szukam przepisu - ciasto z orzechów włoskich

1. Data: 2002-12-12 08:53:31

Temat: szukam przepisu - ciasto z orzechów włoskich
Od: "misiczka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dawno temu moja koleżanka piekła takie cudo, które składało się z orzechów
mielonych (tłuczonych) włoskich, cukru (nie wiem, czy była tam mąka) i
jeszcze jakichś innych składników.
Ponieważ jestem na diecie MM szukam przepisu na smakołyki nie zawierające
mąki i za dużej ilości cukru (który zastąpię sobie fruktozą).
Może ktoś z Was zna przepis na to ciasto, albo na jakieś inne łakocie tego
typu?

pozdrawiam cieplutko
misiczka z Wrocławia

--
Kobiety tylko dlatego tak się stroją,
że oko mężczyzny jest lepiej rozwinięte niż jego rozum :-)

1. Data: 2002-12-12 10:44:04

Temat: Odp: szukam przepisu - ciasto z orzechów włoskich
Od: "Anna" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo dobre ciasto orzechowe

http://www.lochow.com.pl/kuchnia/ciasta/placek_orzec
howy.htm

1. Data: 2002-12-12 10:56:54

Temat: Re: szukam przepisu - ciasto z orzechów włoskich
Od: "misiczka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Bardzo dobre ciasto orzechowe

Przepis świetny, ale :
- czy mogę zastąpić masło oliwą albo olejem
- czy mąkę pszenną mogę zastąpić żytnią
- cukier fruktozą
i czy wtedy to będzie jaeszcze smakowało jak ciasto? :-)

pozdrawiam cieplutko
misiczka z Wrocławia

--
Tylko zamknąwszy za sobą drzwi można otworzyć okno w przyszłość
http://www.misiczka.republika.pl

1. Data: 2002-12-12 11:00:20

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna" <a...@p...onet.pl> napisała:
> Bardzo dobre ciasto orzechowe
>
> http://www.lochow.com.pl/kuchnia/ciasta/placek_orzec
howy.htm

Ale zawiera make, a tego Misiczka chciala uniknac.
Proponuje tort orzechowy ze strony Joanny Duszczynskiej:
http://jduszczynska.republika.pl/kuchnia/tort_orzech
owy.htm

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-12-12 11:55:08

Od: "Anna" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Można zaryzykować :-)

1. Data: 2002-12-16 10:43:31

Od: Maria Urbanczyk <M...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

misiczka wrote:

> [...]
> mąki i za dużej ilości cukru (który zastąpię sobie fruktozą).
> Może ktoś z Was zna przepis na to ciasto, albo na jakieś inne łakocie tego

Ja robie tort, do ktorego piecze sie osobno 3 blaty. Na jeden blat potrzeba 12
dkg mielonych orzechow, 12 dkg cukru i 3 bialka.
Bialka ubic na sztywna piane, dodac cukier i ubic, wsypac orzechy i wymieszac.
Wylozyc ciasto na wysmarowana i posypana tarta bulka tortownice. Upiec.
Ciasto jest bardzo dobre, takie troche makaronikowe i nie ma w nim ani maki,
ani bulki tartej (ktora w koncu jest pochodna maki). Ja robie z tego tort, ale
smaczne jest rowniez samo.

Smacznego
Maria

wino - lux
kuchnia białoruska
[OT] prośba o pomoc w sprawie subskrypcji list dyskusyjnych
Uszka do barszczu !
Uszka wigilijne