po prostu pyszne! [P]

1. Data: 2003-03-31 16:24:34

Temat: po prostu pyszne! [P]
Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zrobilam, zezarlismy doslownie. A ja co chwile latam do kuchni i zerkam
chciwie na resztki!

Piersi z indyka z brokulami w kremowym sosie

50 dag piersi z indyka
40 dag pieczarek
brokuły (wiecie, jak to u nas - ze trzy kwiaty spore zawiniete w folie,
teraz toto kosztuje ok. 2,60 zł)
200 ml śmietany kremówki
200 ml bulionu (może być z kostki drobiowo-wołowy)
2 łyżki mąki
ser żółty (jakiś natan, gouda) - ok. 15 dag
pieprz, sól, ew. odrobina papryki w proszku
łyżka masła albo oleju

Pieczarki pokroić w plastry i udusić na tłuszczu, przyprawiając je
delikatnie solą i pieprzem.
Dodać do nich pokrojonego w nieduże plastry (o średnicy około 5 cm i
grubości ok. 0,5 cm) indyka - wcześniej posolonego. Zalać bulionem. Przykryć
i dusić około 320 minut. Przyprawić pieprzem i papryką.
W tym czasie na wrzącą, osoloną wodę wrzucić kwiaty brokułów i gotować je aż
zaczną robić się miękkie (najlepiej wyjąć je w momencie al dente).
Do mięsa z pieczarkami dodać wymieszaną dokładnie z mąką śmietanę.
Ewentualnie doprawić do smaku.
Piekarnik mocno rozgrzać. Naczynie żaroodporne wyłożyć brokułami, na nie
przełożyć indyka z pieczarkami i sosem.
Całość posypać startym na małych oczkach serem.
Zapiekać bez przykrycia aż ser rozpuści się i lekko przyrumieni.

Podawać z ryżem.
A niech spróbuje Wam nie smakować. W miarę lekkie i pyszne :)

Aha, jeżeli ktoś lubi sporo sosu, niech użyje 250 ml śmietany kremówki,
prawie tyle samo bulionu oraz 2 płaskie łyżki mąki i jeszcze trochę. Zawsze
częśc sosu odparuje podczas duszenia drobiu z grzybami.

pozdrawiam
Dorota

1. Data: 2003-03-31 16:51:57

Temat: Re: po prostu pyszne! [P]
Od: Theli <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2003-03-31 18:24, Użytkownik Wkn napisał:

> Przykryć
> i dusić około 320 minut.

Ile???

Th.

1. Data: 2003-03-31 17:08:49

Temat: Odp: po prostu pyszne! [P]
Od: "Stanislaw" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Theli" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

> Ile???
>
> Th.
Oj ! czepiacie sie milimetrow.Paluchy z lakomstawa sie dzieczynie na
klawiaturze poprzestawialy.To mialo byc 32 godziny.............

ha ha
Stanislaw z Gdanska

1. Data: 2003-03-31 17:26:51

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Theli" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

> Ile???

heheheh, o pardon ;-) Miało być oczywiście 20 minut, hihi :)
Ale dzięki za czujność! Grupowicze zawsze na posterunku.
Przejrzę jeszcze raz ten przepis, w końcu zapijałam ten obiad winem, może
jeszcze jakaś głupota mi się chlapnęła

wkn

1. Data: 2003-03-31 20:18:16

Od: "Marta Skorupska" <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wkn" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> 50 dag piersi z indyka
> 40 dag pieczarek
> brokuły (wiecie, jak to u nas - ze trzy kwiaty spore zawiniete w folie,
[...]

U mnie brokuły pożera się przynajmniej dwa razy w tygodniu, ale osobiście
wolę te mrożone niż "świeże". I chyba taniej wychodzi :-)

Marta

1. Data: 2003-03-31 20:31:08

Od: Theli <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2003-03-31 19:26, Użytkownik Wkn napisał:

> [...]
> Ale dzięki za czujność! Grupowicze zawsze na posterunku.
> Przejrzę jeszcze raz ten przepis, w końcu zapijałam ten obiad winem, może

No to czekam na potwierdzenie, ze reszta ok :) u mnie brokuly zjada sie
w ilosciach hurtowych, wiec ten przepis trafil jako pierwszy do wykonania :)

Th.

1. Data: 2003-04-01 06:26:50

Temat: Re: uzupelnienia! [P]
Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marta Skorupska" <s...@a...pl> napisał w
wiadomości news:b6a7k2$b7t$1@nemesis.news.tpi.pl...

> U mnie brokuły pożera się przynajmniej dwa razy w tygodniu, ale osobiście
> wolę te mrożone niż "świeże". I chyba taniej wychodzi :-)
>
> Marta

a ja jednak wole swieze, mrozone jakos inaczej smakuja i szybciej sie
rozgotowuja.
Reszta ok w przepisie. Jeszcze rozwiewam ewentualna watpliwosc dotyczaca
brokulow: ich ilosc to sztuk jeden, ale zazwyczaj sa pakowane w jedna folie
samoprzylepna po kilka malych kwiatow, dlatego napisalam "ze trzy sztuki"
No i to 200 ml smietany i 200 bulionu powinno wystarczyc na sos. Podawac z
ryzem na sypko.
Smacznego.

Dorota B.

1. Data: 2003-04-01 15:02:05

Od: j...@s...pl (Joanna Michalska) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kuchni i zerkam
> chciwie na resztki!
>
> Piersi z indyka z brokulami w kremowym sosie

z braku pieczarek dodałam łodygi brokuła pokrojone w palsterki

> brokuły (wiecie, jak to u nas - ze trzy kwiaty spore
> zawiniete w folie,
> teraz toto kosztuje ok. 2,60 zł)
> 200 ml śmietany kremówki
> 200 ml bulionu (może być z kostki drobiowo-wołowy)

z braku powyższych bulionów dodałam warzywny

> [...]

> Dodać do nich pokrojonego w nieduże plastry (o średnicy około 5 cm i
> grubości ok. 0,5 cm) indyka - wcześniej posolonego. Zalać
Indyka najpierw obsmażyłam z sosem sojowym i potem do gara z wywarem
reszta zgodna i teraz czekam na męża i szamamy
z tego co podjadałam jest pyszne i od garka odejść nie mogłam
Dobra idę jeść.
Pozdrawiam ze smakiem Asia M. z Olsztyna

1. Data: 2003-04-01 15:45:45

Od: j...@s...pl (Joanna Michalska) szukaj wiadomości tego autora

> Dobra idę jeść.
> Pozdrawiam ze smakiem Asia M. z Olsztyna

OK zjedzone i nic nie zostało oczywiście wszystkim smakowało .Następnym
razem bardziej się przygotuję i zrobię z pieczarkami. Myślałam o tym czy
może trochę kukurydzy dosypać przed zapiekaniem też by się komponowało.
Pozdrawiam ze smakiem Asia M. z Olsztyna

1. Data: 2003-04-01 16:06:17

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Michalska" <j...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> może trochę kukurydzy dosypać przed zapiekaniem też by się komponowało.
> Pozdrawiam ze smakiem Asia M. z Olsztyna

Bardzo sie ciesze, ze poddalam pomysl, ktory sie sprawdzil :)
Z ta kukurydza, to nie jestem pewna, mozesz zawsze na lyzke gotowego dania
wlozyc dwa ziarnka kukurydzy i zobaczyc, czy warto wrzucac do gara wiecej :)
Ja bym nie dawala, bo juz wiem, jak smakowalo z samymi brokulami i
pieczarkami i w przyszlym tygodniu znow zrobie!

Wknpim

sambusa
Kura domowa :)
jakie mięso - na szybko ;-)
Patencik - fasola w sosie smietanowo-serowym
[OT?] znow bardziej pokochalam lososia :-)