001-09-07 08:08:10

Od: cezary gmyz <c...@z...media.pl> szukaj wiadomości tego autora

in article 9n9ns4$sq6$...@z...man.szczecin.pl, MechaGodzilla at
m...@n...plNOSPAM wrote on 9/7/01 9:08 AM:

> jak w temacie.
> co można z takich solonyxch śledzi zrobic oprocz tych klasycznych w
> smietanie i oleju...
> moze jakieś sałatki?
>
> czekam
> i pozdrawiam oczywiście
> Mechcia

Ja uwielbiam tzw. szube, ktora robi sie na Bialostoczyznie na Boze
Narodzenie. Sa to sledzie solne (ale niemoczone) zmieszane z majonezem i
czosnkiem. Problem w tym daniu polega na dobraniu odpowiedznich proporcji
bowiem sledzie czasem bywaja zbyt slone i trzeba je dlugo przelamywac
buraczkami, ktorych oczywiscie nie solimy. Taka salatka powinna sie
przegryzc conajmniej przez noc bo inaczej sol nie zostanie wcholnieta przez
buraczki. Efekt jednak jest wysmienity
Czarek

1. Data: 2001-09-07 09:01:15

Od: "MechaGodzilla" <m...@n...plNOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

dziękuję panie Jerzy.
mam ochote na:
2.3. 5-choc nie wiem co to????

pozdrawiam:)
Mechcia

szarlotka
Sklepy w Warszawie
Pomidor i kukurydza na Uczcie Wegetarianskiej (uczta.vege.pl)
Tortellini
mam nadzieje że na temat