Morelki cięcie, pytanie

1. Data: 2003-09-23 17:49:09

Temat: Morelki cięcie, pytanie
Od: "Magdalena" <m...@a...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mamy piękną morelkę na działce. Co roku wspaniale owocuje. ( mniej więcej
pełna średniej wielkości lodówka) Tego lata zauważyliśmy, że część gałęzi
zaatakowała jakaś choroba. Pozostała część nadal fantastycznie owocowała.
Niestety, bezpośrednio po owocowaniu nie udało nam się ściąć "odrostów".
Pytanie:
Czy w związku z tym lepiej poczekać do wiosny ze ścinaniem, czy ciąć teraz,
czy kiedy?
Co zrobić z gałęziami, które zaczęły chorować? Czy należy je zupełnie
skasować, zeby nie zainfekowała się reszta, czy można zostawic?
Bardzo dziękuje za wszystkie porady.
Pozdrawiam
Magda

2. Data: 2003-09-24 08:23:54

Temat: Re: Morelki cięcie, pytanie
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Magdalena" <m...@a...pw.edu.pl> wrote in message
> [...]
> Co zrobić z gałęziami, które zaczęły chorować? Czy należy je zupełnie
> skasować, zeby nie zainfekowała się reszta, czy można zostawic?

Jakiś dokładniejszy opis tej choroby - objawy na liściach, gałęziach?
Teraz nie ma co ciąć oczywiście, ale do wiosny trzeba paskudztwo
zidentyfikować i wtedy podjąć kroki zaradcze.

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2003-09-24 17:59:45

Od: "Magdalena" <m...@a...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Objawy choroby występowały na liściach. Liście karłowaciały, żółciły się i
chyba takie plamki czerwone się pojawiały.Nie przyszło mi do głowy zapytać o
to kiedy mogłam to sprawdzić naocznie. Może jeszcze jakieś zostały na
drzewie, to sprawdzę jak będę na działce.
Magda

4. Data: 2003-09-24 21:16:05

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> to kiedy mogłam to sprawdzić naocznie. Może jeszcze jakieś zostały na
> drzewie, to sprawdzę jak będę na działce.

Sprawdź, przejrzałam "Ochronę roślin sadowniczych", ale objawy nie pasują do
niczego wymienionego. Zobacz jeszcze, czy nie jakichś zmian na korze
(wycieki? zrakowacenia), czy pojawiało się więdnięcie liści i gałązek i czy
były jakieś objawy na lub w owocach?

Pozdrawiam, Basia.

5. Data: 2003-09-25 17:32:46

Od: "Magdalena" <m...@a...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Byłam dzisiaj na działce, liście jeszcze są. Nie dość dobrze pamiętałam.
Listki jakby się marszczyły, tak trochę karłowaciały, robiły się dziurki
malutkie ale dużo i pojawiały się drobne czerwone kropeczki. Nie były
żólte.Na korze nic nie widać, wycieków też nie ma. Szkoda, że wcześniej nie
przeczytałam tej informacji, wiedziałabym na co zwrócić uwagę. Zrobię
jeszcze jedno podejście w weekend. Owoce były OK. W tej części drzewa było
ich raczej nie wiele. Nie potrafię odpowiedzieć dokładniej na to pytanie, co
było z owocami nie tak, bo akurat zebrała je mama. Pamiętam tylko jak rosły,
że były ale niewiele.
Sprawdzę to jeszcze raz wszystko. Na drzewie jest jeszcze dużo liści..
Dzisiaj się bardziej skoncentrowałam na oglądaniu, które gałęzie są
zainfekowane chorobą. Wygląda, ze to jest cała część wyrastająca z jednego z
pni mniejszych, głównych.
W zeszłym roku morlki też nie przycieliśmy i może stąd te problemy. Cięta
była dopiero na wiosnę. Na jesieni akurat się tak złożyło, ze nikt nie miał
głowy do zajmowania się działką. Niestety w tym roku jak się okazuje, nikt
sie na tym nie zna, bo o morelkę i drzewa dbał tata a już go nie ma.
Dziękuje za pomoc
Magdalena

"Basia Kulesz" <b...@i...pl> wrote in message

> [...]
> niczego wymienionego. Zobacz jeszcze, czy nie jakichś zmian na korze
> (wycieki? zrakowacenia), czy pojawiało się więdnięcie liści i gałązek i

Re[4]: Odp: Trawy ozdobne, turzyce i sity
Klinika roślin
Re[2]: Odp: Trawy ozdobne, turzyce i sity
Wrzosowisko mi się marzy
ogrody