Orzech wloski - jak rozsadzic???

1. Data: 2001-10-12 06:08:14

Temat: Orzech wloski - jak rozsadzic???
Od: "Zayonc" <z...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich,

Na dzialce mam dwa drzewa orzecha wloskiego, na jednym z nich sa orzechy
takie "normalne" (jesli sie moge tak wyrazic) ale za to na drugim... ho! ho!
owoce maja "srednice/wysokosc" okolo 6 - 7 cm. Nie wiem co to jest za
odmiana, ale orzechy sa wielkie i takie dobre ze "az strach" :))
Chcialbym rozsadzic tego orzecha, tylko ze nie mam zielonego pojecia jak sie
to robi i kiedy.
Jesli ktos z was doswiadczenie w rozmnazaniu orzecha wloskiego bardzo prosze
o pomoc.

pozdrawiam
Zayonc

2. Data: 2001-10-12 10:23:43

Temat: Re: Orzech wloski - jak rozsadzic???
Od: "Ituś" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Doświadczenia nie mam i dlatego bez doświadczenia zrobiłem tak:
1.poszedłem na targ
2. kupiłem 3 duże orzechy (nie drzewka tylko owoce)
3.wstawiłem do doniczki i po podlaniu przykryłem folią
4.zostawiłem w spokoju
...... (trochę to trwało).....
...... ale zakiełkowało i wyrosło.... (jeden załatwiła mi curka piłką)
5. jeden wsadziłem do ogródka - padł
6. drugi wystawiłem na miesiąc z doniczką pod dom a potem wsadziłem do
ziemi - na razie żyje.

Po opisaniu tego w rodzinie dostałem radę:

"następnym razem weź doniczkę z dobra ziemią, wsadź do niej owoc
orzecha, lekko podlej i zakop (z doniczką) w miejscu w którym ma
później rosnąć (możesz przykryć na pewien czas folią lub inną doniczką
żeby ci tego co nie wyżarło) gdy wyrośnie to albo rozbij doniczkę albo
przesadź w to samo miejsce (wyjmij z doniczki)"

Pozdrawiam
Ituś

Ps.Możesz mi przesłać pare "nasionek". (adres na priv. - jeżeli
oczywiście chcesz)

3. Data: 2001-10-12 14:44:12

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"Ituś" <w...@i...pl> wrote in message news:14706-1002882072@213.17.138.62...
> [...]
> żeby ci tego co nie wyżarło) gdy wyrośnie to albo rozbij doniczkę albo
> przesadź w to samo miejsce (wyjmij z doniczki)"

Nie bardzo rozumiem funkcji doniczki. Moim zdaniem najlepiej wziac
10 orzechow i wsadzic w ziemie tam gdzie maja rosnac. Moze
wszystkie 10 wyrosnie, moze mniej, ale zapewne co najmniej jeden tak.
Dodatkowo bedzie to ten najmocniejszy. Mam doswiadczenie jedynie
z orzechami amerykanskimi (praktycznie niejadalnymi), ale kielkuja
bez zadnych problemow.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

4. Data: 2001-10-12 21:00:37

Od: j...@c...pl (Jan P. Ciecinski) szukaj wiadomości tego autora

"Michal Misiurewicz" napisał:
> Nie bardzo rozumiem funkcji doniczki. Moim zdaniem najlepiej wziac
> 10 orzechow i wsadzic w ziemie tam gdzie maja rosnac.

Doniczka chroni orzechy przed gryzoniami - inaczej nic nie wyrośnie, bo
myszy, nornice zjedzą.
Pozdrawiam, Jan

5. Data: 2001-10-16 10:45:04

Od: "Misio" <m...@r...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Pozdrawiam
> Ituś
>
> Ps.Możesz mi przesłać pare "nasionek". (adres na priv. - jeżeli

A w jakim okresie sadzić ?
jesień - wiosna
teraz - za późno - jeszcze poczekać ?
Misio

sad
Jak skosić trawę przed zimą.
Prognoza pogody
Sprzedam stare banknoty , monety - polskie,niemieckie,rosyj skie.
kiedy posiać trawę