zimne dlonie

1. Data: 2002-01-10 19:05:11

Temat: zimne dlonie
Od: "Ania" <k...@m...trzepak.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam

Czy ktoś może mi poradzić w pewnej sprawie. Odkąd pamiętam zawsze miałam
zimne dłonie i stopy, i nie przeszkadzalobymi to, gdyby nie pewna pora roku,
którą jest zima. Tak bardzo marzną mi dlonie, że odczuwam bardzo silny ból.
Czuję ból z każdego palca. Nie pomaga nawet podwójna para rękawiczek. Ból
występuje nawet wówczas gdy dłonie odmarzają w cieple. Najgorzej jest gdy
na dworze jest silny mróz.
Czy można na to coś zaradzić, chociaż trochę...

Aha, niedawno przeczytałam w jakiejś gazecie, że u osób z niskim ciśnieniem
mogą występować zimne nogi i ręce, czy to prawda?
Od czasu do czasu mierzę sobie ciśnienie i jest ono m.in. takie: 96/64,
95/58 , 90/60, 84/70

Ania

2. Data: 2002-01-10 19:21:03

Temat: Re: zimne dlonie
Od: "olaf" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

no to nie za wyskokie...

3. Data: 2002-01-10 20:12:08

Od: "Marcin \(cxpincet\)" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

ogólnie cisnienie bardzo niskie o ile się orientuję to powinno być okolo
120/80, ale dobra rada zrób morfologie krwi i sprawdż czy wszystko jest w
porządku zwróc zwłaszcza uwagę na ilośc płytek krwii powinny być w zakresie
150 tys.- 400 tys. gdyby były wyższe to napisz do mnie to ci coś poradzę

pozdrawiam
marcin

4. Data: 2002-01-10 23:55:25

Od: "Sark" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ania" <k...@m...trzepak.pl> napisał
w wiadomości
> [...]
> zimne dłonie i stopy, i nie przeszkadzalobymi
to, gdyby nie pewna pora roku,
> którą jest zima. Tak bardzo marzną mi dlonie, że

Może takie rękawiczki z podwójnymi sciankami i
wszytymi ziarnami gorczycy. Robią je dla
reumatyków, podobno nieźe grzeją.

> [...]
cieple. Najgorzej jest gdy
> na dworze jest silny mróz.
> Czy można na to coś zaradzić, chociaż trochę...

Zrob sobie badanie ogólne krwi a także na
zawartość pierwiastków (badanie włosa)

> Aha, niedawno przeczytałam w jakiejś gazecie, że
u osób z niskim ciśnieniem
> mogą występować zimne nogi i ręce, czy to
prawda?

Mogą a poza tym pozostawanie w bezruchu, picie
kawy, palenie papierosów

> Od czasu do czasu mierzę sobie ciśnienie i jest
ono m.in. takie: 96/64,
> 95/58 , 90/60, 84/70

Niskie, norma to 120/80

Sark

5. Data: 2002-01-11 15:40:45

Od: "ania" <a...@e...pl_#@!%> szukaj wiadomości tego autora

> zimne dłonie i stopy, i nie przeszkadzalobymi to, gdyby nie pewna pora
roku,
> którą jest zima. Tak bardzo marzną mi dlonie, że odczuwam bardzo silny
ból.

polecam dobrego naczyniowca - da lekarstwa i lapki zrobia sie cieplejsze:-)

ania

6. Data: 2002-01-11 20:43:09

Od: Kaja <f...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

ania napisał(a):

> roku,
> ból.
> polecam dobrego naczyniowca - da lekarstwa i lapki zrobia sie cieplejsze:-)

Ja już kiedyś byłam...Zapisał mi Pentarytrytol wiedząc iż mam bardzo niskie
ciśnienie.
Dobrze, że nie wychodziłam z domu po zażyciu tego proszka i łóżko miałam "pod
reką".

--
Kaja

7. Data: 2002-01-11 21:43:09

Od: "Wydawnictwo Moli" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ania <k...@m...trzepak.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a1kom2$j0j$...@s...silesia.pik-net.pl...

> [...]
> mogą występować zimne nogi i ręce, czy to prawda?
> Od czasu do czasu mierzę sobie ciśnienie i jest ono m.in. takie: 96/64,

Aby ręce i nogi były odpowiednio ciepłe musi występować odpowiednie krążenie
krwi ciepłej z wnętrza organizmu, system sterowania rozszerzeniem naczyń
krwionośnych jest sterowany przez układy odpowiedzialne za rozszerzanie i
kurczenie naczyń. Zimno powoduje kurczenie naczyń i dopiero odpowiednio
niska temp. tkanek uruchamia rozszerzenie. Jeśli jest zaburzony system
sterowania to ten
punkt krytyczny temperatury, na który reagują naczynia jest taki niski, że
zanim dochodzi do rozszerzenia naczyń czuje się nieprzyjemny ból. Powodu z
jakiego
neuroprzekaźników jest za mało lub jest za dużo innego rodzaju nie da się
ustalić.
Ani lekarz, ani laboratorium tego nie ustali. Aby temu przeciwdziałać
powinnaś spróbować
zasłaniać ręce rękawiczkami bez palców, albo pobudzić krążenie pocieraniem
rąk przed wyjściem na zimno.
A najlepiej hodować pokrzywę i ją przed wyjściem pogłaskać. Histamina
rozszerza naczynia.
Odczuwanie zimna jest wynikiem zimnych tkanek, a nie temperatury
zewnętrznej.
A na ciśnienie to najlepszy ruch, a nie farmakologia.
Jest jeszcze inna odpowiedź; - o moja biedna z zimnymi łapciami, przyjdź do
mnie to ogrzeję rączki i nóżki...
Janusz L.
--
Zapraszam do zwiastunu na stronę
http://www.kosmos.pl/space=procesor.htm

8. Data: 2002-01-11 22:47:16

Temat: Odp: zimne dlonie
Od: "Ania" <k...@m...trzepak.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Wydawnictwo Moli <j...@g...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:a1nned$7l$...@n...tpi.pl...

> [...]
> roku,
> ból.

> Jest jeszcze inna odpowiedź; - o moja biedna z zimnymi łapciami, przyjdź

Masz niezle poczucie humoru...
A do ogrzania mam juz kogoś :)

Ania

9. Data: 2002-01-11 22:48:14

Od: "Ania" <k...@m...trzepak.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam

Dzieki wszystkim za pomoc.

Ania

10. Data: 2002-01-12 13:39:23

Od: "Sark" <s...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Masz niezle poczucie humoru...
> A do ogrzania mam juz kogoś :)

Tylko że ze skutecznością cos nie tak, za słabo
się stara :-))

Sark

Prośba o wyjaśnienie!
naukowcy "od włosów"