wyrostek robaczkowy

1. Data: 2003-08-14 11:11:05

Temat: wyrostek robaczkowy
Od: "Ewa" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moje dziecko(5lat) od wczoraj boli w prawym boku( nie az tak bardzo) Bylam w
przychodni, ale lekarka nie potrafi tego zdiagnozowac.Twierdzi, ze to moze
byc zarowno niestrawnosc jak i stres jak i wyrostek. Gdyby cos sie dzialo to
kazala mi jechac na ostry dyzur. Ja za kilka dni jade za granice i musze
miec pewnosc, ze to nie wyrostek. Jak moge to zdiagnozowac? Czy USG daloby
mi jako taka pewnosc? Czy powinnam zrobic morfologie? Czy jakies inne
badanie? Prosze bardzo o odpowiedziec, to dla mnie niezwykle pilna i wazna
sprawa. Pozdrawiam serdecznie.
Ewa

2. Data: 2003-08-14 14:13:31

Temat: Odp: wyrostek robaczkowy
Od: "gab----a" <z...@n...tenbit.pl> szukaj wiadomości tego autora

Warto skonsultowac sie z chirurgiem. Dodatkowo przy podejrzeniu wykonuje sie
badanie leukocytozy oraz ogolne bad. moczu. Dziwie sie, ze lakarka nie dala
skierowania na badania. Kontrola lekocytow (obserwacja wzrostu ich liczby)
moze sugerowac czy jest stan zapalny czy nie. Stanowczo zarzadalabym
skierowan na badania i konsultacje chirurgiczna. Pozdrawiam Gaba

3. Data: 2003-08-15 10:28:57

Temat: Re: wyrostek robaczkowy
Od: "James Bond" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> mi jako taka pewnosc? Czy powinnam zrobic morfologie? Czy jakies inne
> badanie? Prosze bardzo o odpowiedziec, to dla mnie niezwykle pilna i wazna
Jest dokladnie tak jak mowi Gaba.
A takim najprostszym sposobem zbadania,czy z wyroskiem jest wszystko
wporzadku jest ulozenie pacjenta na plecach.
Nastepnie prosisz go,zeby podciagnal kolano do siebie.
Jezeli tego nie zrobi,bo go bardzo boli to wtedy jest sie czym niepokoic.
Ale najpier,tak jak mowi Gaba,badania,bo dzieki nim mozna
za wczasu zareagowac!
Pozdro
JB

4. Data: 2003-08-15 11:59:53

Od: "Jola" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "James Bond" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
.
> Ale najpier,tak jak mowi Gaba,badania,bo dzieki nim mozna
> za wczasu zareagowac!

Leciutko zaoponuję....
To fakt - badania dodatkowe są bardzo pomocne - szczególnie luekocytoza i
bad ogólne moczu (widziałam niejedeno dziecko podejrzane o wyrostek, a
okazywało się, że to zakażenie ukł. moczowego...).
Z leukocytozą to jednak bywa różnie - klasycznie - rzeczywiście leukocytoza
rośnie do 15-17- 20 tyś. Ale i nie rzadko spotyka się ropne wyrostki z
prawidłową leukocytozą, i odwrotnie, klasyczny wzrost leukocytów, a w
zoperowanym brzuszku czysto lub niewielki lifadenitis.
Badania badaniami, ale fachowe badanie chirurgiczne i 24-48 godzinna
rzetelna obserwacja powinny wszystko wyjaśnić.
Jak to mawiał jeden z moich prof. chirurgów - jeżeli to ostry wyrostek., to
wszystko wyjaśni się w ciągu najbliższej doby...
Życzę zdrowia dla maluszka.
Jola

pytanie do psychiatrow
operacja zatok - Warszawa