Leki antydepresyjne

1. Data: 2001-02-22 14:45:46

Temat: Leki antydepresyjne
Od: "Maly" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc !

Mam do was nurtujace mnie pytanie.
Co to sa leki antydepresyjne.
Na czym polega ich dzialanie.

Czy do zakupu takich leków potrzebna jest recepra ?

Pytam bo sam o kilku miesiecy mam wredny chumor i nic mi sie kompletenie nie
chce.
Mam klopoty z rannym wstawaniem.
Bardzo szybko sie zloszcze (niestety).
I pomyslalem ze moze jak bym tak sobie "cos lyknal" to
moze byc sie cos poprawilo.

Z powazaniem
Maly

2. Data: 2001-02-22 17:18:07

Temat: Re: Leki antydepresyjne
Od: j...@h...torun.pl (Jaroslaw Laczkowski) szukaj wiadomości tego autora

> Mam do was nurtujace mnie pytanie.
> Co to sa leki antydepresyjne.
> Na czym polega ich dzialanie.
>
> Czy do zakupu takich leków potrzebna jest recepra ?

Tak, jest potrzebna recepta. Najlepiej od lekarza, ktory stwierdzi wskazania
do stosowania leku przeciwdepresyjnego.
Przestrzegam przed stosowaniem lekow przeciwdepresyjnych samowolnie: do
stosowania leku musza byc wskazania, kazdy lek ma przeciwwskazania i objawy
uboczne.
Leki psychotropowe to nie uzywki, a by je ordynowac trzeba sie na tym znac.
Pozdrawiam
Jarosław Łączkowski
mailto: j...@h...torun.pl
http://www.alzheimer.pl/klub/o_nas2/laczk.html

--
Archiwum grupy http://niusy.onet.pl/pl.sci.medycyna

3. Data: 2001-02-22 19:08:46

Od: "Magdalena Busk" <m...@c...com> szukaj wiadomości tego autora

> I pomyslalem ze moze jak bym tak sobie "cos lyknal" to
> moze byc sie cos poprawilo.

Maja bardzo duzo dzialan ubocznych... Jak na prawde zle sie czujesz, idz
do psychologa, (albo zjedz sobie czekolade ;-)...
magda

4. Data: 2001-02-23 10:48:09

Od: <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Z powazaniem
>    Maly
>
> No i proszę, jeszcze jeden kandydat na ofiarę "zrównoważonej diety". Nie
zaczynaj leczyć się w ten sposób, bo to droga do nikąd. Jeśli ograniczysz
węglowodany i zwiększysz spożycie produktów pochodzenia zwierzęcego - zwiększy
się Twoja odporność na wszelkie choroby a także na depresję i stres.Pozdrawiam.
Krystyna.

5. Data: 2001-02-23 12:18:57

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 23 Feb 2001 k...@v...pl wrote:

> [...]
> się Twoja odporność na wszelkie choroby a także na depresję i stres.Pozdrawiam.

podaj udokumentowane pismiennictwo na to w bazie Medline czy naukowych
czasopismach medycznych posiadajacych impact factor conajmniej 1.
Jesli nie jestes w stanie tego udowodnic badaniami statystycznymi
wykonanymi wg. regul Evidence Based Medicine to wyprowadz sie z tymi
pogladami z tej grupy, OK! Poniewaz jest to grupa okreslona mianem
sci=scientific.

Kochani ludzie zalozcie sobie grupe pl.alt.medycyna - alt=alternative
i bedzie OK. Ale nie mieszajcie pogladow naukowych z pozanaukowymi,
poniewaz mozecie tym "w dobrej wierze" wprowadzic ludzi w blad, ktorzy
ufaja, ze grupa ta zgodnie z nazwa prezentuje tylko poglady medycyny
opartej na nauce

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

6. Data: 2001-02-23 12:41:37

Temat: Odp: pl.alt.medycyna (było: Leki antydepresyjne)
Od: "Jarosław Osiadacz" <j...@f...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:Pine.GSO.4.31.010
2...@d...am.torun.pl...
On 23 Feb 2001 k...@v...pl wrote:

> [...]

poniewaz mozecie tym "w dobrej wierze" wprowadzic ludzi w blad, ktorzy
ufaja, ze grupa ta zgodnie z nazwa prezentuje tylko poglady medycyny

Mimo, że na tej grupie jestem tylko "podglądaczem", to chciałbym się obiema
rękami podpisać pod wypowiedzią Piotra. Bzdury wypisywane przez zwolenników
alternatywnych metod "na wszystko" nie są, niestety, ich prywatną sprawą, w
momencie gdy prezentują te brednie na forum *.sci.* (z powodów jak w poście
Piotra).

Pozdrawiam,

Jarosław Osiadacz

P.S.(I) Szcególnie dużo zdrowia życzę "alternatywnym"...
P.S.(II) Myślę Piotrze, że "alternatywni" nie wiedzą, co to jest IF, i
dlaczego powinien (choć to, szczerze mówiąc, zależy od branży) być większy
od 1. Szkoda czasu. W ich przypadku jest to kwestia Wiary a nie Wiedzy, a ta
(Wiara) mimo prób św. Tomasza z Akwinu i wielu innych, raczej nie poddaje
się racjonalizacji.

7. Data: 2001-02-23 14:20:53

Temat: Re: pl.alt.medycyna (było: Leki antydepresyjne)
Od: "RadeQ" <r...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jarosław Osiadacz <j...@f...com.pl> napisał:

> [...]
ta
> (Wiara) mimo prób św. Tomasza z Akwinu i wielu innych, raczej nie poddaje

Oj tak, właśnie tak to wygląda...
Niestety.

pozdr.]

R a d e Q
r...@k...chip.pl
UIN:73210848 #GG:78524

8. Data: 2001-02-24 23:37:49

Od: "Hno" <h...@g...szczecin.mtl.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Mam klopoty z rannym wstawaniem.
> Bardzo szybko sie zloszcze (niestety).
> I pomyslalem ze moze jak bym tak sobie "cos lyknal" to

Z tego co piszesz to twoja "depresja" jesli to jest w ogole depresja, raczej
jest spowodowana czynnikami zewnetrznymi. Nie bede cie tu zarzucal
medycznymi okresleniami jak moi poprzednicy.
Przypuszczam ze:
1. Za dlugo siedzisz przed komputerem.
2. Nie mozesz od niego odejsc.
3. Opadles z sil - wlasnie z tego powodu.
4. Nie masz motywacji do dzilania ani sily aby to zmienic.
Jesli nawet to nie jest komputer tylko cos innego co cie pochlania to i tak
na jakis czas powinienes po prostu sobie zrobic wolne.
Bardzo dobrze na takie cos robi regularna aktywnosc fizyczna - sala, basen.
Niektorzy silownia, ale silownia nie jest najlepsza. Swietnie dzialaja gry
zespolowe. Higieniczny tryb zycia jest rowniez czesto lekarwstwem. Jesli
przesiadujesz do pozna w nocy, zle sie odzywiasz to wiadomo ze czuc dobrze
to sie rowniez nie bedziesz.
Musisz cos z tym zrobic. Dopiero kiedy w/w sposoby nie poskutkuja mozesz
mysles o antydperesantach, ale i to nie sam, tylko pod kontrola lekarza.
Dzialanie antydepresantow bowiem wynika z mechanizmu depresji.
Depresja sklada sie z kilku czynnikow - obnizenie nastroju, spadek napedu
psychoruchowego, niekiedy mysli rezygnacyjnych i samobojczych.
Antydepresanty najpierw zwiekszaja naped psychoruchowy, potem dopiero
dochodzi do poprawy nastroju i znikniecia mysli rezygnacyjnych i
samobojczych. Tak wiec wynika z tego ze jesli ktos z depresja i z myslami
samobojczymi wzialby tabletke antydepresyjna, istnieje szansa ze po prostu
pomoglaby mu ona popelnic samobojstwo. Dlatego leczenie ciezkich depresji
odbywa sie w szpitalach.
Nie wspomne tu o tym ze rozne depresje wymagaja roznego leczenia.
Na poczatek wiec sproboj metod "domowych" czyli wiecej ruchu i higienicznego
trybu zycia.
Pozdrawiam !
=hno=

9. Data: 2001-02-24 23:59:36

Od: "Hno" <h...@g...szczecin.mtl.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Skoro wiec jest udokumentowany wplyw leczenia bezsennoscia depresji czemu
sie tego nie robi? Nie widze tez powodu zeby zmiana diety, albo moze
inaczej to ujme, poprawa diety nie miala pomoc.
Co prawda, rzeczywiscie ten list P. Krystyny byl troche bez sensu. Nie mozna
przeciez depresji leczyc tyklo dieta !!! Sam rowniez nie lubie takich porad
w stylu: "Posmaruj to bolace kolano balsamem kapucynskim to ci przejdzie.
Moja sasiadka tak robila i jej przeszlo." Przejsc moze przeszlo, ale na
drugie, bo o nim zapomniala.

Tu sie jednak zgadzam ze wszystkimi jesli chodzi o nazwe grupe i tematy
podejmowane na niej. Czemu w Polsce sie utarlo ze wszystko co ma w tytule
medycyna leczy i to w dodatku za darmo. Zadko zagladam na ta grupe, bo jak
czytalem tematy to byly same porady lekarskie, albo klotnie, albo tez
nazekania na lekarzy ze biora lapowki itp itd. Nic konkretnego. Zadnego
problemu. Przeciez to ma byc formu duskusyji na powazne tematy i zagadnienia
nurtujace naukowcow. A robi sie z tego zwykly "chat" w stylu "czy moge
stosowac tampony jesli jestem dziewica !!!
Pozdrawiam !
=hno=

10. Data: 2001-02-25 14:15:48

Od: j...@h...torun.pl (Jaroslaw Laczkowski) szukaj wiadomości tego autora

> Skoro wiec jest udokumentowany wplyw leczenia bezsennoscia depresji czemu
> sie tego nie robi?

Robi sie. Jest to tzw deprywacja snu, te metode stosuje sie w leczeniu
depresji lekoopornych, mechanizmem biochemicznym zblizona jest do
elektrowstrzasow. Poprawa po deprywacji jest zwykle wyrazna, ale
krotkotrwala. Ta metoda ma dwa podstawowe zalozenia:
1. przyspiesza efekt farmakoterapii
2. pacjenci, ktorzy dlugo choruja na depresje traca nadzieje na poprawe,
efektowna poprawa ich samopoczucia po deprywacji, mimo, ze krotkotrwala,
pokazuje im, ze moze byc lepiej.
Deprywacja snu nie jest i byc nie moze samodzielna metoda terapeutyczna
depresji tzw prawdziwych, endogennych.
Co do alternatywnych metod leczenia depresji-sa rozne rodzaje depresji,
rozne sa metody ich leczenia. Natomiast nie ma udokumentowanej naukowo
alternatywy dla leczenia biologicznego (przede wszystkim farmakologicznego i
terapia elektrowstrzasami w wyjatkowych sytuacjach) depresji endogennych,
ktore spelniaja kryteria choroby, a nie tylko reakcji.

lampa Sollux
przebarwienia
Centrum witaminy - efekty uboczne
protezy podudzia