Tortellini

1. Data: 2001-09-06 20:17:13

Temat: Tortellini
Od: "Hiubi" <h...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jadłem ostatnio w Pradze w restautracji wspaniałe tortellini i chciałbym
zrobić
takie u siebie w domku... zaznaczę chyba jednak, że poza jajecznicą i
spaghetti
to zbyt wiele nie potrafię ;)
Poszukuję przepisu na to wpsaniałe danie. Dodam, że te pierożki były w sosie
z pieczarkami, szynką i czymś tam jeszcze... biały smaczny sosik.
Podejrzewam, że same pierożki, to kupię gotowe w jakimś hipermarkecie,
a może podrzucicie też przepis i na te maleństwa...
Tylko please jeśli można to dość łopatologicznie mi wyłożyć ;)
--
Hiubi

1. Data: 2001-09-09 14:06:22

Temat: Re: Tortellini
Od: "Kasia L." <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hiubi" <h...@k...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> a może podrzucicie też przepis i na te maleństwa...
> Tylko please jeśli można to dość łopatologicznie mi wyłożyć ;)

A jakie nadzienie bylo w tych tortellini; serowo-szalwiowe, miesne, z dyni?
Takich z supermarketu nie polecam jak dla mnie sa paskudne, nawet nie lezaly
kolo domowych. Z tym, ze domowe wymagaja pewnej wprawy. Co do sosu to
przypomina troche jedna z odmian carbonara. Napisz jakie bylo nadzienie to
podam Ci przepis.

Kasia L.

1. Data: 2001-09-09 15:35:31

Od: "Hiubi" <h...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kasia L." <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> kolo domowych. Z tym, ze domowe wymagaja pewnej wprawy. Co do sosu to
> przypomina troche jedna z odmian carbonara. Napisz jakie bylo nadzienie

Nadzienie było mięsne, a za przepisik będę wdzięczny, bo jakoś ni mogę
znaleźć.
--
Hiubi

1. Data: 2001-09-09 16:20:23

Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Hiubi" <h...@k...net.pl> wrote:
>Nadzienie było mięsne, a za przepisik będę wdzięczny, bo jakoś ni mogę
>znaleźć.

..tak już szukałam od wczoraj przepisu dla Ciebie i chwilowo
wyciągnęłam wnioski, że sos był inwencją kucharza. Odnalazłam
włoskie sosy grzybowe i włoskie sosy serowe (białe) a takiego
mieszającego w sobie oba + szynka nie znalazłam...

AgataW. (może inni mają jakiś pomysł)

1. Data: 2001-09-09 20:04:23

Od: "Hiubi" <h...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "AgataW" <a...@g...com.pl> napisał w wiadomości

> ..tak już szukałam od wczoraj przepisu dla Ciebie i chwilowo
> wyciągnęłam wnioski, że sos był inwencją kucharza.
Chciałbym mieć taką inwencję :)

> Odnalazłam
> włoskie sosy grzybowe i włoskie sosy serowe (białe) a takiego
> mieszającego w sobie oba + szynka nie znalazłam...
A można by prosić o przepisik na ten sos serowy (biały)

--
Hiubi

1. Data: 2001-09-09 20:38:40

Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Hiubi" <h...@k...net.pl> wrote:

A można by prosić o przepisik na ten sos serowy (biały)

..sos beszamelowy bez zapiekania. Robimy zasmażkę z 30g masła
i 30gram mąki. Dodajemy gorące mleko (250g) i mieszamy cały
czas czekając aż zgęstnieje (gotujemy około 2 -3 minut stale
mieszajac). Dodajemy sól i pieprz do smaku. Następnie utarte sery 2
łyżki ementalera i 2 łyżki gruyera. ( może być cheddar)...i na
torttellini.

albo inny czosnkowy (bardzo dobry).
bierzemy około 2 szklanek rosołu, wkładamy 6-8 posiekanych
ząbków czosnku i gotujemy na ogniu małym około 15-20 minut. Lekko
ostudzony mieszamy z 2 szklankami śmietany 18% i solimy,
pieprzymy i dodajemy ewentualnie trochę zioł np. bazylia. gotujemy na
bardzo małym gazie i mieszając czekamy chwilę. Polewamy torttellini.

..nie dodam nic szczególnie mądrego ale chyba trzeba będzie je
chwilowo kupić..(można samemu popróbować i zrobić z
odpowiednim farszem "uszka")...

AgataW.

1. Data: 2001-09-09 20:42:05

Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

AgataW <a...@g...com.pl> wrote:

..tego sosu czosnkowego wychodzi dość sporo więc dla porządku
przypominam o zmniejszeniu proporcji (jakby co o połowę)...:)

AgataW.

1. Data: 2001-09-09 22:13:51

Od: "Kasia L." <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Kasia L." <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

(ciach)
> Nadzienie było mięsne, a za przepisik będę wdzięczny, bo jakoś ni mogę
> znaleźć.
> --
> Hiubi

Ciasto makaronowe

- na kazde 100 g maki 1 jajko
wyrabiac dlugo i cierpliwie az ciasto bedzie elastyczne

Nadzienie

150 g wieprzowiny
50 g mortadeli wloskiej
50 g szynki parmenskiej
4 lyzki startego parmezanu
2 jaja
szczypta galki muszkatolowej
sol i pieprz

Ja podaje tortellini z tym farszem do rosolu ale mozna tez podac alla panna
czyli z sosem smietanowym z duza iloscia pieprzu ale niestety nie dysponuje
przepisem. Jezeli bardzo Ci zalezy to dotre do niego ale to troche potrwa.
Zycze smacznego i cierpliwosci- trzeba jej miec sporo by lepic te maluskie
uszka :)

Kasia L.

1. Data: 2001-09-10 10:54:50

Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

A moze macie przepis na tortellini lub inne pierozki z gorgonzola i orzechami
wloskimi? Raz jadlem i smaku zapomniec nie moge. Ja w ogole jestem orzechowy i
lubie eksperymentowac z orzechami w kuchni. W przeciwienstwie do owocow, bo dla
mnie nadaja sie tylko do deserow lub ciast.

Irek

1. Data: 2001-09-10 19:14:25

Od: "Hiubi" <h...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kasia L." <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
[ciach]

> [...]
dysponuje
> przepisem. Jezeli bardzo Ci zalezy to dotre do niego ale to troche potrwa.
Z chęcią poczekam. Ale jakbyś miała długo szukać, to bez przesady, nie chcę
Cię przesadnie wykorzystywać. po prostu chcę trochę pokombinować z tymi
tortellini w różnych sosach... tak jakoś mam ochotę :)

> Zycze smacznego i cierpliwosci- trzeba jej miec sporo by lepic te maluskie
> uszka :)
Moja dziewczyna ma dużo cierpliwości (bo wciąż ze mną jest) to może
ona się tym zabawi :)

--
Hiubi

mam nadzieje że na temat