tyramina

1. Data: 2004-01-04 13:18:20

Temat: tyramina
Od: "Basiek" <bkolodziej_nospam@eastwest_nospam_.pl> szukaj wiadomości tego autora

Niedawno, po dlugich poszukiwaniach dowiedzialam sie tutat od Was, ze
migrene moze powodowac tyramina.
I tu mam pytanie.
Wiem, ze zawarta jest w zoltym serze. Ale czy w takim razie jest tez w serze
topionym, smazonym, camembercie, bialym? Czy tylko w zoltym? Czy powstaje
podczas dojrzewania sera?
Zasadniczo chodzi mi o to, ze u mnie migrene powoduje zolty ser, a
chcialabym wiedziec (nie probujac na wlasnej skorze), czy moge bez problemow
jesc inne serki.
Dziekuje za wszelkie wskazowki.
Pozdrawiam.
Basiek.

2. Data: 2004-01-05 20:00:58

Temat: Re: tyramina
Od: "das" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zasadniczo chodzi mi o to, ze u mnie migrene powoduje zolty ser, a
> chcialabym wiedziec (nie probujac na wlasnej skorze), czy moge bez
> [...]

żółty,wszystkie pleśniowe,sledzie,kapusta kiszona,łosos wedzony,ogorki
kiszone,chinszczyzna

to niektore przyklady pokarmow,w ktorych wyst.tyramina
wyklucz cytrusy,czekolade,kakao i bedzie dobrze.

dass

3. Data: 2004-01-06 10:24:35

Temat: Odp: tyramina
Od: "Basiek" <bkolodziej_nospam@eastwest_nospam_.pl> szukaj wiadomości tego autora

> żółty,wszystkie pleśniowe,sledzie,kapusta kiszona,łosos wedzony,ogorki
> kiszone,chinszczyzna
>
> to niektore przyklady pokarmow,w ktorych wyst.tyramina
> wyklucz cytrusy,czekolade,kakao i bedzie dobrze.

To bardzo drastyczna dieta :(
Ja zaobserwowalam tylko reakcje na zotly ser, kakao, orzechy i czerwone
wino.
Na szczescie cytrusy mi nie szkodza, ale to podobno zalezy u kogo.

A czy istnieje jakis spis produktow, w ktorych jest tyramina, ewentualnie
jej ilosc?
Nigdy nie udalo mi sie czegos takiego znalezc.
Bardzo prosze o podpowiedz.
Dziekuje.
Basiek.

Jak siędostać na medycynę