wygląd ogrodu

1. Data: 2010-08-08 19:25:49

Temat: wygląd ogrodu
Od: Lidia Miluska <l...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam problem następujący:
Zajmuję się amatorsko ogrodem i wszystkiego doświadczam na zasadzie
prób i błędów.
Początkowo większość mojej działki (ok 4 ary) obsiana była warzywamy.
Obecnie dzieci są poza domem a ja w pełni realizuję swoje hobby
uprawiając rośliny ozdobne no i mam kawałek ogródka warzywnego.
Chcę na wiosnę jakoś estetycznie odgrodzić te dwie części, czy ktoś
mając praktyczną wyobraźnię mógłby mi pomuc. Oczywiscie mając na
wzglęcie w miarę nie duże koszty.
Byłabym wdzięczna za linki ilustrujące propozycję.

2. Data: 2010-08-08 19:31:23

Temat: Re: wygląd ogrodu
Od: Arkadiusz Dymek <a...@n...bedzie> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 8/8/2010 9:25 PM, Lidia Miluska wrote:
> [...]
> wzglęcie w miarę nie duże koszty.
> Byłabym wdzięczna za linki ilustrujące propozycję.

Zależy jak bardzo mają być odgrodzone, ale jeśli wystarczy symbolicznie,
a nie tak, żeby nie było widoczności pomiędzy obiema częściami, to ja w
przyszłym roku planuję żywopłocik z estragonu. Na wiosnę szybko odbija
od ziemi, bardzo ładnie się krzewi przy przycinaniu, wygląda całkiem
ładnie, no i jako zioło pasuje do części warzywnej. Dodatkowo koszt
założenia minimalny - wystarczy kupić nasiona w pierwszym roku i posiać.

Pozdrawiam,
Arkadesh

3. Data: 2010-08-08 19:37:29

Od: Jula <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 8 Sie, 21:25, Lidia Miluska <l...@t...pl> wrote:
> [...]
> wzglęcie w miarę nie duże koszty.
> Byłabym wdzięczna za linki ilustrujące propozycję.

proponuje coś takiego stałego, ala żywopłot
długie gałęzie pospolitej wierzby, wtykasz po skosie
w ziemię i przeplatasz na podobieństwo
splotu tkaniny. wierzba bardzo łatwo się przyjmuje
i po jakimś czasie masz żywy wysoki
płotek. a jak zechcesz możesz go sobie
przystrzyc wedle uznania.
mnie sie podoba, bez specjalnego
wysiłku, kosztu i gwoździa.

http://www.juliestarks.com/livingwillowTunnelNorwclo
se.jpg

4. Data: 2010-08-08 19:51:55

Od: barbara6 <l...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 8 Sie, 21:37, Jula <j...@i...pl> wrote:

> [...]
> długie gałęzie pospolitej wierzby, wtykasz po skosie
> w ziemię i przeplatasz na podobieństwo
> splotu tkaniny. wierzba bardzo łatwo się przyjmuje

No ciekawy pomysł z wierzbą , mam wierzbę mandżurską czy może być.?
Propozycja mi się podoba, dzięki .

5. Data: 2010-08-08 19:55:37

Od: barbara6 <l...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 8 Sie, 21:31, Arkadiusz Dymek <a...@n...bedzie> wrote:

> [...]
> ładnie, no i jako zioło pasuje do części warzywnej. Dodatkowo koszt
> założenia minimalny - wystarczy kupić nasiona w pierwszym roku i posiać.

No dzięki za propozycję, muszę zobaczyć jak estragon wygląda jako
ziele, które urzywam kulinarnie he he.
Właśnie o to chodzi żeby to nie były płoty tylko coś naturalnego,
myślałam również o kamieniu polnym.

6. Data: 2010-08-08 19:59:53

Od: Jula <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 8 Sie, 21:51, barbara6 <l...@t...pl> wrote:

ose.jpg

> No ciekawy pomysł z wierzbą , mam wierzbę mandżurską czy może być.?
> Propozycja mi się podoba, dzięki .

czy ja wiem, taka pokręcona?
musisz spróbować, ale wydaje mi się zbyt giętka
i krzywa, ciężko będzie utrwalić konkretnie
jakiś kształt.
miałam na myśli coś coś pospolitego
np. iwę albo białą. ponadto myślałam o gałęziach
grubości kciuka a w przypadku
tej mandżurskiej to nie wiem czy w ogóle
uda ci się ja jakoś usystematyzować, płot ma być
poprzeplatany by się trzymał kupy, zadecyduj sama.

7. Data: 2010-08-08 20:23:18

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 8 Aug 2010 12:25:49 -0700 (PDT), Lidia Miluska napisał(a):

> uprawiając rośliny ozdobne no i mam kawałek ogródka warzywnego.
> Chcę na wiosnę jakoś estetycznie odgrodzić te dwie części,

Po co oddzielać? - połącz w jedno!
W Kurozwękach podczas zwiedzania parku i jego dalszego otoczenia stanęłam
wręcz zachwycona ogródkiem właścicieli przy domu za pałacem, w którym
obecnie mieszkają: ogród ozdobny i jednocześnie warzywny - cudownie się
komponują warzywa z roślinami ozdobnymi, sposób połączenia roślin sprawia
wrażenie poetyckiego bałaganu i jednocześnie malarskiej obfitości i
kompozycji...
Coś w tym stylu:
http://www.kres-ka.pl/download/kwi-warz.pdf
Zastanów się, czy nie warto mieć tak oryginalnego ogrodu, innego niż
wszystkie?

8. Data: 2010-08-08 20:49:47

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 8 Aug 2010 22:23:18 +0200, Ikselka napisał(a):

> [...]
> http://www.kres-ka.pl/download/kwi-warz.pdf
> Zastanów się, czy nie warto mieć tak oryginalnego ogrodu, innego niż

http://konkurs.budujemydom.pl/zdjecie.php/1768,0,wsz
ystkie_zdjecia/
http://www.garnek.pl/tess64/8925520/ogrod-kwiatowo-w
arzywny

A tu więcej - zdjęcia i porady:
http://ogrody.gazetadom.pl/ogrody/1,72164,4821937.ht
ml

Według mnie takie ogrody są najpiękniejsze, zwłaszcza w wiejskim otoczeniu,
ale i w podmiejskim.

9. Data: 2010-08-08 22:18:23

Od: Jula <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 8 Sie, 22:49, Ikselka <i...@g...pl> wrote:

> [...]
1937.html

> Według mnie takie ogrody są najpiękniejsze, zwłaszcza w wiejskim otoczeniu,

przecież kobieta wyraziła sie jasno, ze
chce oddzielić część warzywną ogrodu od kwiatowi-krzewowej
a nie, że chce petunie i floksy przemieszać z burokami, kartoflami i
jodłą kanadyjską.
czy tobie tak trudno zrozumieć i zaakceptować
czyjej upodobania, zawsze musisz wwalić swoje
najgustowniejsze na ziemi pięć groszy?

10. Data: 2010-08-08 22:47:02

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jula" <j...@i...pl> wrote in message
googlegroups.com...

JULA PARKAN...

NALEWKA...
(off-topic) Zaproszenie do udziału w badaniu psychologicznym (Instytut Psychologii UJ)
informacja stosowanie
PRACA WRE !!! CZYLI...
co zrobić z chwastami na trawniku