Osmocote

1. Data: 2000-02-28 15:37:46

Temat: Osmocote
Od: Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kupiłem worek Osmocote Plus. I jak zwykle szukam chętnych do spółki.
Kilogram wychodzi około 15 zł (przy odbiorze na miejscu).
Krzysztof

2. Data: 2000-03-04 08:44:49

Temat: Odp: Osmocote
Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@m...agh.edu.pl...
> Kupiłem worek Osmocote Plus. I jak zwykle szukam chętnych do spółki.
> Kilogram wychodzi około 15 zł (przy odbiorze na miejscu).

Ciekaw jestem, Krzysztof, jakie jest zainteresowanie tym nawozem.
Ja uważam, że stosowanie "mądrych" nawozów świadczy o "zaawansowaniu
ogrodowym".
Interesuje mnie poprawność domysłu, że na podstawie stosowanych narzędzi,
środków i materiałów można określić stan wiedzy i zainteresowań. Opracowanie
testu tego typu mogłoby być ciekawe.
Czy można określić, które z elementów (w/w) mogą być tu ...(brakuje mi
słowa: charakterystyczne, adekwatne) o!, istotne?
--

:-) http://ogrod.to.jest.to

3. Data: 2000-03-05 07:31:43

Temat: Re: Osmocote
Od: "Jerzy Zając" <T...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Marusiński napisał(a) w wiadomości:
<89sqdf$pas$5@aquarius.webcorp.com.pl>...

> [...]
>środków i materiałów można określić stan wiedzy i zainteresowań.
>
>Mam nadzieje ze Multicote rowniez zaliczasz do "madrych", zwlaszcza ze
nawet dwukrotne stosowanie w sezonie wychodzi taniej od Osmocote.
Jurek

4. Data: 2000-03-06 07:31:41

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jerzy Zając <T...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:z3ow4.31369$W...@n...tpnet.pl...
> nawet dwukrotne stosowanie w sezonie wychodzi taniej od Osmocote.

"Mądrość" nawozów otoczkowanych o przedłużonym okresie działania nie jest
związane, oczywiście z nazwą czy firmą.
Nie interesuje mnie kto na nas zarabia. Interesuje mnie, aby zarabiał
uczciwie dając w zamian dobry towar.
Osmocote jest mi najbardziej znany bo go stosuje. Nieco więcej słyszałem o
Plantacote i coś mi się "o uszy obiło" z Multicote ale nie znam dokładniej
tego nawozu.
Wyższość niektórych nawozów, nad innymi, polega na tym, że podaje się je
tylko raz, w ciągu sezonu wegetacyjnego.
Jeżeli piszesz, że Multicote należy podawać kilka razy w ciągu sezonu to
znaczy, że nie posiada on najistotniejszej cechy tych nawozów.
Nie chodzi tu tylko o większy nakład pracy przy wielokrotnym podawaniu
nawozu. Ten aspekt jest istotny tylko u producentów.
Nas, amatorów interesuje, aby łączna masa mieszanki nawozowej była jak
najniższa.
Wiąże się to z, moim zdaniem, bardzo istotną sprawą, zawartością substancji
balastowych w nawozie.
W związkach z pierwiastkami pobieranymi przez roślinę, nie powinny
występować w zbyt dużych ilościach pierwiastki, które nie są pobierane z
podłoża.
Takie składniki obciążają glebę, wpływając na jej nadmierne zasolenie.
Wiemy, że niektóre rośliny są na to szczególnie wrażliwe.
Źle rozwijają się z przyczyn dla nas nieznanych. Stosując dobre nawozy
(świadomie piszę to w aspekcie Osmocote, a robię to w interesie ogrodników a
nie producentów") osiągamy większe powodzenie w uprawie.
Osmocote jest drogie. To prawda. Nie stosujmy go pod jałowce i marchew.
Stosujmy go do naszych ulubionych, trudnych w pielęgnacji roślin.
--

:-) http://ogrod.to.jest.to

5. Data: 2000-03-06 08:36:54

Temat: Re: Odp: Osmocote
Od: Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Krzysztof Marusiński" napisał:

> Ciekaw jestem, Krzysztof, jakie jest zainteresowanie tym nawozem.
> Ja uważam, że stosowanie "mądrych" nawozów świadczy o "zaawansowaniu
> ogrodowym".
Zainteresowanie nawozem jest może niezbyt wielkie, ale istotne.
Zamówiła Basia.
Przyjmuję, że to co napisałes w cudzysłowach nie jest ironiczne ;-).
A wracając do nawozu, to wsród znajomych moja żona jest "guru od
kwiatków"
i jak zaleci kupić, to kupią. W ubiegłym roku rozprowadziłem całe
25 kg wsród znajomych własnie.
Nawet jedna torebka pojechała do Norwegii do córki mojego ex-szefa.
Ostatnio widziałem w tej formie też inne nawozy, np Pokon, ale
przyzwyczajenie robi swoje.
Krzysztof

6. Data: 2000-03-06 09:04:46

Od: Krzysztof Koterba <k...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Wilk wrote:
> Zainteresowanie nawozem jest może niezbyt wielkie, ale istotne.
> Zamówiła Basia.

Po tym co napisal Krzysiek M. to te 25kg rozejdzie sie w mig :-) A ja
nie jestem w stanie pisac nic na priva ani przyjmowac listow na
priva-tna skrzynke :-( Jesli jeszcze cos bedziesz mial to odezwe sie w
srode lub czwartek - takie sa prognozy naszych specow.

> i jak zaleci kupić, to kupią.

Jak Krzysiek zalecil kupic to bedziesz miec skrzynke zapchana ;-)

--
Pozdrawiam serdecznie :-)
Krzysztof Koterba e-mail: k...@r...pl

7. Data: 2000-03-06 11:27:01

Od: Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Koterba napisał:

> [...]
> priva-tna skrzynke :-( Jesli jeszcze cos bedziesz mial to odezwe sie w
> srode lub czwartek - takie sa prognozy naszych specow.

Wróciłem z poczty lekko zaszokowany. Za paczkę 4 kg dałem 8.50.
Więc cena robi się trochę mniej atrakcyjna. Ale w sklepach za
kilogramowe opakowanie Osmocote nie-plus trzeba dać ponad 25 zł,
co przy moich 15 za "plusa" jednak trochę drogo.
Skąd 15 zł ? worek 25 kg kosztuje 355, do tego trzeba doliczyć
woreczki.
Ale nie wiem czy mnie vat-em nie obciążą, takie konfekcjonowanie
nie jest chyba w pełni legalne?
Ale ja na tym nic nie zarabiam, naprawdę.
Ale jak będą chętni, to zapakuję i wyslę.
Krzysztof

8. Data: 2000-03-06 11:34:21

Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krzysztof Marusiński <o...@t...jest.to> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:89vr0a$vm2$...@a...webcorp.com.pl...
> Osmocote jest drogie. To prawda. Nie stosujmy go pod jałowce i marchew.
> Stosujmy go do naszych ulubionych, trudnych w pielęgnacji roślin.

Nie ma to jak Krzysztof, jeśli chodzi o ostudzenie moich ogródkowych
zapałów. Drogi Krzysiu! Czemu nie pod jałowce - ze względu na ich mniejsze
wymagania nawozowe? Czy też nie uważasz jałowców za cenne rośliny?
A w ogóle, to całkiem niedawno postanowiłam sypać Osmocote pod bardzo
szczególnie ulubione byliny. Czy będę za to bita? (niekoniecznie są to
byliny trudne w pielęgnacji :-)))))

Pozdrawiam, Basia.

9. Data: 2000-03-06 11:40:52

Od: Krzysztof Koterba <k...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Wilk wrote:
> Wróciłem z poczty lekko zaszokowany. [...]
> Ale jak będą chętni, to zapakuję i wyslę.

Ja, mam nadzieje, bede w sobote w Krakowie, wiec moglbym odebrac
wlasnorecznie :-)

10. Data: 2000-03-06 11:58:50

Temat: Odp: Odp: Osmocote
Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> kilogramowe opakowanie Osmocote nie-plus trzeba dać ponad 25 zł,
> co przy moich 15 za "plusa" jednak trochę drogo.

Za kilogramowe? W Katowicach za 1/2 kg żądają 25,50 zł, a kilogramowych
paczek nie ma w ogóle! Przypuszczam, że ze względu na brak chętnych. Nie
dziwota, przy tej cenie...

Pozdrawiam, Basia.

Gałczyński & Slaski- oferta Wiosna 2000
stare wisnie
stare wisnie
nowosci w Polskim Ogrodzie Internetowym
Odp: nowosci w Polskim Ogrodzie Internetowym