Ogórki kiszone

1. Data: 2003-07-29 14:26:54

Temat: Re: Ogórki kiszone
Od: "dżdżownica" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wkn" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
news:bg5vvv$lrg$1@atlantis.news.tpi.pl...
> niczym, trzyma je wielka, zwinieta wiacha kopru :) I nic zlego sie z nimi
> nie dzieje.
> Na przyszly rok planuje soebi kupic fachowy gliniany garnek do ogorasow.
A nie powoduje (ten brak obciążenia), że ogórki "purchleją", kiedy już się
zakiszą. Ogórki z kamionkowego garnka to zupełnie inna bajka. Pamiętam z
dzieciństwa takie wielkie większe niż wiadra stojące puste na strychu u
babci. (sikaliśmy do nich w nocy, gdy nie chciało nam się wyjść do wygódki).
dżdżownica

1. Data: 2003-07-30 08:35:54

Od: "Artur Nowacki @ Work" <a...@l...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia *2003-07-29 16:23*, Użytkownik *Wkn* siedząc i dłubiąc w
klawiaturze napisał :

> wlasnie, ja zupelnie zapomnialam napisac, ze sol daje najzwyklejsza, taka
> drobno mielona, w zadnym wypadku jodowana.

Ale straszny problem jest z dostaniem niejodowanej soli - dla mnie to
jest duży problem bo nie znosze tej jodowanej - czuje całą aptekę...

--
"Nie ma złej pogody. Jest tylko nieodpowiednia odzież." (William James)

1. Data: 2003-07-30 10:35:52

Od: "dżdżownica" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Artur Nowacki @ Work" <a...@l...home.pl> napisał w wiadomości
> Ale straszny problem jest z dostaniem niejodowanej soli - dla mnie to
> jest duży problem bo nie znosze tej jodowanej - czuje całą aptekę...
Nie przesadzaj, chyba w tym okresie w każdym sklepie spożywczym jest taka z
napisem do ogórków i jest niejodowana. Czasami bywa wymieszana z
przyprawami, ale to kiciarstwo.
dżdżownica

1. Data: 2003-07-30 11:10:35

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Artur Nowacki @ Work" <a...@l...home.pl> napisał w wiadomości

> Ale straszny problem jest z dostaniem niejodowanej soli - dla mnie to
> jest duży problem bo nie znosze tej jodowanej - czuje całą aptekę...

ta drobno mielona nadaje sie jak najbardziej, nie syp tej grubej, w
ksztalcie krysztalkow, na niej jest napisane kobylastymi literami, ze jest
jodowana :)

wkn juz bez ogorkow

1. Data: 2003-07-30 11:24:23

Od: "Artur Nowacki @ Work" <a...@l...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia *2003-07-30 12:35*, Użytkownik *dżdżownica* siedząc i dłubiąc w
klawiaturze napisał :

> [...]
>
> Nie przesadzaj, chyba w tym okresie w każdym sklepie spożywczym jest taka z
> napisem do ogórków i jest niejodowana. Czasami bywa wymieszana z

Aż muszę sprawdzić.
A BTW - jak odpisujesz merytorycznie trzymając się tematykiu grupy to
jesteś w porządku ;-))

--
"Cóż za smutna epoka, w której łatwiej jest rozbić atom niż zniszczyć
przesąd." (Albert Einstein)

1. Data: 2003-08-01 10:13:54

Od: Tomek Głowacki <tomek@_wywalto_pseinfo.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wkn wrote:

> ta drobno mielona nadaje sie jak najbardziej, nie syp tej grubej, w
> ksztalcie krysztalkow, na niej jest napisane kobylastymi literami, ze jest
> jodowana :)
>
> wkn juz bez ogorkow

Niestety, muszę cię zmartwić : wg. przepisów KAŻDA jedna sól jest
jodowana i jodowana być musi. Kiedyś pisano niejodowana, teraz "do
przetworów". Jodu może jest w niej mniej po prostu... a soli warzonej
(ważonej?) próźniowo nie polecam, bo to chemia sama i jodu na pewno jest
więcej niż w kamiennej z oznaczeniem "do przetworów".

Właśnie ta gruba ma więcej wspólnego z naturą niż jakakolwiek inna.

Pozdrawiam,
Tomek

1. Data: 2003-08-01 11:51:51

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomek Głowacki" <tomek@_wywalto_pseinfo.pl> napisał:
> Niestety, muszę cię zmartwić : wg. przepisów KAŻDA jedna sól jest
> jodowana i jodowana być musi. Kiedyś pisano niejodowana, teraz "do
> przetworów".

Nie zgodze sie z tym, bo akurat mam w kuchni 3 kg opakowanie soli,
na ktorej wyraznie pisze: niejodowana. Oczywiscie "do przetworow"
tez tam jest napisane.

Pozdrawiam
Lilla

Deser na upalne dni czyli lody smazone