mączniak na starej winorośli

1. Data: 2010-08-13 05:27:11

Temat: mączniak na starej winorośli
Od: "onet" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam
na działce mam dwa duże /kilkanaście metrów wzdłuż ogrodzenia/ stare krzaki
winorolośli
/ponieważ jak juz tu się przeniosłem to rosył nie mam pojęcia co to za
odmiana itd - grunt, że bardzo smaczne/

problem jest z mączniakiem prawdziwym, obecnie 90% gron jest zniszczonych.

Krzaki pewnie nigdy nie były w jakis zgodny ze sztuką sposób prowadzone.
Z uwagi na smaczne owoce chciałby "wyleczyć" te krzaczki .
Od czego zacząć?
Czy jeszcze teraz pościnać zarazone grona, poprzycinać opryskiwać?

generalnie sam jestem laikiem w uprawie wiec prosze o nawet banalne porady

pozdrawiam
gm

2. Data: 2010-08-13 06:43:31

Temat: Re: mączniak na starej winorośli
Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "onet" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Czy jeszcze teraz pościnać zarazone grona, poprzycinać opryskiwać?
>
> generalnie sam jestem laikiem w uprawie wiec prosze o nawet banalne porady

Jeśli sam wiesz jak mało wiesz w zakresie pielęgnacji winorośli (co dobrze
rokuje) to zachęcam na początek do:
http://www.winnica.golesz.pl/choroby-szkodniki-winor
osli.html
Nastepnie doczytaj o zasadach cięcia winorośli by zminimalizować problem
występowania tego grzyba na Twoich pnączach..

Pozdrawiam pogodnie
skryba

3. Data: 2010-08-13 07:44:43

Od: "onet" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Nastepnie doczytaj o zasadach cięcia winorośli by zminimalizować problem
> występowania tego grzyba na Twoich pnączach..
dzięki poczytałem + kilka innych
tyle, że porady są jakby od "początku" wegetacji.
Stąd moje pytanie czy teraz coś robić czy tez machnąc ręką i zacząć dopiero
w następnmym roku?
Z drugiej strony krzaki są "dzikie" i ciężko odnieść zasady cięć jak jest
wiele grubych i zdrewniałych części
/nie wiem czy można takie bez szkody dla krzaka ciąć a jesli juz to kiedy/
ale czytam/ucze się wciąż ;)

gm

4. Data: 2010-08-13 15:41:35

Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wiele grubych i zdrewniałych części
> /nie wiem czy można takie bez szkody dla krzaka ciąć a jesli juz to kiedy/

Na dziś: Palić porażone. Tradycyjnie tnę winorośla ostatniego lutego. Potem
w sezonie uszczykuję pasierby i nadmiar zielonego nad gronami. Gdy grona
zaczynają się przebarwiać wycinam nadmiar pędów wegetatywnych by odsłonić
grona. Pamiętaj o opryskach, bo w tej chwili masz pnącza bardzo porażone
mączniakiem więc zabiegów nie zaniedbuj. Cięcie nawet drastycznie obfite u
winorośli przez wiele lat nie ciętych lepsze niż zaniechanie cięcia.

Pozdrawiam pogodnie
skryba

kosa spalinowa ????
nawozenie trawnika - czy mozna recznie ?
Kłopot z kunami. Jak się ich pozbyć?
wygląd ogrodu
NALEWKA...