Opuncje - warunki hodowli

następny post »
From: p...@p...onet.pl
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Opuncje - warunki hodowli
Date: 14 Mar 2003 00:37:48 +0100

Witam zimowo - wiosennie.
Wczoraj wiosna dzisiaj zima, przynajmniej w Warszawie.
Jestem na tym forum nowicjuszem. Od kilku dni obserwuję posty, wetknąłem
swoje "trzy grosze" do trzech tematów, i w między czasie przeszukałem archiwum
w poszukiwaniu wskazówek w "temacie" hodowla opuncji, chciałbym je mieć i
hodować w swoim skalnikau. Na razie szukam wiadomosci o biogii, uprawie i
opiece nad nimi
Znalazłem jedną wiadomość, Boguslawa Radzimierskiego (notabene od Niego
dostałem namiary na forum),traktującą o warunkach ich hodowli. Zaiteresowała
mnie jedna sprawa, cytuję:

>Faktycznie wytrzymuje to nasze zimy spokojnie,pod jednym warunkiem,na okres
>zimowy nalezy zaslonic go folia lub szyba.

Tu moje pierwsze pytanie, zasłonić znaczy wybudować nad kaktusem szczelną mini
szklarenkę z folii lub np. z odwróconego akwarium (to w sprawie szyby). Co
wtedy z wentylacją, na okres zimy ?
I drugie, kiedy kończymy podlewanie, i zaczynamy przygotowywać roslinkę do
zimy, a kiedy wznawiamy wiosną. Od czego to jest uzależnione ?
Paweł Woynowski
ps. przepraszam jeśli post wysłałem dwa razy, coś mi tu jeszcze szwankuje :))