suszone kwiaty

1. Data: 2003-11-15 00:59:24

Temat: suszone kwiaty
Od: "Sylwia" <s...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

ekhm,mam pytanie: jak zasuszyc bukiet roz?tak zeby nie stracily na
atrakcyjnosci i byly ozdoba stolu przez cala zime?

2. Data: 2003-11-15 14:46:51

Temat: Re: suszone kwiaty
Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:bp3tpc$17c$1@inews.gazeta.pl Sylwia
<s...@N...gazeta.pl> napisał(a):
> ekhm,mam pytanie: jak zasuszyc bukiet roz?tak zeby nie stracily na
> atrakcyjnosci i byly ozdoba stolu przez cala zime?

Hejka. W kaszy mannie ;-) Poszukaj w archiwum grupy.
Pozdrawiam mglisto Ja...cki

3. Data: 2003-11-16 14:21:47

Temat: Odp: suszone kwiaty
Od: "Rene" <r...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ekhm,mam pytanie: jak zasuszyc bukiet roz?tak zeby nie stracily na
> atrakcyjnosci i byly ozdoba stolu przez cala zime?
Wieszam do góy nogami i już:)
Pozdrav.Rene

4. Data: 2003-11-16 18:24:16

Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Rene <r...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bp818s$1vc$...@n...news.tpi.pl...

Sposob wielce skomplikowany i nie recze za skutki gdyz nie suszylam tak
kwiatow:

Przygotowac skrzynke, wymieszac drobny piasek z niewielka iloscia drobnej
soli (albo innej substancji "wyciagajacej" wode z tkanek). Rozwinete roze
wstawiac pionowo do skrzynki przesypujac rozchylone platki mieszanka
piaskowa. Przetrzymac jakis czas w cieplym, ciemnym miejscu. Roze po te
operacji powinny byc nie zwiniete (jak to ma miejsce przy suszeniu "glowka w
dol") i nie powinny splowiec.

Elfir

5. Data: 2003-11-17 09:39:55

Od: "Halina" <k...@n...pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elfir" <e...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
> piaskowa. Przetrzymac jakis czas w cieplym, ciemnym miejscu. Roze po te
> operacji powinny byc nie zwiniete (jak to ma miejsce przy suszeniu

Też nie próbowałam, ale czytałam, że najlepiej nadają zię róże żółte i
różowe -najlepiej zachowują kolor. Zasypujemy w szczelnych pojemnikach-
słojach,puszkach szczelnie zalkejamy taśmą.

A używamy do tego:
-drobnoziarnistego, wypłukanego i wyprażonego piasku /3 tygodnie/,
-2 części boraksu, 1 część piasku lub mąki kukurydzianej albo wszystkie te
składniki razem w proporcji 1:1:1, /2 tygodnie/
-żel krzemionkowy /jeden tydzień/,
Przy dużch kwiatach warto odciąć łodyżkę z liśćmi i suszyć osobno.

Życzę powodzenia, zwłaszcza w poszukiwoniu żelu krzemionkowego :-D

--
Pozdrawiam Halina
pisząc na priv usuń nospam.

6. Data: 2003-11-17 11:41:52

Od: "GabiS" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej,
żel krzemionkowy jest wykorzystywany w eksykatorach i można go kupić w
dużych hurtowniach chemicznych lub firmach handlujących sprzętem naukowym:-)
Gabi

7. Data: 2003-11-17 19:23:19

Od: "Sylwester Murat" <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

> ekhm,mam pytanie: jak zasuszyc bukiet roz?tak zeby nie stracily na
> atrakcyjnosci i byly ozdoba stolu przez cala zime?

Ja słyszałem o innym sposobie, jednak go nie sprawdzałem.

Kwiat umieszcza się w tubie, kartonie lub innym ciemnym pojemniku [o
ściankach nie przepuszczających światła].
Pojemnik powinien być większy od zasuszanego kwiatu. Wstawia się go do
środka możliwie centrycznie i zasypuje
Boraksem [jeśli się nie mylę to jest czteroboran sodu] lekko utrząsając.
Boraksu używa się do spawania metali kolorowych
jako topnika. Tak zasypany kwiat pozostawia się w zamkniętym pojemniku na
kilka tygodni. Boraks "wypije z niego wodę".
Potem delikatnie wysypuje się go z pojemnika. Kwiat wysuszony nie traci barw
ale jest b.kruchy. Po wyjęciu go z pojemnika
należy go kilkakrotnie spryskać lakierem [ nie agresywnym] np. do włosów. Ta
powłoka wzmocni go i nada mu połysk.
Na koniec można go spryskać preparatem tworzącym krople niby rosy.

Życzę powodzenia

"Hadżi" Murat Sylwester

h...@i...pl

<<Nie ma rzeczy niemożliwych, są trudne lub b.trudne.>>

orchidea phalaenopsis
Do ludzi którzy znają się na BONSAI i na W-wie
Przesadzanie - 2 pytania
Dziękuję Wszystkim :)
do winoroślarzy