Okulary - długa praca przy komputerze

1. Data: 2004-03-08 22:08:10

Temat: Okulary - długa praca przy komputerze
Od: "pavlo" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanko. Ponieważ mój styl pracy powoduje ze spędzam przy nim 10-14 h
dziennie. Ostatnio mam problemy z oczami (bóle, podkrążone itd.) Czy można
coś polecić mi na to. Od razy mniejszy czas pracy nie wchodzi w rachubę. Nie
wiem jakieś okulary (a jeśli tak to jakie)

--
_____________

2. Data: 2004-03-09 09:08:26

Temat: Re: Okulary - długa praca przy komputerze
Od: Tomasz Roskal <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2004-03-08, pavlo <p...@o...pl> wrote:
> [...]
> coś polecić mi na to. Od razy mniejszy czas pracy nie wchodzi w rachubę. Nie
> wiem jakieś okulary (a jeśli tak to jakie)

Moze wymien monitor na LCD - znacznie mniej meczy sie przy nim wzrok.

3. Data: 2004-03-09 11:13:00

Od: "Artur Czeczko" <a...@e...one.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz Roskal" <t...@g...pl> napisał w wiadomości

> Moze wymien monitor na LCD - znacznie mniej meczy sie przy nim wzrok.

Zanim wymienisz monitor, zwróc jeszcze uwagę na następujące rzeczy:
- czy w monitorze nie odbija się jakieś źródło światła (okno, lampa)
- czy masz dobre oświetlenie przy komputerze, czy jasność ekranu
jest dostosowana do oświetlenia (czy jasny ekran nie za bardzo kontrastuje
w ciemnym otoczeniu)
- czy masz ustawioną dobrą częstotliwość odświeżania (najlepiej co najmniej
85Hz)
- czy obraz nie jest nieostry, rozmyty (to czasem da się wyregulować,
niestety wymaga zdjęcia obudowy, więc najlepiej w serwisie)
- czy nie jest za duża rozdzielczość, czy nie musisz się wpatrywać
w małe elementy na ekranie,
- czy możesz tak dobrać kolory na ekranie (tapeta, tło okienek), żeby było
mniej jaskrawych kolorów (okienka lekko szare zamiast białych itp.)
- czy pracując przy komputerze od czasu do czasu przenosisz wzrok
na coś, co jest gdzieś dalej.

Pozdrawiam,
Artur

4. Data: 2004-03-09 12:11:43

Od: "Trapez" <t...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "pavlo" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
Nie
> wiem jakieś okulary (a jeśli tak to jakie)

Co do parametrów oświetlenia, które już zostały poruszone , dodam że
szczególnie męczące z wielu względów jest światło jarzeniowe. Głównie
migotanie, niepełne spektrum światła oraz dźwięki wzrastające wraz ze
zużyciem powodują negatywny wpływ. Oczywiście różni ludzie zauważają to
bardziej lub mniej, ale szkodzi wszystkim. Najlepsze efekty dają punktowe
źródła światła żarowego, do których należą zwykłe żarówki oraz oprawy
halogenowe.

Dodatkowo można zafundować sobie okulary ze szkłami antyrefleksyjnymi. Mam
takie i naprawdę pomagaja w sali pełnej odbić światła.

Trapez
www.trapezonet.republika.pl

co to moze byc?
Pamięć semantyczna, sieci semantyczne