Odp: pl.alt.medycyna (było: Leki antydepresyjne)

From: "Jarosław Osiadacz" <j...@f...com.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Odp: pl.alt.medycyna (było: Leki antydepresyjne)
Date: Fri, 23 Feb 2001 13:41:37 +0100

Użytkownik Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:Pine.GSO.4.31.010
2...@d...am.torun.pl...
On 23 Feb 2001 k...@v...pl wrote:

> zaczynaj leczyć się w ten sposób, bo to droga do nikąd. Jeśli ograniczysz
> węglowodany i zwiększysz spożycie produktów pochodzenia zwierzęcego -
zwiększy
> się Twoja odporność na wszelkie choroby a także na depresję i
stres.Pozdrawiam.

podaj udokumentowane pismiennictwo na to w bazie Medline czy naukowych
czasopismach medycznych posiadajacych impact factor conajmniej 1.
Jesli nie jestes w stanie tego udowodnic badaniami statystycznymi
wykonanymi wg. regul Evidence Based Medicine to wyprowadz sie z tymi
pogladami z tej grupy, OK! Poniewaz jest to grupa okreslona mianem
sci=scientific.

Kochani ludzie zalozcie sobie grupe pl.alt.medycyna - alt=alternative
i bedzie OK. Ale nie mieszajcie pogladow naukowych z pozanaukowymi,
poniewaz mozecie tym "w dobrej wierze" wprowadzic ludzi w blad, ktorzy
ufaja, ze grupa ta zgodnie z nazwa prezentuje tylko poglady medycyny
opartej na nauce

Mimo, że na tej grupie jestem tylko "podglądaczem", to chciałbym się obiema
rękami podpisać pod wypowiedzią Piotra. Bzdury wypisywane przez zwolenników
alternatywnych metod "na wszystko" nie są, niestety, ich prywatną sprawą, w
momencie gdy prezentują te brednie na forum *.sci.* (z powodów jak w poście
Piotra).

Pozdrawiam,

Jarosław Osiadacz

P.S.(I) Szcególnie dużo zdrowia życzę "alternatywnym"...
P.S.(II) Myślę Piotrze, że "alternatywni" nie wiedzą, co to jest IF, i
dlaczego powinien (choć to, szczerze mówiąc, zależy od branży) być większy
od 1. Szkoda czasu. W ich przypadku jest to kwestia Wiary a nie Wiedzy, a ta
(Wiara) mimo prób św. Tomasza z Akwinu i wielu innych, raczej nie poddaje
się racjonalizacji.