srodki grzybobojcze przy wykanczaniu lazienki - pilna sprawa

1. Data: 2002-11-03 14:56:47

Temat: srodki grzybobojcze przy wykanczaniu lazienki - pilna sprawa
Od: "kurak" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Pytanie jak w temacie, co jest dostepne czy ktos stosowal i moze polecic?
Zalezy mi na nie dopuszczeniu do powstawania grzyba ze wzgledu na to, ze
jestem na grzyba mocno uczulony :( a wlasnie zaczalem wykanczac lazienke.
Jak jest z bezpieczenstwem takich srodkow? Czy srodki te sa w miare
nieszkodliwe dla uzytkownika? Na preparacie ktorym sie traktuje sciany juz
zajete grzybem sa informacje ze nalezy dobrze wywietrzyc pomieszczenie po
zastosowaniu tego srodka.
A moze ktos moze polecic jakies dodatkowe sposoby zabezpieczenia lazienki
przed grzybem? Jestem na etapie golych scian :) wiec moge jeszcze dosc duzo
zrobic (chyba).

Pozdrawiam,
Liczac na szybka odpowiedz,
Kurak

1. Data: 2002-11-04 11:32:30

Od: Artur Lipowski <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <aq3dn8$foh$1@news.onet.pl>, kurak wrote:

> [...]
> jestem na grzyba mocno uczulony :( a wlasnie zaczalem wykanczac lazienke.
Jako żem też alergik, więc trochę się interesowałem tą tematyką przed budową
domu i jedyny wniosek jest taki, że jedyna skuteczna metoda to zapobieganie.
I nie chodzi tu bynajmniej o pakowanie chemii w sciany.
Zainwestuj w sprawny system wentylacyjny. Skoro już masz gotowe ściany to
pozostaje tylko zainstalowanie wnetylatora z dodatkowym czujnikiem
wilgotności. Ustrojstwo włącza się kiedy ktoś wchodzi do łazienki lub jest
przekroczony pewien poziom wilg. i wyłącza przy wyjściu lub po spadku
wilgotności powietrza.
Dopilnuj aby wszelkie uzywane silikony były typu sanitarnego. Tutaj chemia
akurat się przydaje.
Zastanów się nad podłogowym (dodatkowym) ogrzewaniem elektrycznym. Jest
przyjemne (bardzo fajnie się chodzi po ciepłej podłodze), skuteczne (szybkie
osuszanie) i niedrogie, a dodanie do tego termostatu z programowaniem powoduje,
że w użytkowaniu nie jest drogie.
Zainstaluj wieszaki na ręczniki z grzałkami (elektr. lub elektr./wodne).

Artur Lipowski

1. Data: 2002-11-04 16:28:23

Od: "kurak" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
powoduje,
> że w użytkowaniu nie jest drogie.
> Zainstaluj wieszaki na ręczniki z grzałkami (elektr. lub elektr./wodne).

Dziekuje za odpowiedz, podlogowke sobie instaluje, a pomysl z mechaniczna
wentylacja jest calkiem fajny.
Myslalem jeszcze o jednej rzeczy, wanna bedzie zabudowana, zastanawiam sie
czy przed umieszczeniem jej na swoim miejscu nie mozna by pomalowac podlogi
i czesci sciany nie pokrytej plytkami jakas farba emulsyjna czy olejna, tak
by w razie ewentualnych przeciekow nie mogla woda wsiakac w material sciany
czy w wylewke.
Pozdrawia
Kurak

1. Data: 2002-11-05 09:15:43

Od: Artur Lipowski <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <aq67cr$q2s$1@news.onet.pl>, kurak wrote:
> [...]
> i czesci sciany nie pokrytej plytkami jakas farba emulsyjna czy olejna, tak
O olejnej zapomnij. Emulsja też może się złuszczyć.
Są preparaty (różnej maści żywice) do impregnacji betonu może to Ci pomoże.
Uwaga: tylko nie Betondur.

Artur Lipowski

jaki program do projetowania...
grzybek
IKEA-jakosc, trwalosc itp.
Odkurzacz zardzewiale rury
Czy dobre jest zastosowanie fugi silikonowej na podloge w lazience?