lampa Sollux

1. Data: 2001-02-22 14:14:57

Temat: lampa Sollux
Od: "rafal" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Czy ktos uzywal domowej - takiej do dostania w aptece za jakies 125 zl - lam
py Sollux? Mam stluczony palec u nogi i chcialbym przyspieszyc jego "dojscie
do siebie". Gdzies wyczytalem, ze - poza kapielami w solance - lampa Sollux
to dobry pomysl. Pozyczylem taka lampe, ale znajomi nie maja do niej instruk
cji obslugi.

Moze ktos wie jak wyglada 'procedura' naswietlania? Jak dlugo i jak czesto m
ozna/nalezy naswietlac dany staw? Czy swiatlo jest/moze byc szkodliwe dla sk
ory i oczu, ewentualnie jakie srodki ostroznosci nalezy podjac?

Z gory dzieki za pomoc

rafal

2. Data: 2001-03-18 17:50:53

Temat: Re: lampa Sollux
Od: "TWEEDY" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

rafal napisał(a) w wiadomości: <973715$ciq$1@news2.ipartners.pl>...
>Czy ktos uzywal domowej - takiej do dostania w aptece za jakies 125 zl -
lam
>py Sollux?

Nie używałem takiej lampy, używałem natomiast, i uzywam nadal zwykłej lampy
SOLLUX , takiej jaką spotyka się w gabinetach fizykoterapii.

> [...]
sk
>ory i oczu, ewentualnie jakie srodki ostroznosci nalezy podjac?

Naświetlam w ten sposób:
Np. mam naświetlić duży palec u nogi. polecam pacjentowi zdjąć skarpetę,
podwinąć spodnie, przyjąć wygodną pozycję, siad na krześle, leżenie tyłem
itp. włączam lampę, ale nigdy nie celuje lampą w pacjenta podczas
włączania !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Lampa może wtedy pęknąć
żarówka).
Następnie ustawiam lampę tak aby ogrzewała duży palec, po 15-20 min
wyłączam. I do widzenia
Jeśli chodzi o naświetlanie, to podnosząc temp. miejscową rozszerzamy
nacz. krwionośne i zwiększamy odżywienie.
Pacjenci zwykle otrzymują około 10-15 zabiegów.

Pozdrawiam i życzę szybkiego powrotu do zdrowia.

TWEDDY

3. Data: 2001-03-19 14:12:41

Od: "remo" <r...@f...komrel.net> szukaj wiadomości tego autora

promienie podczerwone nie sa szkodliwe dla zdrowia .Naswietlajac okolice
glowy nalezy koniecznie zalozyc okulary .Lampe ustawiamy w odleglosci 80 cm-
1 m.Ilosc zab:10-15 w czasie 15-25 min w zaleznosci od okolicy( chronimy
oczy nagrzwwajac zatoki rzuchwe ipozostale czesci twarzy Najwygodniej w
pozycji siedzacej lub lezacej .pozdrawiam

4. Data: 2001-03-19 21:49:42

Od: D...@m...pl (Dariusz Dobosz) szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 19 Mar 2001 15:12:41 +0100, "remo" <r...@f...komrel.net>
wrote:

> [...]
>oczy nagrzwwajac zatoki rzuchwe ipozostale czesci twarzy Najwygodniej w
>pozycji siedzacej lub lezacej .pozdrawiam

Ja może nie jestem anatomem a tylko skromnym lekarzem ale nie mogę
tego zostawić bez odpowiedzi. Nie ma czegoś takiego jak "zatoki
rzuchwowe"... Są czołowe, szczękowe, sitowe, i wiele innych
geograficznych ale nie ma rzuchwowych. Przynajmniej u człowieka. Nie
dość, że jestem lekarzem to jeszcze jestem pacjentem chorującym na
przewlekłe zapalenie zatok. I jeżeli chodzi o lampę "Solux" to jest
bardzo skuteczna ale jako terapia wspomagająca. Sam kiedyś przeżyłem
naświetlania LS wraz z antybiotykoterapią i dlatego teraz też stosuję
u swoich pacjentów. Ale powtarzam jako zabieg wspomagający leczenie. I
na podstawie mojego skromnego doświadczenia mogę powiedzieć, że
połączenie farmakoterapii z LS jest znacznie bardziej skuteczne niż
samo leczenie farmaceutykami. Natomiast czasy naświetlania dobiera się
indywidualnie. Standardowo jest tak jak napisał mój poprzednik.

Pozdrawiam
Dariusz Dobosz

5. Data: 2001-03-20 12:47:22

Od: "remo" <r...@f...komrel.net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> samo leczenie farmaceutykami. Natomiast czasy naświetlania dobiera się
> indywidualnie. Standardowo jest tak jak napisał mój poprzednik.

szkoda ze tak odczytales ta informacje moj blad polega na tym ze zjadlam
literke i - powinno brzmiec:i rzuchwe poza tym nie trudno sie domyslic ze
zabraklo wlasnie tej jednej literki. pozdrawiam i zycze sukcesow w relacji:
pacjent - lekarz.

6. Data: 2001-03-20 19:34:15

Od: "Blade Runner" <B...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pardon, ja w kwestii formalnej