Ogrzewanie podlogowe Devi w lazience

1. Data: 2003-09-06 07:08:43

Temat: Ogrzewanie podlogowe Devi w lazience
Od: "jarecki" <j...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
mam do was pytanko. Czy ma ktos z was polozona taka elektryczna mate
grzewcza pod kafelkami ? Chcialbym zastosowac taka mate jako ogrzewanie
dodatkowe lazienki. Bylaby wlaczana na krotko przed kapiela tylko po to zeby
podgrzac plytki. Jezeli ktos uzytkuje to moze wie ile czasu taka mata musi
byc wlaczona zeby efekt cieplych kafelek byl odczuwalny? Czy jest wogole
sens kladzenia takiej maty?

pozdrawiam Jarek

1. Data: 2003-09-06 16:16:54

Temat: Re: Ogrzewanie podlogowe Devi w lazience
Od: "Kali" <m...@s...gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jarecki" <j...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> byc wlaczona zeby efekt cieplych kafelek byl odczuwalny? Czy jest wogole

Hi!

Zależy od mocy takiej maty i kafli na podłodze. Ja mam 150W i krótko przed
nie ma mowy. U mnie podgrzanie podłogi zajmuje ok. 3 godz.
Można zastosować programator DeviHeat 550, który sam się włączy o
odpowiedniej porze aby nagrzać podłogę (łazienkę)
do zadanej temperatury. Taki inteligentny jest i nie tani.

Pa,
Kali

1. Data: 2003-09-08 07:00:35

Od: "Jarek Mielczarek" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zdecydowanie tak!
Mam u siebie taką matę i programator włączający ją rano w godz 5-8 i
wieczorem 18-22.
Nagrzewa się w sumie ok.1 godziny - pamiętaj, że startuje z ponad 20 stopni.

Dla mnie rewelacja - ciepła podłoga, nie to, że by grzała ale taka przyjemna
w dotyku bosą stopą.
Wszystko co rozchlapane na podłaodze szybko schnie i generalnie lepszy ruch
powietrza = lepsza wentylacja.

Ja zastosowałem polską matę Electra - ze względu na cenę.
Polecam też programator - ja kupiłem w firmie Polcontact z Łodzi
http://www.polcontact.pl
Mają dużo tańszy i całkiem fajny programator - rok temu płaciłem ok 140zł (z
pamięci piszę)
Ma 9 programów (program = godzina załączenia lub wyłaczenia grzania) do
podziału na poszczególne dni tygodnia.

Generalnie - dogrzewanie podłogowe w łazience polecam.
Żałuję, że nie zrobiłem go też w kuchni.

Jarek

1. Data: 2003-09-08 15:02:24

Od: "Mariusz Wołek" <m...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

"jarecki" <j...@b...pl> wrote in message
> [...]
> grzewcza pod kafelkami ? Chcialbym zastosowac taka mate jako ogrzewanie
> dodatkowe lazienki. Bylaby wlaczana na krotko przed kapiela tylko po to

Czas nagrzania to minimum 2 godziny zebys cos poczul

Jezeli ktos uzytkuje to moze wie ile czasu taka mata musi
> byc wlaczona zeby efekt cieplych kafelek byl odczuwalny? Czy jest wogole
> sens kladzenia takiej maty?

Mysle ze tak - mozesz nawet pokusic sie o stale wlaczenie - przy macie 2m^2
czyli 300W stale wlaczonej (oczywiscie nie na max-a!) rachunek za prad
wzrosl o ok 50 zl/mies. Jesli masz mniejsza lazienke i ustawisz nieco nizsza
temperature niz ja mialem to zmiescisz sie w 30 zl/mies. Podloga bedzie
letnia. A jak bedziesz jeszcze mial termostat z zegarem i programatorem to
wyjdzie jeszcze taniej - ale sam termostat z programatorem jest sporo
drozszy niz termostat bez programatora

Zaslav

1. Data: 2003-09-09 17:26:29

Od: "Natalia" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mariusz Wołek" <m...@l...pl> napisał w
wiadomości news:bji5nd$nj5$1@atlantis.news.tpi.pl...

> "jarecki" <j...@b...pl> wrote in message
> zeby

Moim zdaniem lepiej włączyć na stałe, bo jeśli tylko przed kąpielą, to
podłga zdąży się nagrzać, ale dalej będziesz miał wrażenie, że w łazience
jest zimno, bo powietrze nie zdąży się wymieszać. Jeśli masz programtor
ustawiony nawet na niższą temp., to stale w łazience jest ciepło. Jeśli ma
tylko podgrzewać płytki, możesz robić w ten sposób, ale też musisz liczyć
min. godzinę na nagrzanie płytek, tylko nie wiem, czy ma sens tak wybiórcze
korzystanie z maty grzewczej.

> [...]
nizsza
> temperature niz ja mialem to zmiescisz sie w 30 zl/mies.

Wydaje mi się to strasznie drogo. Ja mam podłogówkę Devi w całym domu (93
m2) i rachunek za prąd wynosi ok. 300zł miesięcznie włączając wszystkie
urządzenia elektryczne, a mam nadzieję, że w następnym sezonie uda mi się
jeszcze trochę go obniżyć.

Natalia

1. Data: 2003-09-11 09:07:37

Od: "Mariusz Wołek" <m...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Natalia" <b...@i...pl> wrote in message

> [...]
> m2) i rachunek za prąd wynosi ok. 300zł miesięcznie włączając wszystkie
> urządzenia elektryczne, a mam nadzieję, że w następnym sezonie uda mi się

A jak długo grzejesz? istotna jest tez moc maty:

wezmy dla przykładu: moc maty Devi na 1 m2 - 150W
93m2 x 150 W daje moc ok 14 kW Grzejąc 4 godziny dziennie przez miesiąc
zuzyjesz 4x14x30=1680 kWh. 1 KWh wraz z dosylem kosztuje ok 35 groszy. W
sumie wiec zaplacisz prawie 600 zl.Majac prad dwutaryfowy, grzejac tylko w
tanszej taryfie nie wiecej niz 3,5 godziny na dobe jestes w stanie zejsc do
300 zl za samą matę - a gdzie pozostałe urządzenia?
Oczywiscie przy zalozeniu że masz 93 m^2 maty - podejrzewam ze masz mniej
(bo nie kladlas jej chyba pod wanną i pod ubikacją?) i korzystasz z maty
150W a nie np 100W

Ja mam 2 m2 po 150 W i lubie jak mi dogrzeje. Grzejąc 12 godzin mam
2x150x12x30=37,8 zl. Wzrost rachunku o 50 zl w porownaniu do lata mozna
tlumaczyc tym ze w zimie dłużej sie swieci swiatło.

Zaslav

1. Data: 2003-09-11 09:48:10

Od: "Natalia" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mariusz Wołek" <m...@l...pl> napisał w
wiadomości news:bjpfs0$52g$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
> (bo nie kladlas jej chyba pod wanną i pod ubikacją?) i korzystasz z maty

Jak już pisałam wcześniej, nie mam maty, tylko kable grzejne i prąd
dwutaryfowy. Kable położone są wszędzie z wyjątkiem miejsca poda wanną i pod
brodzikiem (więc niech będzie 91 m2). Jest to jedyne ogrzewanie w moim domu,
grzeję non stop gdy jest zimno, ogrzewanie włącza się automatycznie. Też
lubię, jak mi jest ciepło, chyba nawet bardziej niż przeciętny człowiek,
więc nie przykręcałam ogrzewania całą zimę. Suma którą podałam obejmuje cały
sezon grzewczy i nie jest hipotetyczna, tylko faktyczna.

Natalia

test sorry !
Czy używa ktoś filtra EKO FP-4
Lodówka LG GR-P207DTZA