zmiana klimatu a choroby - jak sobie pomoc?

1. Data: 2003-03-31 12:05:16

Temat: zmiana klimatu a choroby - jak sobie pomoc?
Od: "*madzik*" <b...@b...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Niedawno sie przeprowadzilismy z Polski do Skandynawii.
Zaraz potem zaczely mi sie przeziebienia, bóle gardła, długotrwałe
kaszle, katary, grypowe bóle mięsniowe, naloty na migdalach.... Jestem
tu czwarty miesiac i praktycznie caly czas "coś" mi jest z listy jw.
Fakt, ze ten kaszel czy katar to ma tu chyba większosc spolecznstwa,
ale nie odpowiada mi ustawiczne smarkanie i koniecznosc odpluwania. No
i zle samopoczucie.

W Polsce od jakis 10 lat juz nie chorowalam (na ww rzeczy), sporo
podrozowaliśmy po kraju, ale nigdzie nie mialam czegoś takiego.

Czy słusznie obwiniam "inne" bakterie i wirusy, a jesli tak, to czy
jest szansa na to, ze moj organizm sie w koncu uodporni na lokalne
szczepy?....
Do lekarza (szczegolowe badania) chwile sie tu czeka, a ja nawet nie
wiem, czy jest koniecznosc aby zaczynac jakąs medyczna oficjalna
drogę.
Czy moge sobie jakos pomóc? Jest sens brac cos ogolnie
uodparniajacego?

Z gory dziekuje za pomoc
Pozdrawiam
Magda

2. Data: 2003-04-01 22:30:21

Temat: Re: zmiana klimatu a choroby - jak sobie pomoc?
Od: "BarBarella" <b...@s...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "*madzik*" <b...@b...op.pl> napisał w
wiadomości news:b6bvd3$5br$1@news.onet.pl...
> [...]
> Fakt, ze ten kaszel czy katar to ma tu chyba większosc spolecznstwa,
> ale nie odpowiada mi ustawiczne smarkanie i koniecznosc odpluwania. No
Cześć
jeśli wykluczysz alergię to zastanów się czy przypadkiem nie stresujesz się
bardziej w tej Skandynawii. Długotrwały stres powoduje obniżenie odporności.
Już sama zmiana miejsca zamieszkania może być stresogenna.
Pozdrawiam
barbarella

3. Data: 2003-04-02 07:55:41

Temat: Odp: zmiana klimatu a choroby - jak sobie pomoc?
Od: "*madzik*" <b...@b...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik BarBarella <b...@s...wp.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:1qoia.112354$X...@n...chello.at...

> Cześć
> jeśli wykluczysz alergię .
jesli wczesniej to nie wystepowalo, to co tutaj moze byc (czego nie ma
w Polsce), na co reaguję alergicznie?
Na zadne "pylki", kurze etc. nigdy nie mialam uczulenia.
Zle reagowala moja skora na srodki chemiczne (np. pranie w rekach),
tutaj sie to nie zmienijszylo, ale tez nie nasililo.
Mam tylko uczucie bardziej suchej skory, lacznie z twarzą.
Hmm, jedzenie?.....

> to zastanów się czy przypadkiem nie stresujesz się
> bardziej w tej Skandynawii. Długotrwały stres powoduje obniżenie
odporności.
> Już sama zmiana miejsca zamieszkania może być stresogenna.
W ciagu ostatnich 6 lat przeprowadzalismy sie osiem razy. Lubie to
(zmiany miejsc, klopotow jezykowych tu nie mamy) i jest tu mi dobrze.

"Stres dlugotrwaly" mielismy przez ostatnie dwa-trzy lata przed
wyjazdem (problemy z praca plus finansowe)...
Tutaj, w porownaniu do sytuacji sprzed wyjazdu, to leze bezstresowo na
brzuchu i odpoczywam ;-)
Tez rozwazalam opcję odreagowywanie stresow, ale dowiedzialam sie, ze
sporo osob, ktore tu przyjezdzaja, odchorowuje poczatkowe kilka m-cy.
Stad pytanie, czy moge jakos skrocic ten "okres dostosowania", o ile
to wlasnie to? Na dlugosc okresu odreagowywania stresu to raczej nic
nie poradze, nie?

bardzo dziekuje i pozdrawiam,
Magda

4. Data: 2003-04-03 18:28:40

Od: "BarBarella" <b...@s...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "*madzik*" <b...@b...op.pl> napisał w
wiadomości news:b6e5c4$ska$1@news.onet.pl...
> [...]
> tutaj sie to nie zmienijszylo, ale tez nie nasililo.
> Mam tylko uczucie bardziej suchej skory, lacznie z twarzą.

Może być jeszcze jeden powód. Jeśli masz bardziej suchą skórę, możesz mieć
obniżony poziom tyroksyny, hormonu tarczycy - czyli niedoczynność tarczycy.
Sprawdź sobie TSH, jeśli nie jest w normie trzeba zbadać tyroksynę.
Niedoczynność wpływa pośrednio na odporność.
pozdrawiam
barbarella

pare terminow z angielskiego - jak po polsku?
Węzły chłonne raz jeszcze
Dieta przy drożdżycy
Kocham Michala !!!
chondromalacja