Opuncje - warunki hodowli

1. Data: 2003-03-13 23:37:48

Temat: Opuncje - warunki hodowli
Od: p...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Witam zimowo - wiosennie.
Wczoraj wiosna dzisiaj zima, przynajmniej w Warszawie.
Jestem na tym forum nowicjuszem. Od kilku dni obserwuję posty, wetknąłem
swoje "trzy grosze" do trzech tematów, i w między czasie przeszukałem archiwum
w poszukiwaniu wskazówek w "temacie" hodowla opuncji, chciałbym je mieć i
hodować w swoim skalnikau. Na razie szukam wiadomosci o biogii, uprawie i
opiece nad nimi
Znalazłem jedną wiadomość, Boguslawa Radzimierskiego (notabene od Niego
dostałem namiary na forum),traktującą o warunkach ich hodowli. Zaiteresowała
mnie jedna sprawa, cytuję:

>Faktycznie wytrzymuje to nasze zimy spokojnie,pod jednym warunkiem,na okres
>zimowy nalezy zaslonic go folia lub szyba.

Tu moje pierwsze pytanie, zasłonić znaczy wybudować nad kaktusem szczelną mini
szklarenkę z folii lub np. z odwróconego akwarium (to w sprawie szyby). Co
wtedy z wentylacją, na okres zimy ?
I drugie, kiedy kończymy podlewanie, i zaczynamy przygotowywać roslinkę do
zimy, a kiedy wznawiamy wiosną. Od czego to jest uzależnione ?
Paweł Woynowski
ps. przepraszam jeśli post wysłałem dwa razy, coś mi tu jeszcze szwankuje :))

2. Data: 2003-03-14 00:28:36

Temat: Re: Opuncje - warunki hodowli
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
mini
> szklarenkę z folii lub np. z odwróconego akwarium (to w sprawie szyby).

Nie szklarenkę, daszek. Tak umocowany, żeby zimą nie dostawała się do
korzeni woda.

> I drugie, kiedy kończymy podlewanie, i zaczynamy przygotowywać roslinkę
do
> zimy, a kiedy wznawiamy wiosną. Od czego to jest uzależnione ?

Od warunków pogodowych:-) Dlaczego w ogóle chcesz podlewać opuncję? W naszym
klimacie ma ona raczej za dużo deszczu, niż za mało. Powinna przejść w stan
spoczynku w sposób naturalny, w czasie polskiej, złotej, ciepłej, słonecznej
jesieni.

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2003-03-14 02:06:21

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dostałem namiary na forum),traktującą o warunkach ich hodowli. Zaiteresowała

U mnie (w klimacie zima bardzo zblizonym do polskiego) opuncje zimuja,
to znaczy dotychczas zimowaly - bo teraz jeszcze za wczesnie na ocene jak
ostatnia zime przetrwaly - bez zadnych zaslon. W zimie wygladaja na bardzo
zmarniale, ale wiosna odzywaja i rosna dalej:
http://www.math.iupui.edu/~mmisiure/kwiaty/opuncja.j
pg

Na jedna rzecz trzeba uwazac zajmujac sie opuncjami: na kolce.
Oprocz tych dobrze widocznych, duzych, maja mnostwo malutkich,
znacznie bardziej dokuczliwych.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

4. Data: 2003-03-14 07:01:49

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Paweł Woynowski.

> [...]
> szczelną mini
> szklarenkę z folii lub np. z odwróconego akwarium (to w sprawie

U mnie to wygląda w tes sposób że na dwóch patykach kawałek foli leży nad
opuncjami, w żadnym wypadku szczelne okrycie, opucja jest całkowicie
mrozoodpona tylko należy ją chronić przed nadmiarem wilgoci szczególnie zimą
, gdyż wygnije.

> I drugie, kiedy kończymy podlewanie, i zaczynamy przygotowywać
> roslinkę do
> zimy, a kiedy wznawiamy wiosną. Od czego to jest uzależnione ?

Ja opucji nie podlewam, u nas deszczu zanadto dla niej.
Okrycia jeszcze nie zdjąłem jak przestanie padać i będzie sucho schowam
folię.
Wczoraj zaglądałem kondycja opuncji znakomita :-)

> Paweł Woynowski

Pozdrawiam, Bogusław Radzimierski

5. Data: 2003-03-15 00:36:19

Od: p...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> folię.
> Wczoraj zaglądałem kondycja opuncji znakomita :-)

Dziękuję wszystkim za te wskazówki.
Od wiosny zacznę je wprowadzać w życie.
Teraz zacznę szukać opuncji po sklepach ogrodniczych i hodowcach w Warszawie.
Jak na razie zima nie bardzo chce się wycofać z Warszawy, wczoraj potężna
śnieżyca, oczko zamarzło ponownie, do tego połamała mnie grypa, czy to aby
objawy wczesnej wiosny, chyba tylko ta grypa :))
Pozdrawiam zdrowo.
Paweł Woynowski

Pomologia
3 test