mszyce

1. Data: 2003-06-06 13:33:04

Temat: mszyce
Od: "Agata" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

..opryskałam surfinie na balkonie, (zaatakowały je mszyce niestety) środkiem
o nazwie primor chyba, potew wczytałam się w informację o środkach
ostrożności i spanikowałam!... ...nie było przy tym informacji, jak długo to
truje!... ...rany, czy ja jeszcze kiedykolwiek będę mogła wyjść bezpiecznie
na balkon??!!??

przestraszona Agata

2. Data: 2003-06-06 15:40:34

Temat: Re: mszyce
Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:bbq56t$cah$1@news.onet.pl Agata
<s...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
> środkach ostrożności i spanikowałam!... ...nie było przy tym informacji,
> jak długo to truje!... ...rany, czy ja jeszcze kiedykolwiek będę mogła

Hejka. Za późno Agato. :-( Jesteś już zatruta. :-( A pisałem tyle razy,
że instrukcję trzeba przeczytać *dwa razy* zanim użyje się pestycyd!
Pozdrawiam smutno Ja...cki
PS. Karencja - 7 dni, prewencja dla pszczół - 6 godzin. Po tygodniu możesz
opalać się na balkonie. :-)

3. Data: 2003-06-06 17:55:53

Temat: Odp: mszyce
Od: "Agata" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Pozdrawiam smutno Ja...cki
> PS. Karencja - 7 dni, prewencja dla pszczół - 6 godzin. Po tygodniu możesz

...witaj Jarku,
alez przeczytałam, przeczytałam... ..tylko w instrukcji tej informacji nie
było!... ...tylko same ostrzeżenia, aby nie wdychać i nie zjadać, itp.
..dlatego zaczęłam się obawiać, że nie można tak hop-siup z tym opalaniem...
:-(

...a teraz i tak za późno, więc trudno, żadnych balkonów, koniec - zapracuję
się na śmierć!...

Agata & Mszyce

4. Data: 2003-06-06 18:21:38

Od: "Agata" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:s%4Ea.132353$V...@t...neo.rr.com.
..
> "Agata" <s...@p...onet.pl> wrote in message
środkiem

> Czy byly to napoje firmy Primor? :-)))
> http://www.bebidasprimor.com.br/ingles.htm
>
> Pozdrowienia,
> Michal

...hmmm... ..no, w zasadzie było toto płynne... ...ale w sprayu..
..choć wg mnie nawet przy dobrej woli trudno zaliczyć do kategorii
"vodkas" czy "aperitifs", ale... ...btw, ciekawe co na to mszyce, wyglądały
na nieco oszołomione...

Agata

5. Data: 2003-06-06 18:24:24

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

6. Data: 2003-06-06 19:18:33

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:bbqkjs$gpi$1@news.onet.pl Agata
<s...@p...onet.pl> napisał(a):

> alez przeczytałam, przeczytałam... ..tylko w instrukcji tej informacji nie
> było!... ...tylko same ostrzeżenia, aby nie wdychać i nie zjadać, itp.

Hejka. Na pestycydzie dopuszczonym do obrotu nie było informacji o
karencji? Niemożliwe. :-) Jest i to dla każdej grupy roślin. :-)
Pozdrawiam wnikliwie Ja...cki

7. Data: 2003-06-06 20:02:10

Od: "Agata" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dirko nie uwierzył:

> Hejka. Na pestycydzie dopuszczonym do obrotu nie było informacji o
> karencji? Niemożliwe. :-) Jest i to dla każdej grupy roślin. :-)
> Pozdrawiam wnikliwie Ja...cki

..no przepraszam... :-( ...n i e b y ł o !... ...chyba że ta informacja
kryje się pod określeniem "klasa toksyczności"? (dla ludzi IV)... ..Pirimor,
areozol... ...a poza tym jest mnóstwo informacji, np. co robić w razie
zatrucia i co sobie umyć po użyciu, a naweet że należy zmienić ubranie!...
:-)

Agata, Mszyce & Pirimor

8. Data: 2003-06-06 23:52:56

Od: "Moon" <p...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Agata <s...@p...onet.pl> wrote:
. ...rany, czy ja jeszcze
> kiedykolwiek będę mogła wyjść bezpiecznie na balkon??!!??

O ile jesteś mszycą, to możesz mieć problem.
moon

9. Data: 2003-06-07 09:41:10

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:bbqs19$294$1@news.onet.pl Agata
<s...@p...onet.pl> napisał(a):

> ..no przepraszam... :-( ...n i e b y ł o !... ...

Hejka. Agatko masz rację. Niestety nie ma tej informacji o karencji na
Pirimorze w aerozolu, ale jest to niezgodne z Rozporządzeniem Min. Rolnictwa
i GŻ z dnia 12.03.1996r. :-( Przed chwilą wróciłem ze sklepu ogrodniczego
gdzie dokładnie wszystko sobie obejrzałem. Pirimor w tubie (aerozol)
kosztuje 8 zł., a w torebce, na której jest podana karencja kosztuje 3 zł.
Między nami mówiąc, aerozol jest drogi i bywa zawodny.
Karencja - jest to okres, który musi upłynąć od ostatniego zastosowania
preparatu do zbioru owoców (plonu).
Prewencja - okres w którym obowiązuje zakaz wstępu ludzi i zwierząt na
opryskaną plantację ( podawana dla silnych trucizn).
Prewencja dla pszczół- okres prewencji określa czas po zabiegu (oprysku), w
ciągu którego może nastąpić zatrucie pszczół.
Wnioski wyciągnij sama, a na wszelki wypadek bądź ostrożna jak
pszczółka. :-)
Pozdrawiam prewencyjnie Ja...cki

10. Data: 2003-06-07 10:27:12

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Dirko" <d...@w...pl> wrote in message
Pirimor w tubie (aerozol)
> kosztuje 8 zł., a w torebce, na której jest podana karencja kosztuje 3 zł.
> Między nami mówiąc, aerozol jest drogi i bywa zawodny.

Nigdy więcej pestycydów w aerozolu! Kiedyś kupowałam Pirimor, na początku
spray działał, potem nawalał i z dyszy lało się po palcach. I to się parę
razy powtórzyło. Wykorzystywałam w najlepszym razie 1/3 zawartości, reszta
była do wyrzucenia. Skończyłam z Pirimorem.

Pozdrawiam, Basia.

Czego to ludzie nie wymyślą....
uprawa roslin chronionych
W Krakowie lunęło