Ogród Japoński

1. Data: 2004-02-01 16:58:36

Temat: Ogród Japoński
Od: "Borovit" <B...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Mam pytanie jaka jest najmniejsza powierzchnia na której można zrobić ogród
japoński?A i jakie koszty?

2. Data: 2004-02-01 17:42:33

Temat: Re: Ogród Japoński
Od: "Kidzio" <a...@o...info> szukaj wiadomości tego autora

jak sie uprzeć to i da radę zrobić na ok 10m2, aczkolwiek najbardziej
efektowne są kidy można wkomponować oczko wodne i trochę perspektywy żeby
wyeksponować kamienie i rośliny. Koszty, powiedzmy, że najtańsza wersja na
10m2 to ok 100zł.(kamień, żwir lub tłuczeń, troche bylin) i skomponowanie
tego we własnym zakresie - górnej granicy nie ma :-)

pozdrawiam
Kidzio
a...@o...info

3. Data: 2004-02-01 17:50:12

Od: "1stgreen" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam pytanie jaka jest najmniejsza powierzchnia na której można zrobić
ogród
> japoński?A i jakie koszty?

Pytanie trochę jak : jak szybko jedzie samochód i ile kosztuje.
W jednym i drugim są spore rozbieżności. Jak byś podał więcej szczegółów to
i więcej informacji uzyskasz.

Pozdrawiam
PP.

4. Data: 2004-02-01 18:02:00

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kidzio" <a...@o...info> napisał w wiadomości
> jak sie uprzeć to i da radę zrobić na ok 10m2, [...]

Namiastka czy miniatura?
Jakich elementów klasycznego ogrodu japońskiego nie wziąłeś pod uwagę?
;-)
--
Pozdrawiam, Jerzy
---

5. Data: 2004-02-01 18:44:02

Od: "Kidzio" <a...@o...info> szukaj wiadomości tego autora

na wstępie muszę zaznaczyć, że nie jestem ekspertem od ogrodów japońskich.
jakich elementów nie wziąłem pod uwagę, a jakie wziąłem......
wg. mnie ciężko jest jednoznacznie stwiedzić, że coś być musi w ogrodzie
japoński,a coś nie
(dla przykładu co musi, a co nie znajdować się w ogrodzie żeby był uznany za
renesansowy np. albo barokowy, jakie dokładnie drzewko musi spełniać aby
było uznane za bonsai a jakie nim nie będzie - na ostatnim przykładzie
widać, że łatwo w miarę jest powiedzieć, że coś jest nie tak ale dokładnie
sprecyzować czasem jest trudniej - jest wiele szkół, teorii i poglądów)
dla mnie w ogrodzie japońskim ważny jest nastrój, harmonia, gra światła,
faktura kamieni, itd. (ale to jest tylko moja opinia) i to da radę osiągnąć
na niedużej powierzchni, może z tymi 10m to trochę przesadziłem, ale uważam
że nie jest potrzebne wiele więcej powierzchni.

pozdrawiam
Kidzio
a...@o...info

6. Data: 2004-02-01 19:55:22

Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jakich elementów nie wziąłem pod uwagę, a jakie
wziąłem......
> wg. mnie ciężko jest jednoznacznie stwiedzić, że coś być

Łatwo.

Woda musi być.

Pozdrawiam
Marta

7. Data: 2004-02-01 20:08:22

Od: "Kidzio" <a...@o...info> szukaj wiadomości tego autora

cytat zamieszczę:
Japońskie Ogrody Zen
"Chociaż sztuka aranżacji ogrodów znana była w Japonii od dawna, to dopiero
w okresie Muromachi zaczęły powstawać tzw. suche, płaskie ogrody - dzieła
sztuki - komponowane najczęściej przez mnichów zen. Nie było tam kolorowych
kwiatów, płynących strumyków ani wytyczonych alei spacerowych. Materiałem
konstrukcyjnym były drzewa, mchy, skały i piasek lub drobny żwir. Woda i jej
energia była symbolizowana przez zagrabiony piasek, natomiast wystające
bloki skalne stanowiły wyspy na "oceanie" piasku. Każdy element ogrodu miał
swoją charakterystyczną formę i kolor i był w doskonałej harmonii z
pozostałymi elementami ogrodu. Poeta i teoretyk Soami (1485-1525) był twórcą
m.in. ogrodu płaskiego przy świątyni Ryoan-ji w Kioto gdzie w prostokącie
białego żwiru znajduje się 15 odłamków skalnych obrośniętych mchem. Bogatszą
formę ma płaski ogród świątyni Daisen-in w Kioto odwołujący się w kompozycji
do zasobów sfery duchowej człowieka....."

8. Data: 2004-02-01 20:08:50

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jakich elementów nie wziąłem pod uwagę, a jakie wziąłem......
> wg. mnie ciężko jest jednoznacznie stwiedzić, że coś być musi w
[...]

To ci pomoże trochę:
http://www.thejapanpage.com/html/book_directory/Deta
iled/523.shtml
Contents of the first part of the book, "Landscape Gardening in Japan"

List of Illustrations
Introduction

CHAPTER I: HISTORY
Origin of Japanese Gardening
Earliest Style
Kamakura Period
Muromachi Period
Influence of the Tea Ceremonial
Gardens of the Tokugawa Times
Tokio Gardens
Kioto Gardens
Provincial Gardens
Descriptions of Fukiage Garden
Hama Rikiu Garden
Shiba Rikiu Garden
Akasaka Rikiu Garden
Koishikawa "Koraku En" Garden
"Horai En" Garden
"Toyama En" Garden
"Yoku on En" Garden
Okayama "Koraku En" Garden
"Hongwanji" Garden

CHAPTER II: GARDEN STONES
Special Importance of Garden Stones
Scale of Stones
Sex of Stones
Symbolism of Stones
Geological Character
Nomenclature
Radical Shapes
Hill Stones
Lake and River Stones
Cascade Stones
Island Stones
Valley Stones
Water Basin Stones
Tea Garden Stones
Stepping Stones

CHAPTER III: GARDEN LANTERNS
Origin of Garden Lanterns
Employment of Garden Lanterns
Materials for Construction
Standard Lanterns
Varieties and Nomenclature
Snow-scene Lanterns
Varieties
Hanging Lanterns
Bronze Lanterns
Grouping of Stones with Lanterns

CHAPTER IV: GARDEN PAGODAS
Religious Origin of Garden Pagodas
Various Shapes of Garden Pagodas
Employment in Gardens

CHAPTER V: GARDEN WATER BASINS
Relation between Basins and Buildings
Use of Garden Basins
Different Shapes of Basins and Nomenclature

CHAPTER VI: GARDEN ENCLOSURES
Enclosing Walls to Gardens
Garden Fences
Wooden Fences
Bamboo Fences
Open Fences
Garden Hedges
Garden Gateways and Gates
Screen Fences

CHAPTER VII: GARDEN WELLS
Purpose of Garden Wells
Arrangement of Garden Wells
Different Forms of Well Frames and Coverings
Well Buckets
Well Drains

CHAPTER VIII: GARDEN BRIDGES
Stone Bridges
Wooden Bridges
Earth Bridges
Rustic Bridges

CHAPTER IX: GARDEN ARBOURS
Open Arbours and Summer-houses
Closed Arbours
Fancy Arbours
Position of Arbours

CHAPTER X: ORNAMENTAL WATER
Importance of Water in Landscape Gardens
Garden Lakes
Garden Cascades
Garden Rivers and Streams
Garden Islands
Duck Ponds
Drainage

CHAPTER XI: GARDEN VEGETATION
Arrangement of Vegetation
Trimming of Trees and Shrubs
List of Garden Trees, Shrubs, and Plants
Evergreens
Deciduous Trees and Shrubs
Flowering Trees and Shrubs
Flowering Plants
Creeping Plants
Large-leaved Plants
Bamboos, Rushes, and Grasses
Selection of Vegetation
Limited Use of Flowering Plants
Trees and Plants in Relation to Special Positions
Proportion of Trees
Pollards

CHAPTER XII: GARDEN COMPOSITION
Preparatory Training for Designing
Out Door Sketching
Examination of the Site
Methods of Designing
Hill Gardens
Flat Gardens
Tea Gardens
Passage Gardens
Fancy Gardens

:-)))
--
Pozdrawiam, Jerzy
---

9. Data: 2004-02-01 20:24:26

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kidzio" <a...@o...info>
> [...]
dopiero
> [...] gdzie w prostokącie
> białego żwiru znajduje się 15 odłamków skalnych obrośniętych mchem.

http://data.pg2k.hd.org/_tn/std/places-and-sights/_m
ore1999/_more05/Japa
n-Kyoto-Kinkakuji-Temple-rock-garden-2-AJHD.jpg
Czy to jest 10 mkw?

--
Pozdrawiam, Jerzy
---

10. Data: 2004-02-01 20:36:52

Od: "Kidzio" <a...@o...info> szukaj wiadomości tego autora

pewnie, że te ogr4ody to nie10, ale ważna jest idea i harmonia.
czy chcąc założyć sobie ogród w sytlu renesansowym poświęcisz powiedzmy
6ha.
tylko z tego powodu, że w tamtym okresie mniejszych ogrodów się nie robiło?
;-)
da sie to zrobić na mniejszej powierzchni, ale trzymając się reguł.
( coś takiego to na 10 może by się dało
http://www.japonia.org.pl/ezimagecatalogue/catalogue
/variations/114-500x500.jpg).
pozdrawiam
Kidzio

> [...]
> Pozdrawiam, Jerzy
> ---
> Ludzi jest wielu, ale człowieka trudno czasem spotkać.

orchidea
w styczniu
Jakie drzewo przed dom?
pies