żywotnik wschodni

1. Data: 2003-09-23 19:20:59

Temat: żywotnik wschodni
Od: "Korsarz" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
czy ktos mi może podać różnicę pomiędzy żywotnikami wschodnimi a zachodnimi?

2. Data: 2003-09-24 00:02:41

Temat: Re: żywotnik wschodni
Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

Korsarz napisał(a) w wiadomości: ...
>Witam,
>czy ktos mi może podać różnicę pomiędzy żywotnikami wschodnimi a
zachodnimi?

Roznica tkwi w nazwie :), a takze w:
- pochodzeniu (zachodni - Ameryka Pln.; wschodni - Azja)
Poza tym:
- istotna roznica wygladu szyszek (najlepiej, jesli sam zobaczysz na
zdjeciu; wschodni ma wieksze szyszki z charakterystycznymi zakrzywionymi
wyrostkami)
- rozny zapach roztartych lisci (jak zwal tak zwal :) (zachodni - zalozmy,
ze owocowy (roznie to w ksiazkach opisuja); wchodni - przypomina nieco
zapach dymu lub typowej rosliny iglastej).
- nieco rozna budowa galazek
- rozny uklad galazek na drzewie (zachodni - poziomo (oprocz paru odmian);
wschodni pionowo)
- wchodni jest wrazliwszy na mroz
Nie sa to jedyne roznice.

Proponuje bys poszukal w internecie zdjec obu gatunkow.

Pozdrawiam,
Bpjea

3. Data: 2003-09-24 16:41:50

Temat: Odp: żywotnik wschodni
Od: "Korsarz" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

dzęki za informacje,
a do jakiej wysokości rosną żywotniki wschodnie? nadają się na żywopłoty?

4. Data: 2003-09-24 18:42:02

Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Korsarz <c...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bkshgo$ind$...@a...news.tpi.pl...
> dzęki za informacje,
> a do jakiej wysokości rosną żywotniki wschodnie? nadają się na żywopłoty?
> pozdrawiam

Zalezy od odmiany. np. "Aurea Nana" dorasta do 70cm po 10 latach
A "dziki" gatunek do 5-10m
Na zywoploty sie nadaje o ile to ma byc niski zywoplot. Ten gatunek (Thuja
orientalis) rosnie b. wolno.

Elfir

5. Data: 2003-09-25 19:06:27

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

Korsarz napisał(a) w wiadomości: ...
>a do jakiej wysoko?ci rosn? żywotniki wschodnie? nadaj? się na żywopłoty?

Tak jak napisala Elfir, wysokosc zalezy od odmiany.
Na zywoploty sie nadaje, o ile nie przemarznie. Nawet jesli roslina
przezyje, przemarzniety okaz staje sie przejrzysty, bo uschniete w wyniku
przemarzniecia galazki ogolacaja sie i krzew taki przestaje dobrze pelnic
funkcje zywoplotu.
Na zywoplot wybierz raczej sprawdzone zywotniki zachodnie (ewentualnie
olbrzymie).

Pozdrawiam,
Bpjea

6. Data: 2003-09-25 19:33:11

Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Bpjea <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:bkvf83$b8p$...@n...news.tpi.pl...

> Na zywoplot wybierz raczej sprawdzone zywotniki zachodnie (ewentualnie
> olbrzymie).
Albo cyprysiki i cisy.

Elfir

Szkółki gruntowe w okolicach Krakowa.
Sosna Pinia
Morelki cięcie, pytanie
Re[4]: Odp: Trawy ozdobne, turzyce i sity
Klinika roślin