Osad na talerzach po zmywaniu w zmywarce

1. Data: 2002-09-02 06:19:21

Temat: Osad na talerzach po zmywaniu w zmywarce
Od: k...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Ostatnio po wyjęciu naczyń ze zmywarki - talerze, szklanki zauważyłem na
powierzchni naczyń plamy w postaci osadu trudnego nawet do zeskrobania, których
przed zmywaniem nie było. Skąd się wziął ten osad ? Czy jest to pozostałość
soli do zmiękczania wody, czy może detergentu ? Zmywarka jest nowa z Amiki.
Kilka początkowych zmywań było OK, natomiast teraz za każdym razem pojawia się
ten osad. Do zmywania używam produktów z Calgonitu, detergent w postaci
pastylek 2 w 1 lub w postaci proszku i nabłyszczacz w płynie oddzielnie.
Dozowanie ilości soli też zmieniałem od min do max bez efektu. Czy jest to może
usterka w pracy samej zmywarki ? Proszę o pomoc osoby, które używają zmywarek.

Krzysztof J.

1. Data: 2002-09-02 10:54:04

Temat: Re: Osad na talerzach po zmywaniu w zmywarce
Od: "Ulka" <u...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dozowanie ilości soli też zmieniałem od min do max bez efektu. Czy jest to
może
> usterka w pracy samej zmywarki ? Proszę o pomoc osoby, które używają
zmywarek.

Używam zmywarki od kilku lat, jeżeli kiedykolwiek były plamy była to wina
złego ustawienia soli, lub niedokładnego zamknięcia zbiornika soli. Sprawdź
to. Myślę jednak, że należałoby wezwać serwis. Z Twojej wypowiedzi wynika,
że zmywarka jest nowa, więc na gwarancji. Zadzwoń do serwisu, zapytaj, jeśli
nie odpowiedzą, poproś o przyjazd. Taka ich rola.

Pozdrawiam
Ulka

1. Data: 2002-09-02 11:55:13

Od: k...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
może
> usterka w pracy samej zmywarki ? Proszę o pomoc osoby, które używają zmywarek.

W serwisie Amiki poradzono mi zmianę detergentu z Calgonitu (pastylki, proszek)
na inny detergent i sprawdzenie działania zmywarki. Co sądzicie o środku
Calgonit jako detergencie (pastylki 2 w 1 lub proszek) ?

Krzysztof J.

1. Data: 2002-09-02 14:11:34

Od: "Arek S." <a...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Do zmywania używam produktów z Calgonitu, detergent w postaci
> pastylek 2 w 1 lub w postaci proszku i nabłyszczacz w płynie oddzielnie.

Ja bym bardziej obstawiał na problemy z nabłyszczaczem a nie solą, choć
pewności nie mam.
Czy pastylki 2 w 1 to nie są przypadkiem proszek + nabłyszczacz? Jeżeli tak,
i dodatkowo dajesz nabłyszczacz, to oznacza podawanie zwiększonych ilości
nabłyszczacza - może to jest przyczyną?
I takie pytanie ogólne, bo o tym nie piszesz - robiłeś próby ze zmianą
poziomu dozowania nabłyszczacza? Może jest go za dużo?

Pozdrawiam!
Arek S.

1. Data: 2002-09-03 07:26:04

Od: Katarzyna Dziurka <d...@u...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

k...@p...onet.pl wrote:

> Calgonit jako detergencie (pastylki 2 w 1 lub proszek) ?
>
> Krzysztof J.

Ja nie używam pastylek 2 lub 3 w jednym, bo wymysliłam sobie,że one są
do standardowych 60 cm zmywarek. Moja ma 45cm, jest wiec mniejsza, mniej
wody bierze, mniej naczyń zmywa, wiec wg. mnie taka pastylka to dla niej
za dużo.
Pojemnik na sól, nabłyszczacz i prosdzek ma dostosowane do woich potrzeb
i dlatego używam "trzy osobno).
Calgonit sobie chwalę. Kiedys uzywałam robota, ale nie domywał tależy po
pomodorowej czy barszczu.
plam nigdy nie stwoerdziłam.
Katarzyna

1. Data: 2002-09-03 16:51:45

Od: "Andrzej" <i...@m...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> do standardowych 60 cm zmywarek. Moja ma 45cm, jest wiec mniejsza, mniej
> wody bierze, mniej naczyń zmywa, wiec wg. mnie taka pastylka to dla niej
Czy aby na pewno ? Sprawdź w instrukcji bo to nie ma związku z szerokością a
raczej z producentem i klasą zmywarki dobre 60 biorą 13-15 litrów a średnie
45 nawet 18l więc? Może się mylę bo kupiłem swoją 5 lat temu i brała 15 na
cykl ze zmywaniem wstępnym a znajomi kilka lat później i kupili 45 podobno
dobrą i brała 16litrów.

1. Data: 2002-09-04 08:21:03

Od: Katarzyna Dziurka <d...@u...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Andrzej wrote:

> [...]
> cykl ze zmywaniem wstępnym a znajomi kilka lat później i kupili 45 podobno

Jak kupowałam to porównywałam. Wtedy ta moja brała istotnie mniej niz te
szersze. Dokładnie ile nie pamietam. Ale to i tak potwierdza moją tezę,
że zmywarka ma pojemnik na detergent dostosowany do jej potrzeb.

Katarzyna

1. Data: 2002-09-04 10:07:46

Od: "Grzegorz W. Fedorynski" <a...@z...mimuw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2 Sep 2002 k...@p...onet.pl wrote:

> W serwisie Amiki poradzono mi zmianę detergentu z Calgonitu (pastylki, proszek)
> na inny detergent i sprawdzenie działania zmywarki. Co sądzicie o środku
> Calgonit jako detergencie (pastylki 2 w 1 lub proszek) ?

A może wypróbuj najpierw najbardziej tradycyjną (i moim zdaniem najlepszą)
kombinację: sól, nabłyszczacz i detergent _w płynie_, żadnych tam dwa w
jednym i proszków... Jak nie zadziała i nie pomogą regulacje dozowania, to
chyba rzeczywiście jest coś nie tak.

Pozdrawiam,

Alojzy

PROPOZYCJA: pl.rec.dom.wspolnoty RFD# 3
Jaki zlewozmywak kupić ?
Jak oswietlic blaty kuchenne?
Robactwo!
kupie dzialke w okolicach zegrza (warszawa)