Opryskiwacz jaki

1. Data: 2010-08-17 06:17:46

Temat: Opryskiwacz jaki
Od: "JA" <h...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Chce kupic opryskiwacz na dzilke 20 arow. Mam tam kilkanascie drzewek i ogrod
warzywny. Chcialbym aby byla mozliwie dluga lanca. Jedynym mankamentem sa
ograniczone srodki. nie chcialbym wydac wiecej jak 100PLN.
Bede wdzieczny za podpowiedzi.

2. Data: 2010-08-17 06:37:07

Temat: Re: Opryskiwacz jaki
Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JA" <h...@o...eu> napisał w wiadomości
> [...]
> warzywny. Chcialbym aby byla mozliwie dluga lanca. Jedynym mankamentem sa
> ograniczone srodki. nie chcialbym wydac wiecej jak 100PLN.

To zależy od wysokości drzewek. Niemniej jednak zalecałbym teleskopową lancę
3 metrową i Kwazar 3 litrowy. Tak długa laca daje możliwość efektywnego
oprysku nawet 5 metrowych drzewek. Ponadto na niższych wysokościach pozwala
na ustawienie się opryskującego w znacznej odległości od strumienia cieczy
roboczej. To zdecydowanie poprawia warunki bezpiecznego wykonywania
oprysków. Kwazarek 3 litrowy jest zdecydowanie lżejszy od piecio i więcej
litrowych. Sam takowy stosuję i jestem z niego zadowolony. Taki zestaw
sprawdza się u mnie na większym nieco areale i kilkunastu drzewach mających
od 45 do 65 lat. Kwota przeznaczona na takowy sprzęt to nieco ponad 150 zł.
Jako, że nic nie jest wieczne, to w przyszłości łatwiej dokupić nowy
opryskiwacz mniejszy niż większy, bo kieszeń mniej boli. Nie kupuj taniochy,
do której nie ma możliwości dokupienia zestawów naprawczych, uszczelek itp.

Pozdrawiam praktycznie
skryba

3. Data: 2010-08-17 07:29:24

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"JA" <h...@o...eu> wrote in message
> [...]
> warzywny. Chcialbym aby byla mozliwie dluga lanca. Jedynym mankamentem sa
> ograniczone srodki. nie chcialbym wydac wiecej jak 100PLN.

Nie lepiej zainwestować więcej kasy, ale mieć luksus w ogrodzie i domu?
Kupiłbym opryskiwacz Neptune firmy Kwazar i lancę 3 i/lub 5 metrową oraz
osłonę herbicydową. Pozwoli to na pełną ochronę nasadzeń dowolnych (drzewa
rosną!!!)
Opryskiwacz Neptune ma dobrą konstrukcję, nic z niego nie kapie,
manometr na rękojeści i teleskopową lancę do około metra długości. Można do
niej dołączyć osłonę herbicydową, która pozwoli zwalczać uporczywe chwasty
bez narażania upraw na prtzypadkowe zniszczenie. Pasujące sa teleskopowe
lance o dużej długości - jedna 3 m, a druga 5 m. Bardzo lekkie, dzięki temu
opryskiwanie drzew i krzewów nie umęczy nadmiernie.
Oczywiście można nim robić inne zabiegi, takie jak nawożenie dolistne
roślin, najbardziej efektywne i jednoczesnie ekologiczne, można odkażać
pomieszczenia gospodarcze, a nawet malować ściany mlekiem wapiennym.
Zwalczać mchy i glony na dachach i w rynnach.
Można myć i spłukiwać okna, a nawet elewacje budynków, Mozna myć i
dezynfekować baseny . Można dokupić do tego celu odpowiednie lance
teleskopowe.
http://sklep.kwazar.com.pl/

4. Data: 2010-08-17 08:36:41

Od: "Adam" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja zdecydowanie odradzam 3 litrowy. Choc Skryba pisze ze jest zadowolony, to
uwazam ze na 20 arow powinien byc co najmniej 10 l. Inaczej zamiast pryskac
bedziesz go napelnial co kilka minut.
Adam

5. Data: 2010-08-17 15:36:06

Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> to uwazam ze na 20 arow powinien byc co najmniej 10 l. Inaczej zamiast
> pryskac bedziesz go napelnial co kilka minut.

Tyle tylko, że ja - jakem skryba pracuje tym sprzętem na okrągło. Rok w rok.
I jestem zadowolony. Jako człek wiekowy ( no może nieco ponad półwiekowy)
nie widzę potrzeby dźwigania nadmiaru kilogramów na jednym ramieniu.
Zwłaszcza, że moja rada dotyczy kobiet (które szanuję od dziecka) oraz
mężczyzn, którym nigdzie się nie spieszy. A co do napełniania co kilka minut
to przesadziłeś wręcz seksualnie (czytaj: pieprzysz trzy po trzy para
piętnaście). Jeśli ja, spokojnie opryskuje około 40 drzewek owocowych takim
badziewiem 3 litrowym, to każdy posiadający mniej drzew do oprysku poradzi
sobie także. A, dbałości o kręgosłup własny tudzież kręgosłup kobiety, takoż
własnej ucz się ode mnie. Nie stracisz na takowej dbałości (w sypialni) na
pewno.
Pozdrawiam pogodnie
skryba

6. Data: 2010-08-17 17:46:52

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> I jestem zadowolony. Jako człek wiekowy ( no może nieco ponad półwiekowy)
> nie widzę potrzeby dźwigania nadmiaru kilogramów na jednym ramieniu.

Przechodzę na coraz mniejsze opryskiwacze.Najpierw był plecakowy 20 l z wajchą
z boku do pompowania.Poźniej Kwazar 12 litrowy,na szczęście ukradziono.Teraz
używam 5 litrowe.Bo na jednym opryskiwaczu nie kończy się.Jeśli zostaje płyn,
to po co mam go zlewać do butelek,jeśli chcę wykonać oprysk innym preparatem.
W jednym mam płym chwastobójczy,w drugim grzybobójczy.Owadobójczego rzadko
używam,ale na wszelki wypadek opryskiwacz też mam.Kupuję tanie,lekkie,po 20 parę
złotych za pięciolitrowy.
mirzan

kosiarka ręczna
Oferta (niie moja...)
mączniak na starej winorośli
kosa spalinowa ????
nawozenie trawnika - czy mozna recznie ?