Okra z cielecina [P]

1. Data: 2004-03-09 15:11:31

Temat: Okra z cielecina [P]
Od: "Hafsa" <a...@n...ma> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
jestem prawie nowa na grupie- kiedys czytalam dosc czesto, ale po jakims
wysypie troli zrezygnowalam.
Podam przepis na okre z cielecina.
Okra to takie warzywo zielone podobne troche wygladem do fasoli
szparagowej.Jest niskokaloryczne i ma niska zawartosc weglowodanow,za to
dosc sporo blonnika.Ciezko ja w Polsce kupic, niemniej mi sie czasem udaje.

1 kg cieleciny z koscia( jesli bez kosci to trzeba rosolu z pol litra moze
byc z kostki)
0,4 kg okry
ziele angielskie, lisc laurowy
pol puszeczki koncentratu pomidorowego
sol pieprz
oliwa do smazenia

Mieso pokroic na kawaleczki, mozna oddzielic od kosci, ale kosc dodac do
gotowania. Na rozgrzana oliwe z oliwek wrzucic mieso krotko obsamzyc
mieszajac. Dodac koncentrat pomidorowy, przyprawy, podlac woda(lub rosolem),
dusic pod przykryciem ok 45-1 godziny. Dodac umyta okre( odciac z niej
koncowki), gotowac na wolnym ogniu jeszcze ok 20 minut.
Powstaje gulasz miesno-okrowy, kotry swietnie smakuje z ryzem basmati oraz
sosem migdalowo-rodzynkowym
Hafsa

--
moj adres:hafsa[małpa]poczta.onet.pl