Odp: znow maszyna

From: "Iloneska" <p...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.robotki-reczne
Subject: Odp: znow maszyna
Date: Fri, 16 May 2003 00:38:23 +0200

Użytkownik Kasia A. <k...@g...pl.usun_to> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:b9vojp$442$...@s...cyf-kr.edu.pl...
> Moim skromnym zdaniem równy ścieg jest efektem równego, jednostajnego
> prowadzenia maszyny, bez częstych zatrzymań, "rwań" biegu. Szyjąc
jednakowym
> tempem, szybko bądź wolno, to już w zalezności od upodobań i prowadząc
brzeg
> materiału wzdłuż liniału na obudowie szef wychodzi prosto. Myślę, że
> potrzeba do tego nieco wprawy.

zgadzam sie, ze to kwestia wprawy i prowadzenie materialu - jak patrze na
paski w moich pierwszych torbach, co to mi sie ostaly to sie dzieiwe, ze
ludzie to kupowali, a ja nie wstydzillam sie tego sprzedawac :-)))

A rwanie sie nici to jest przerypane -jesli masz czysta maszyne, naoliwiona,
bez klaczkow w bebenku i na tych przesuwaczach materialu to rada jest
naprawa - u Mamy jest wlasnie stary Lucznik, co rwal jak diabli - jest teraz
po naprawie i szyje ... poezja :-)

A w kwesti regulowania napiec nici - tak tego trzeba sie nauczyc i
najprawdopodobniej jak zmienisz rodzaj i grubosc nitki to bedziesz musiala
regulowac to na nowo. Ja mialam problemy z moja jedna maszyna - pfaf hobby -
po uszyciu ilus tam torebek postanowila sie wlasnie rozbestwic w tym
temacie - przy stebnowce spodnia nitka to bylo jedno wielkie falowanie -
petelkowanie. No i podkrecalam na maxa naprezanie - i czaem bylo dobrze, a
czasem za slabo - sadze, ze ten gorny naprezacz sie rozluznil i np
naprezenie na najwyzszym 9 stopniu bylo tak naprawde nizszym naprezeniem -
powinnam z ta maszyna isc do lekarza, ale zal mi forsy - taka ze mnie
niedobra mamusia :-) A problem roziazany zostal w ten sposob, ze dostalam
swietnego Singera 834 (tak jest na obudowie :-) i polecam go goraca, gdyby
ktos mial go kupowac w jakims komisie. Ma jednak kilka wad:
- nietypowe szpulki na nic dolna, wiewc puki co mam tylko dwie, a to bardzo
boli :-)
- opuszczanie stopki jest z tylu, a nie z boku - wczesniej w Pfafie mialam z
boku i juz sie przyzwyczailam, ze robie to srodkowym lub serdecznym palcem -
teraz musze w to zaangazowa cala dlon i w ogole wykonac wiecej ruchow - na
domiar zlego ktos iditycznie umiescil lampke - nie oswietla dobrze miejsca
szycia tylko bardziej to na prawo od igly, czyli to, w ktore wkladam reke,
by podniesc/opuscic stopke - no i jak sie pewnie domyslacie nonstop parze
sobie reke :-)
- przycisk szycia wstecznego jest idiotyczny - w pfafie mialam cos takiego,
ze naciskalam w dol, do ziemi, a w Singerze jest przycisk, ktory pchac musze
(jak np. w domofonie) i przesuwa mi to maszyne (albo taka krzepa we mnie :-)

Glowne plusy (w odroznieniu od pfafa, bo tylko takie mam porownanie) to
przycisk wylaczajacy napiecie w maszynie - nie musze wyciagac wtyczki z
kontaktu - dla mnie to b. wielki plus, bo mam maszyne wyciagnieta na stale -
latwe przelaczanie kolka po prawej z trybu nawijanie szpulki/praca stopki -
nie musze przekrecac tego kolka (nie lubilam nigdy tego), bo jest takie
triko, na ktore sie naciska i juz.

pozdrowka
Ilona